Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotias on todella epähygieeninen

Vierailija
28.11.2020 |

Hiukset jo rasvottuvat ja hiki haisee, mutta herran saa vain pakotettuna suihkuun ja sitäkin taistelua saa käydä puoli tuntia. Kynnet kasvaa jos niiden leikkaamista ei vahdi. Lisäksi hänellä olisi vaikka kuinka paljon vaatteita, mutta käyttää vain yhtä hupparia, koska tykkää siitä kuulema niin paljon.

Mulla on vanhemmuus ihan hukassa mutta en saa nuorta herraa kuriin tässä asiassa. Vinkkejä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apua perheneuvolasta. Sano sille, että siihen puututaan, jos lapsen hygienia on laiminlyöty. Siksi kannattaa hoitaa asia itse, ettei muut tule asiassa auttamaan.

Vierailija
2/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas muutama päivä sitten 14v täyttänyt poika. Suihkussa kyllä käy joka iltaja dödöä käyttää, joten ei haise hieltä kuin korkeintaan treenien jälkeen.

Parturiin saa pakotettuna kerran kuussa, hiukset kasvaa hurjaa vauhtia, joten pakko käydä neljän viikon välein.

Varpaankynnet leikkaa, kun niistä tarpeeksi nalkuttaa, sormien kyntensä jyrsii.

Pojalla myös kaapit täynnä merkkivaatteita, mutta käyttää oikeastaan kahta hupparia vuorotellen. Lisäksi Adidaksen verkkarit ainoat housut, mitä suostuu käyttämään. Tänä syksynä farkut olleet jalassa koulussa ehkä kaksi kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot sille että muut ajattelee että se on nolo jos se haisee ja kulkee rasvaisessa tukassa. 

Vierailija
4/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta oppii kyllä sitten kun joku koulussa sanoo asiasta enemmän tai vähemmän epäasiallisella tyylillä.

Vierailija
5/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää laskea irti ja lopettaa ton ikäisten poikien paapoaminen. Kyllä niille joku siellä koulussa sanoo siitä haisemisesta ja kun se on joku muu kuin äiti voi se jäädä vaivaamaan. Ja mitä tukan leikkaamiseen tulee niin eikös nyt he itse saisi päättää milloin menee parturiin vai kasvattaako tukkaa. Eikä sen mukaan mikä äidin silmää miellyttää.

Vierailija
6/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei meillä oli ihan sama tilanne. Tytär ei meinannut millään tuossa iässä suostua pesulle. Ihan sai vääntämällä vääntää ja selittää kaikki syyt, minkä takia pitäisi käydä suihkussa. Olisi aina mennyt kouluun suurin piirtein samoissa vaatteissa ja tukka rasvaisena. Se osoittautui kuitenkin vain vaiheeksi. ONNEKSI. Ei koskaan selvinnyt, mistä se johtui. Olen kysynyt, ja hän on kommentoinut vain, että ei vaan huvittanut. Nykyään huolehtii puhtaudestaan ihan normaaliin tapaan.

Vierailija
7/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuuluu murkkuikään. Sanoin aikoinaan omilleni, että vaatteet ei tuu puhtaaksi, kun käytetään liian kauan. Ja ostan sellasia vaatteita, joista hän tykkää.

Vierailija
8/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä taas muutama päivä sitten 14v täyttänyt poika. Suihkussa kyllä käy joka iltaja dödöä käyttää, joten ei haise hieltä kuin korkeintaan treenien jälkeen.

Parturiin saa pakotettuna kerran kuussa, hiukset kasvaa hurjaa vauhtia, joten pakko käydä neljän viikon välein.

Pojalla myös kaapit täynnä merkkivaatteita, mutta käyttää oikeastaan kahta hupparia vuorotellen. Lisäksi Adidaksen verkkarit ainoat housut, mitä suostuu käyttämään. Tänä syksynä farkut olleet jalassa koulussa ehkä kaksi kertaa.

Teillä on aina ollut iltapesututiini tms? Itse en aiemmin vahtinut pesua kuin joka toinen ilta, koska kärsii kuivasta ihosta. Siihen se edelleen vetoaa vaikka olen yrittänyt rautalangasta vääntää että nyt on eri, kun alkaa likaantumaan ja haisemaan herkemmin. Liikkuukin paljon ja se korostaa ongelmaa. Parturiin vien noin parin kuukauden välein, siitä en tingi. Pelkään myös pahoin ettei pese aamuisin hampaita. Illalla sen vahdin. Huoh.. ap

Vierailija
9/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti!

Vierailija
10/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei meillä oli ihan sama tilanne. Tytär ei meinannut millään tuossa iässä suostua pesulle. Ihan sai vääntämällä vääntää ja selittää kaikki syyt, minkä takia pitäisi käydä suihkussa. Olisi aina mennyt kouluun suurin piirtein samoissa vaatteissa ja tukka rasvaisena. Se osoittautui kuitenkin vain vaiheeksi. ONNEKSI. Ei koskaan selvinnyt, mistä se johtui. Olen kysynyt, ja hän on kommentoinut vain, että ei vaan huvittanut. Nykyään huolehtii puhtaudestaan ihan normaaliin tapaan.

Toivotaan että meilläkin on joku vaihe. Tuntuu kuin taaperoa opettaisi.. tosiaan minäkin oon kaikki syyt kertonut, hommannut hyväntuoksusia pesuaineita, kiristänyt viikkorahan menestyksellä, mutta tuntuu että kaikki auttaa vaan hetkellisesti. Ei kuulema itseä haittaa. Olen yrittänyt nätisti sanoa että jotain muuta voi haitata mutta ei toimi. On niin jääräpää. Ap

Vierailija
11/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta muukuin kertoa, että täytyy käydä pesulla ennen kuin kaverit alkaa huomauttelemaan tai kiusaamaam hajusta ja likaisuudesta. Otin tuossa iässä joskus puhelimen / pleikkarin pois ja sanoin, että saa sen takaisin kun on peseytynyt kunnolla kun ei muu auttanut. Dödöstä, kynsien leikkaamisesta ja hampaiden pesusta puhuin sitkeästi kunnes ne onnistuivat. Laitoin illalla likaiset vaatteet pyykkikoriin että tuli vaihtaneeksi vaatteitaan.

Tuo on todellakin murkkuikäiselle tyypillinen vaihe joka menee ohi. Oma lapseni on nyt 18 v ja viihtyy suihkussa päivittäin niin hyvin, että nyt puhutaankin sitten siitä, ettei vettä saisi tuhlata ylenmäärin...

Vierailija
12/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on aina ollut iltapesututiini tms? Itse en aiemmin vahtinut pesua kuin joka toinen ilta, koska kärsii kuivasta ihosta. Siihen se edelleen vetoaa vaikka olen yrittänyt rautalangasta vääntää että nyt on eri, kun alkaa likaantumaan ja haisemaan herkemmin. Liikkuukin paljon ja se korostaa ongelmaa. Parturiin vien noin parin kuukauden välein, siitä en tingi. Pelkään myös pahoin ettei pese aamuisin hampaita. Illalla sen vahdin. Huoh.. ap

joo, poika käynyt ehkä 8vuotiaasta asti joka ilta suihkussa. Hänellä myös kuiva ja atooppinen iho, mutta ei tunnut pahenevan, vaikka läträäkin aina ehkä 20min suihkussa.

Vierailija
13/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä auta muukuin kertoa, että täytyy käydä pesulla ennen kuin kaverit alkaa huomauttelemaan tai kiusaamaam hajusta ja likaisuudesta. Otin tuossa iässä joskus puhelimen / pleikkarin pois ja sanoin, että saa sen takaisin kun on peseytynyt kunnolla kun ei muu auttanut. Dödöstä, kynsien leikkaamisesta ja hampaiden pesusta puhuin sitkeästi kunnes ne onnistuivat. Laitoin illalla likaiset vaatteet pyykkikoriin että tuli vaihtaneeksi vaatteitaan.

Tuo on todellakin murkkuikäiselle tyypillinen vaihe joka menee ohi. Oma lapseni on nyt 18 v ja viihtyy suihkussa päivittäin niin hyvin, että nyt puhutaankin sitten siitä, ettei vettä saisi tuhlata ylenmäärin...

Kiitos kannustavista sanoista! Tuo pyykkikorijuttu lähtee meillä käyttöön. En nimittäin ymmärrä, miksi sitä samaa paitaa pitää joka päivä pitää, vaikka kaappi täynnä lähes samanlaisia adidaksia...  ap

Vierailija
14/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, poika käynyt ehkä 8vuotiaasta asti joka ilta suihkussa. Hänellä myös kuiva ja atooppinen iho, mutta ei tunnut pahenevan, vaikka läträäkin aina ehkä 20min suihkussa.

Aivan. Olisi täälläkin varmaan ollut hyvä jo aiemmin tehdä peseytymisestä rutiini niin ehkä olisi nyt helpompi.. Noh nyt se rutiini pitää luoda sitten vähän taistellen. ap

Vierailija
15/15 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa, lupaa vaikka energiajuoma kun on hoitanut suihkun ja vaatteiden vaihdon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme