Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö abortin vai pidänkö lapsen?

Vierailija
06.04.2014 |

Olen hieman hankalassa elämäntilanteessa, emme ole mieheni kanssa olleet yhdessä kauan ja nyt olen raskaana.Olen ihan neuvoton, oman mukavuuteni vuoksi haluaisin jatkaa elämääni, mutta epäröin.Toisena hetkenä olen aivan varma ja toisena en enää niinkään.Mitä ihmettä teen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kallistun abortin kannalle.

Vierailija
2/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:42"]

Olen aivan shokissa, eikä aikaa ole enää miettiä.Tottakai olen miehen kanssa keskustellut, mutta mitä se auttaa? Päätös on jokatapauksessa minun harteillani, niinkuin lapsikin, joten ei mies pysty päättämään puolestani.Itselläni on jo liuta lapsia omasta takaa, elämänhallinta hakoteillä ja niin edelleen.ap

[/quote]

Eli ilmeisesti siitä lapsen isästä ei ole isäksi? Kuulostaa aika raskaalta visiolta. Luulenpa, että et tarvitse lisää tekijöitä mutkistamaan elämääsi jo entisestään.  Joka tapauksessa hoida  ehkäisy kuntoon tavalla tai toisella, ettet enää löydä itseäsi näistä tilanteista. 

[/quote]

Tarkoitan tuolla turhalla keskustelulla sitä, etten hirveästi uskalla nojata miehen mielipiteisiin, koska olen huomannut että vastuun kantaa aina äiti, oli tilanne mikä hyvänsä.Ymmärrätkö? Elämme tällä hetkellä suht normaalia perhe-elämää, mies on kuin isä lapsilleni enkä parempaa miestä sillä saralla ole nähnytkään.Miehen ei pitänyt saada lapsia, ja tässä sitä vaan ollaan.Siksi tämä on shokki.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:47"]

Minä olen jo sosiaaliavustuksilla elävä yh, joten mikä voisi olla vielä pahempaa?

[/quote]

Mieti myös asiaa syntymättömän lapsen kannalta. Haluaisiko hän syntyä sinun perheeseesi, jos hänellä oli kyky valita? Voithan olla erinomainen äiti, rakastava ihminen jne. mutta silti. Mitä voit tarjota hänelle? Köyhyyden, sinnittelyn  ja elämän kovat realiteetit jo vauvasta lähtien. Isän, joka mahdollisesti häipyy saman tien, kun teidän "uusperhekuvio" ei toimikaan.

Vierailija
4/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti. Lapsi pilaa elämän.

Vierailija
5/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:02"]

Minä olen jo sosiaaliavustuksilla elävä yh, joten mikä voisi olla vielä pahempaa?

[/quote]

Mieti myös asiaa syntymättömän lapsen kannalta. Haluaisiko hän syntyä sinun perheeseesi, jos hänellä oli kyky valita? Voithan olla erinomainen äiti, rakastava ihminen jne. mutta silti. Mitä voit tarjota hänelle? Köyhyyden, sinnittelyn  ja elämän kovat realiteetit jo vauvasta lähtien. Isän, joka mahdollisesti häipyy saman tien, kun teidän "uusperhekuvio" ei toimikaan.

[/quote]

En henkilökohtaisesti arvosta materiaa, enkä sellaiseen kulutukseen halua olla osallinen.ap

Vierailija
6/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin lapsen kun tulin raskaaksi miehelle jonkakanssa ei vielä kovin vakavasti oltu ja tein oikean valinnan. Mies on mahtava isä ja ollaan pieni rakastava perhe nykyisin :) Mutta, huomaako miehestäsi tai sanooko asioita mitkä vaikuttavat mielipiteeseesi minkälainen isä hänestä tulisi? Onko sanonut suoraan että ei lapsia haluaisi tms.?

Vierailija
7/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:06"]

[/quote]

[/quote]

En henkilökohtaisesti arvosta materiaa, enkä sellaiseen kulutukseen halua olla osallinen.ap

[/quote]

Se on toki hieno elämänarvo sinällään. Valitettavasti me vanhemmat joudumme tinkimään lasten kohdalla omista ihanteistamme ja elämänarvoista. Lapsesi ei tule elämään sinun kanssasi kuplassa immuunina ympäröivälle maailmalle, sen asettamille vaatimuksille ja arvoille. Pärjätäkseen ja saadakseen sosiaalista pääomaa meidän kaikkien on pakko tinkiä omista toiveistamme ja ihanteistamme. Ja jos sinulla on ongelmia jo ennestään, ne siirtyvät vähentämättöminä tulevalle lapsellesi.

Jos kuitenkin nyt päädyt lapsen pitämiseen, tiedät jo entuudestaan mitä vauvan kanssa eläminen pitää sisällään. Elämästäsi seuraavat 3 vuotta menevät kiinteästi sidoksissa lapseen. Se antaa paljon, mutta vie myös voimavaroja ja aikaa muilta lapsiltasi, itseltäsi ja mieheltäsi.

Vierailija
8/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:14"]

Itse pidin lapsen kun tulin raskaaksi miehelle jonkakanssa ei vielä kovin vakavasti oltu ja tein oikean valinnan. Mies on mahtava isä ja ollaan pieni rakastava perhe nykyisin :) Mutta, huomaako miehestäsi tai sanooko asioita mitkä vaikuttavat mielipiteeseesi minkälainen isä hänestä tulisi? Onko sanonut suoraan että ei lapsia haluaisi tms.?

[/quote]

Itki eilen kun sanoin, ettei minun rahkeeni riitä.On elänyt luulossa ettei voi saada lapsia, mutta on omilleni kuin oma isä.Vie pienintä ulos, laittaa ruokaa, pesee hiukset jne.ap

Vierailija
9/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko siitä sittenkin siis isäksi?

Vierailija
10/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on toki hieno elämänarvo sinällään. Valitettavasti me vanhemmat joudumme tinkimään lasten kohdalla omista ihanteistamme ja elämänarvoista. Lapsesi ei tule elämään sinun kanssasi kuplassa immuunina ympäröivälle maailmalle, sen asettamille vaatimuksille ja arvoille. Pärjätäkseen ja saadakseen sosiaalista pääomaa meidän kaikkien on pakko tinkiä omista toiveistamme ja ihanteistamme. Ja jos sinulla on ongelmia jo ennestään, ne siirtyvät vähentämättöminä tulevalle lapsellesi.

Jos kuitenkin nyt päädyt lapsen pitämiseen, tiedät jo entuudestaan mitä vauvan kanssa eläminen pitää sisällään. Elämästäsi seuraavat 3 vuotta menevät kiinteästi sidoksissa lapseen. Se antaa paljon, mutta vie myös voimavaroja ja aikaa muilta lapsiltasi, itseltäsi ja mieheltäsi.

[/quote]

Onneksi omat lapseni eivät tarvitse mopoa saadakseen sosiaalista pääomaa, vai mitä tällä nyt tarkoititkaan, ja olen jo kotona kiinni jos sitä mietit.ap

Vierailija
11/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit tuollIsta asiaa niin abortti ilman muuta. Sitä kadut vähemmän jälkeenpäin jos jotain olet katuaksesi....

Vierailija
12/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei voi sun puolesta sitä päätöstä tehdä,saati olla sanomassa pidätkö lapsen vai et.

Nämä on niitä aioita joihin saa vastauksen vain ja ainostaan itseltään.

Vierailija
13/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi tehdä päätöstä puolestasi, mutta kirjoituksesi luettuani kannustaisin kuitenkin pitämään lapsen. Sellainen tunne tulee.

Vierailija
14/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi, ap!

Vierailija
15/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aluksi keskustelet miehesi kanssa..

Vierailija
16/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy miettiä niin pidät. 

Vierailija
17/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun elämä jatkuu vaikka lapsen saisitkin :) itse pitäisin lapsen.

Vierailija
18/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi. Asioilla on tapana järjestyä. Itselläni ei olisi pokkaa lopettaa oman lapsen elämää edes aikaisessa vaiheessa.

Vierailija
19/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan shokissa, eikä aikaa ole enää miettiä.Tottakai olen miehen kanssa keskustellut, mutta mitä se auttaa? Päätös on jokatapauksessa minun harteillani, niinkuin lapsikin, joten ei mies pysty päättämään puolestani.Itselläni on jo liuta lapsia omasta takaa, elämänhallinta hakoteillä ja niin edelleen.ap

Vierailija
20/22 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa hankala elämäntilanne? Jos opiskelut kesken  tai suhde miehen kanssa vakiintumaton, ei kannata synnyttää lasta niin keskeneräiseen tilanteeseen. Ja vaikka täällä miltein jokainen kehottaa pitämään lapsen, ääni muuttuu täysin kellossa, kun huomaat olevasi sosiaaliavustuksilla elävä halveksittava yh.

Mieti molemmat ratkaisut läpi. Miltä tuntuisi elää kummankin vaihtoehdon kanssa. Lapsen synnyttäminen tietää sinulle elinikäisen pestin vanhempana. Jos mies tukee sinua, sinulla on verkostot kunnossa ja elämä mallillaan (työpaikka, asunto jne.) lapsen pitäminen on ok. Jos olet kovin nuori ja vakiintumaton, etsit vielä paikkaasi, abortti on järkevin vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi