Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliherkkä työpaikkakiusattu? Mitä tehdä?

Vierailija
06.04.2014 |

Tätä ihmistä on siis kuulema kiusattu koulussa. Hän ei koskaan oma-alotteisesti osallistu mihinkään keskusteluun ja kokee kiusaamiseksi sen, että hänelle ei puhuta. Kun hänelle puhutaan sen jälkeen kun hän on sanonut ettei hänelle puhuta, hän väittää että ihmiset teeskentelevät ja v*uilevat. Kiusaajia ovat automaattisesti he, jotka eivät ehdi, muista tai tajua puhutella häntä henkilökohtaisesti suoraan. Jos joku on joskus unohtanut puhutella häntä ja puhuttelee häntä myöhemmin, hän ei vastaa tälle ihmiselle, koska "halveksii kiusaajia". Hän ei ilmaise itseään kovinkaan näkyvästi "oikeassa elämässä", mutta sähköpostein hän sitten antaa palaa. Hän kirjoittaa pitkiä meilejä työyhteisölle siitä, kuka häntä kiusaa ja syrjii ja miten loukatuksi hän kokee itsensä. Lähes jokainen saa vuorollaan kiusaajan leiman otsaansa. Kukaan ei uskalla puhutella häntä asiasta, koska hän kokee sen syrjintänä ja vainoamisena ja "kiusaajien paapomisena".

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelette häntä johdonmukaisen ystävällisen asiallisesti. Jos ja kun hän edelleen vetää herneitä nokkaansa, niin antaa mököttää yksinään. Ei pidä lähteä ainakaan mukaan moiseen provokaatioon. Sähköpostiavautumiset jätätte kokonaan huomiotta. Esimies voi ohjata työterveyteen.

Vierailija
22/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani siitä, että työskentelette henkisesti häiriintyneen ihmisen kanssa. Tuollainen on vaikeaa ja rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 11:23"]

Mä uskon että J-O-S-K-U-S tosiaan "kiusatussakin" on vikaa...

[/quote]

Niin, kiusatuthan ovat itse valintansa tehneet ja ovat tahallaan tehneet itsestään sellaisia, että suorastaan kerjäävät tulla kiusatuksi. Ei se ole kiusaajan vika, koska tollaiselle on vain pakko olla inhottava. *sarkasmi*

[/quote] mutta jos kukaan ei ole inhottava kyseistä ihmistä kohtaan?!

Vierailija
24/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiaa

Vierailija
25/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 11:32"]Kohtelette häntä johdonmukaisen ystävällisen asiallisesti. Jos ja kun hän edelleen vetää herneitä nokkaansa, niin antaa mököttää yksinään. Ei pidä lähteä ainakaan mukaan moiseen provokaatioon. Sähköpostiavautumiset jätätte kokonaan huomiotta. Esimies voi ohjata työterveyteen.

[/quote]

Hyvä ohje. Nämä ovat vaikeita tilanteita, kokemusta on. Olen itsekin ollut työpaikassa, jossa kaikki saivat kiusaajan leiman. Omalta osaltani voin sanoa, että koskaan en kiusannut tai kohdellut kaltoin ko.työtoveria enkä tiedä mistä johtopäätökset on vedetty? Myöskään en havainnut muiden kohtelevan mitenkään poikkeavasti tätä "kiusattua". En tietenkään tiedä onko joillakin jotain kahdenkeskistä??

Joissakin tapauksissa nämä "kiusatut" ovat itse niitä kiusaajia. Tähän johtopäätökseen olen tullut.

Vierailija
26/27 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina pidän näissä oletuksena, että se, joka kokee tulevansa kiusatuksi on se kiusattu ja oikeassa. Tämä kuulostaa kuitenkin jollain lailla ongelmalliselta ihmiseltä, jolle ei kelpaa mikään. 

Minustakin yleisohje on, että tärkeintä on muiden asiallinen käytös. Jos jokainen otetaan teillä ilman ennakkoasenteita huomioon normaalilla tavalla, se riittää. Jos yksi koko ajan vaahtoaa tai mököttää jostain, sille ette voi mitään. Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä vaikka työterveyteen ja selvitellä asiaa sitä kautta. 

On ihmisiä, jotka ensin kovaan ääneen kertovat kuinka ovat kiusattuja ja sen jälkeen ovat piinallisen ongelmallisia ihmisiä kaikin tavoin ja kerjäävät erikoiskohtelua. Heillä on itsellään joku syvempi ongelma, mutta kyllähän tuo tekee sitten hallaa koko yhteisössä. Jos ihmiselle ei riitä normaali huomiointi se kielii jo ongelmista ja tietynlaisesta huomiohakuisuudesta.

Vierailija
27/27 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:39"]Ota yhteyttä esimieheen, työsuojelupäällkköön ja työsuojeluvaltuutettuun. Heidän asiansa on hoitaa asia kuntoon. Lopeta itse asian vatvominen ja ole kohtelias kaikille. Näin tilanne rauhoittuu.

[/quote]

Ei Se ole varmaa, että kukaan pystyy auttamaan. Ensinnäkin on niin "arka" asia, toisen kokemusta on paha mennä kieltämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi