Mahtavaa, mies sai uuden työpaikan, hyvästi pk-seutu!
Päästään rauhalliselle pikkupaikkakunnalle lähelle molempien vanhempia. Joulu taitaa mennä muuttotouhuissa, mutta ei haittaa, loistava fiilis. Lapset pääsee heti tammikuussa uuteen turvalliseen kouluun.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap.n työ?
Olen toistaiseksi hoitovapaalla, katsotaan sitten sen jälkeen mitä löytyy.
ap
Eli olet perus mamma, joka elää miehen siivellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap.n työ?
Olen toistaiseksi hoitovapaalla, katsotaan sitten sen jälkeen mitä löytyy.
ap
Eli olet perus mamma, joka elää miehen siivellä?
Jonkun niistä lapsista pitää huolehtia, kun sellaisia on yhdessä hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää nykyään Espoossa asuvana, että samanlaiset ajatukset, toki olen mies, mutta kuitenkin. Haluaisin muuttaa edes Nummela-Vihti-alueelle, vielä pitäisi saada vaan tuo vaimokin innostumaan.
Mikä sinulla on motiivina? Enemmän tilaa ympärille vai ihmisiä pakoon? Tämän voisi saavuttaa jo Espoon perämetsissä, joita voi pitää jo maaseutuna. Vai haluatko järven rantaan ja Espoossa ei rahat riitä?
Olisko siinä että vaikka olis Espoossa perämettässä niin silti kustannustaso sama kuin vähän keskemmällä mettää Espoossa. Kun mennään kehyskuntaan niin ei tule ison kaupungin lisää kaikkeen mahdolliseen. Silti kulkeminen ei oleellisesti muutu Espooseen verrattuna, eli jos jouhevasti haluu mennä ni ei omalle autolle ole vaihtoehtoa.
Siis mitä lisää kaikkeen mahdolliseen?
M57 Stadista kirjoitti:
Ilo on kokonaan puolellamme.
Tervemenoa.
Varmasti! Taas yksi veronmaksaja vähemmän. Helsinki köyhtyy, mutta aihetta iloon teiltä löytyy aina.
Montako prossaa veroprosentti nousi? Pikkupaikoissa taitaa aina olla yli 20%.
Vierailija kirjoitti:
Montako prossaa veroprosentti nousi? Pikkupaikoissa taitaa aina olla yli 20%.
Siinä parinkympin huitteissa taitaa monissa olla. Tampereellakin jo 20,25.
Eipä se pari prossaa (Helsinki 18%) paljon paina, jos viihtyvyys lisääntyy ja asuminen halpenee.
Onneksi olkoon!! Meillä sama suunnitteilla, mutta pitää saada asunto ensin myytyä. Ennen kesää olemme varmasti päässeet täältä pois.
Etkö AP ole yhtään huolissasi omasta työllistymisestäsi? Ei se hoitovapaa ikuisesti kestä. Omat tulot ja eläke? Se on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miehesikö elättää sinut. Onnea matkaan.
Tehän elätätte Helsingissä valtavan määrän kokonaisia perheitä, onnea teille!
Ihanaa, onnittelut! Olen vuosia kaivannut kotiseudulle, pois pk-seudulta. Nyt pk-seudun vitkastelu ja piittaamattomuus koronatoimissa saa haaveilemaan muutosta keskisuureen kaupunkiin, jossa korona on perustasolla. Jos olisi työpaikka, lähtisin heti.
Vierailija kirjoitti:
Etkö AP ole yhtään huolissasi omasta työllistymisestäsi? Ei se hoitovapaa ikuisesti kestä. Omat tulot ja eläke? Se on tärkeää.
mitä mahdat höpöttää? Helsingissä on lähes koko Suomen suurin työttömyys, prosentteia 13 %:a kun Suomen keskiarvo on noin 12 %. Parempi mahdollisuus työllistyä muualla ja jos on etätyöntekijä niin asuinpaikalla ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä mahdat höpöttää? Helsingissä on lähes koko Suomen suurin työttömyys, prosentteia 13 %:a kun Suomen keskiarvo on noin 12 %. Parempi mahdollisuus työllistyä muualla ja jos on etätyöntekijä niin asuinpaikalla ei ole mitään väliä.
Korjaan, Suomen keskiarvo oli lokakuussa 7,4 prosenttia. Helsingissä on todella paljon työttömiä ja siihen päälle eniten sossutukielättejä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa juuri nyt en ole yhtään huolissani, olen vain niin helpottunut että lopultakin päästään täältä pois. Jos en löydä töitä uudelta kotipaikkakunnalta, ehkä lähikaupungista löytyy jotain. En jaksa nyt miettiä sitä. Eihän sitäkään tiedä, olisiko minulla nytkään oikeasti olemassa työpaikka kun palaan hoitovapaalta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa juuri nyt en ole yhtään huolissani, olen vain niin helpottunut että lopultakin päästään täältä pois. Jos en löydä töitä uudelta kotipaikkakunnalta, ehkä lähikaupungista löytyy jotain. En jaksa nyt miettiä sitä. Eihän sitäkään tiedä, olisiko minulla nytkään oikeasti olemassa työpaikka kun palaan hoitovapaalta.
ap
Aina löytyy tekevälle töitä ja pk-seutu on koko Suomessa pahaa työttömyysaluetta. Uskon, että varmasti löydät työtä ja jos teet työtä, mitä pystyy etänä tekemään niin sijainnilla ei ole mitään väliä. Jos taas jotain muuta niin eiköhän sitäkin löydy 30 minuutin ajomatkan päästä. Porukka ei oikein tajua, että pk-seudulla mene melkein kaikilla vähintään puoli tuntia työmatkaan, yhteen suuntaan. Jossain Salossa kun asuu niin voi melkein mennä Espooseen tai Turkuun töihin tuossa ajassa jos on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa. Maaseudun ihmiset ne vasta kyttäävätkin ja juoruja kertovat. Luuleeko joku oikeasti, että elämä maalla ja kaupungissa on näin mustavalkoista?
Hassua. Olemme asuneet 20 vuotta pikkukylässä. Vieläkään en tiedä naapurikadulla asuvien ihmisten nimiä. Enpä ole huomannut kytätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa. Maaseudun ihmiset ne vasta kyttäävätkin ja juoruja kertovat. Luuleeko joku oikeasti, että elämä maalla ja kaupungissa on näin mustavalkoista?
Hassua. Olemme asuneet 20 vuotta pikkukylässä. Vieläkään en tiedä naapurikadulla asuvien ihmisten nimiä. Enpä ole huomannut kytätä
Jokaisessa kirkonkylässä on omat "julkkikset" jotka kaikki tuntevat tai tietävät, muut saavat olla aika rauhassa. Sellaiset kymmenen talon pikkukylät on tietysti eri asia, mutta silloin tunnetaan naapurit ihan oikeasti ja on jonkinlaista yhteishenkeä eikä uteliaisuus ole pahantahtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää nykyään Espoossa asuvana, että samanlaiset ajatukset, toki olen mies, mutta kuitenkin. Haluaisin muuttaa edes Nummela-Vihti-alueelle, vielä pitäisi saada vaan tuo vaimokin innostumaan.
Mikä sinulla on motiivina? Enemmän tilaa ympärille vai ihmisiä pakoon? Tämän voisi saavuttaa jo Espoon perämetsissä, joita voi pitää jo maaseutuna. Vai haluatko järven rantaan ja Espoossa ei rahat riitä?
Olisko siinä että vaikka olis Espoossa perämettässä niin silti kustannustaso sama kuin vähän keskemmällä mettää Espoossa. Kun mennään kehyskuntaan niin ei tule ison kaupungin lisää kaikkeen mahdolliseen. Silti kulkeminen ei oleellisesti muutu Espooseen verrattuna, eli jos jouhevasti haluu mennä ni ei omalle autolle ole vaihtoehtoa.
Siis mitä lisää kaikkeen mahdolliseen?
Tontit, rakentaminen, remontointi, pysäköinti ym esim noissa merkittvävä lisä kun ollaan hesa vantaa espoo akselilla. Kaavoitustoimilla pidetään mm tonteissa kysyntä voittoisena niin hintataso pysyy korkeana. Remonteissa reilu pk seutulisä hinnoissa koska tulee ynnämuuta kulua reilusti.
Toki pitsan saat tilattua halvemmalla ja ruoka on isoisssa ostokeskuksissa edullisempaa ym mutta pääsääntöisesti palvelut ym on hinnoiteltu korkeammiksi koska oletettavasti maksukyky on korkeampi.
Ohis, kyyliä on kaikkiallla.
Asuin aikanaan kerrostaloasunnossa jossa naapuri kyttäsi muita. Ensimmäisinä päivinä tuli kertomaan "sääntöjä" mm. vieraspaikkojen käytöstä "oltiin sovittu" että max 2h saa auto olla parkissa, paitsi jos 22 jälkeen jättää saa olla yön aamu 8 saakka ym. ja näin kuinka vei omia lappujaan autojen tuulilasiin jos "parkki-aika" ylittyi. Huomionarvoista on se, ettei noita vieraspaikkoja juuri edes käytetty, parkkipaikkoja oli riittävästi +kadunvarressa pystyi pysäköimään.
Hieman myöhemmin tuli selostamaan että naapuri pesee muiden kun omia pyykkejään pyykkituvassa, ja se on kiellettyä ja asiasta ilmoitettu ja tarkkailussa jne. Huomauttaisin vielä, että vierasparkkia ei tuttuni tarvinneet/pyykkituvassa en käynyt (oma kone) että mitään jahtausta ei suoraan minuun kohdistunut, mutta olihan tuo aivan sairasta.
Toki maallakin toisten asiat tiedetään, mutta näes maaseudun kyttäämisen "erilaisena", jos mummon mökin ajaa aina vaan ne ne samat 3 autoa, niin toki väkisinkin huomaa jos joku "outo" auto ajaa raitilla, ja sen huomaa kyttäämättäkin.
Mutta esim. entinen naapuri todella kyttäsi ja _kellotti_ noita parkkipaikkoja, +liekö penkoi sitten pyykitkin kun tiesi ettei joku "omia" pyykkejään pessyt.
Minä en olisi em. asioita edes huomannut,ä/en tuntenut (edes ulkonäöltä) kun muutaman naapurin -> mjstä olisin tiennyt asuuko "naapurin Pirkolla" myös kokoa 54 käyttävä mies vai peseekö kenties muiden pyykkejä...
Jos vaikka näkee jonkun puoli tutun matkalaukun kanssa on eri asia kysyä oliko lomalla/menikö reissu hyvin tmv. vs. partioida kaduil.a kyttämässä onko jollain postilaatikko täynnä/valot kertaakaan viikon aikana päällä/ kurkkia ikkunoista näkyykö Aurinkomatkojen lomaesitettä tmv.