Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset eivät laita pihaansa jouluvaloja eivätkä käytä muitakaan pihavaloja?

Vierailija
28.11.2020 |

Jotkut superpihit?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laittaisin?

Vierailija
2/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat, vanhat, jotka eivät jaksa, ihmiset joiden uskontoon ei kuulu joulun vietto. Superhippi on varmaan se mitä itse kutsun ekologiseksi, joka ei hommaa mitään täysin turhaa krääsää. Meillä on yksi kynttelikkö ja parvekkeella jouluvalot. Muuta ei laiteta. Nuokin on päällä vian iltaisin ja viikonloppuisin.  Tässä nyt muutama. 

Vierailija
4/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä joilla ei ole sisälläkään mitään muuta valaistusta kuin kolkko kattovalo jossa kylmänvalkoisen sävyinen polttimo.

Vierailija
5/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei taho

2. Ei jaksa

3. Ei kiinnosta

Vierailija
6/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä aikaa pihallani pimeän tullen, joten miksi laittaisin valoja, joita en itse katsele? Jouluvalot vievät sähköä ja oikosulku voi aiheuttaa tulipalon. Eläimet sekoavat, jos talvella on koko ajan valoisaa. Illalla, kun olen päässyt töistä kotiin kuntosalin ja kaupan kautta, vedän ikkunaverhot kiinni ja kömmin sohvalle viltin alle nauttimaan hyggeilystä eikä mua kiinnosta, miltä pihalla näyttää.

Vierailija
7/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa pihaa :D. Mutta laitan kyllä parvekkeelle ja ikkunoihin kunhan nyt päästään joulukuulle. 

Vierailija
8/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri. Ainoa pimeänä oleva talo tällä pientaloalueella. Heillä ei ole koskaan edes pihavaloja ja jos heidän tarvitsee lähteä jonnekin kulkevat taskulampun valossa. Ilmeisesti ajattelevat säästävänsä rahaa tällä, luulisin. Ei ainakaan ekologisesta elämäntavasta kai ole kyse kun ajelevat kuitenkin kahdella citymaasturilla. Niissä onneksi käyttävät valoja.

Vierailija
9/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua, joten miksi minun pitäisi laittaa pihalle jouluvaloja?

Vierailija
10/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama pihavalo ja syttyvät vahtijussilla. Jos odotetaan vieraita tai itse ollaan ulkona niin ne laitetaan toki ulkovalot päälle. Muuten ulkovalot eivät ole päällä. Kukaan ei viitsi huolehtia niitä illalla päälle ja sammuttamaan kun mennään nukkumaan. Joten suurimman osan aikaa meillä ei ole ulkona mitään valoja.

Isossa talossa meillä roikkuu noin 8 m ulkovaloa vuodesta toiseen. Nyt ei enää pala kuin reilu puolet valoista ja oli puhetta että voisi ostaa uuden valosarjan.

Niin että miksei

- olen hieman kallellaan ympäristönsuojeluun eli en kannata valosarjojen ostoa enkä sähkön kulutusta.

- olen pihi en halua käyttää rahaa turhaan

- en viitsi

- ei kiinnosta

- en nauti valosaasteesta

Vierailija
11/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä on varmasti jotain luurankoja kaapissa. 

Vierailija
12/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan nauttii pimeydestä, kuulun itsekin siihen ryhmään. Pimeydessä on oma viehätyksensä, ja näkyy tähdet, ja entä se kuutamon taianomainen tunnelma.

Vierailija
13/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun kerrostalossa eikä ole edes parveketta....sisälle jouluvaloja olen jo laittanutkin.

Vierailija
14/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaiset. Ei vaan jaksa eikä pysty.

Vierailija
15/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIMEÄT ihmiset

Vierailija
16/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä ei olisi lasta, niin en laittaisi yhtään näin jouluisaa tunnelmaa mitä nyt. Lähinnä vain valoa sen verran että näkee kulkea.

Vierailija
17/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä jaksa. Miksi laittaisin? Kotona mä oon, en pihalla.

Vierailija
18/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua. Pihavalot on automaattisesti syttyvät kun kulkee niiden läheltä.

Vierailija
19/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joiden mielestä valosaaste on saastetta siinä missä kaikki muukin. Ilmastonmuutos tarkoittaa sitä, että sähköä ei käytetä mihinkään turhaan, ei siis koko pihan valaisemiseen kertakäyttöisillä halvoilla ledeillä. Minusta jokainen talvi- ja jouluvaloja pihaansa tunkeva voisi kertoa, miksi halpaa kiinalaista krääsää pitää tunkea piha täyteen, eikö ajatella lainkaan ympäristötuhoja.

Meillä on 1 pihavalo, se riittää erittäin hyvin.

Vierailija
20/41 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän