Mitä mieltä miehen käytöksestä
Miehellä "tapana" perua sovittuja asioita ihan typerillä perusteilla, kehittelee päässään juttuja, joihin uskoo ja sitten peruu menoja niihin asioihin vedoten.
Hänen luonaan pitäisi aina olla, silloin suhde toimii, mutta hän ei itse halua tulla minun luokseni, ei ole kertaakaan 1 v 8 kk:n aikana ollut luonani yötä.
3 viikkoa tapaamisesta mies oli jo kovasti valmis menemään kihloihin ja naimisiin.
On sanonut, että koulukiusaamiseni johtui siitä kun olin niin ärsyttävä, samoin väkivalta edellisessä suhteessani johtui siitä, kun olin jo silloin ärsyttävä, miehen itsemurhakin johtui siitä, ettei hän kestänyt minua, vaikka oltiin oltu siinä vaiheessa erossa 10 vuotta.
Se, etten ole halunnut esitellä miestä äidilleni, jonka kanssa minulla on erittäin huonot välit, johtuu kuulemma siitä, että haluan piilotella miestä, enkä halua, että kukaan saa tietää hänestä.
Hyvän miespuolisen ystäväni, jonka olen tuntenut 10 vuotta, mies on uhannut hakata ja pyytää venäläisvahvistuksia mukaan, jos ystäväni vaan tähän kaupunkiin jalallaan astuu.
Kun jouduin leikkaukseen ja pyysin kyytiä sairaalasta kotiin (nukutuksen vuoksi, sairaalaan olisin aamulla päässyt ihan millä konstilla tahansa), mies meuhkasi monta viikkoa, että miksi pyydän kyytiä sairaalasta kotiin, mitä kieroilen ja keitä sinne sairaalaan päivällä tulee, kun häntä ei sinne pyydetä eikä hän saa nähdä niitä kuvittelemiaan vieraita. Leikkaus oli päiväkirurgisella osastolla, jonne ei vieraita saanut edes tulla.
Tässä vain murto-osa tapahtuneista jutuista.
No nyt meillä kuoli lähiomainen. Ilmoitin miehelle, että nyt tuli kiireellinen viesti sairaalasta, pitää mennä sinne. 5 tuntia viestin saapumisen jälkeen omainen kuoli. Mies ei missään vaiheessa kysynyt mikä tilanne sairaalassa oli, mutta seuraavan päivän iltana tuli viesti, jossa ilmoitti, että koska en ole viestitellyt hänelle, hän ei ota minua mukaan 4 päivää myöhemmin sopimaamme menoon. Ilmoitin, että anteeksi vaan, kun se omainen nyt kuoli. Tähän mies vastasi osanottoviestillä.
4 päivää myöhemmin olisin tarvinnut apua, kun en saa sairauden vuoksi kantaa mitään painavaa, ja autoni oli korjattavana.
Pyysin mieheltä kyytiä. Hän vastasi: "Missä olet nämä päivät ollut kun et ole viestitellyt, mene kuule ihan yksinäsi vaan."
Eli apua en saa, koska en ole viestitellyt hänelle. Lähiomaisen kuolema ei vaikuta asiaan mitenkään, mies pitäisi olla ykkössijalla ja hän itsehän ei voi viestitellä...???
Mitä mieltä?
Ja miehen ikä on 46 v, ei siis mikään poikanen enää.
Kommentit (31)
Mikä mantaa olla se syy, että juuri tuollainen "helmi" kaikista maailman miehistä on juuri sinun miesystäväsi?
Joskus on todella hyvä pysähtyä hetkeksi miettimään, eikö sittenkin olisi parempi olla yksin.
Juokse nyt helvetti sentään ja lujaa.
Suosittelen kirjaa "Hullun rakas".
Olette kumpikin ihan kukkupöö-viira-piipaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 09:15"]
Mikä mantaa olla se syy, että juuri tuollainen "helmi" kaikista maailman miehistä on juuri sinun miesystäväsi?
Joskus on todella hyvä pysähtyä hetkeksi miettimään, eikö sittenkin olisi parempi olla yksin.
[/quote]
Tyhmänä kuvittelen, että jokin voisi vielä muuttua, mutta onhan se monta kertaa nähty, että ei muutu.
Pariterapiaa ehdotin, mies kävi siellä kerran yksin, kerran minun kanssani, jonka jälkeen haukkui minut ja kertoi miten sekaisin olen ja perui seuraavan sovitun käynnin, koska "ei tarvitse sitä". Ja tämän episodin seurauksena perui veljentyttärensä rippijuhlat minun osaltani.
-ap-
Mitä saat siitä, että olet tuon miehen kanssa?
Ja nyt kun itse luet kirjoittamasi aloituksen, niin mitä mieltä itse olet miehen käytöksestä?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 09:22"]
Mitä saat siitä, että olet tuon miehen kanssa?
Ja nyt kun itse luet kirjoittamasi aloituksen, niin mitä mieltä itse olet miehen käytöksestä?
[/quote]
Enpä voi sanoa, että saisin yhtään mitään. Paitsi pahaa mieltä.
Ja tiedän, olen kauan tiennyt, että miehen käytös ei ole normaalia.
-ap-
Ei sun tarvii enää venyttää päätöstäsi. Tee se nyt ja ota tueksi joku luotettava ihminen/ihmiset, kun kerrot. Mua pelottaisi olla tekemisissä noin epävakaan miehen kanssa, todella arvaamattomalta kuulostaa.
Herran Jumala, jätä tämä mies NYT. Luuria käteen nyt ja soitat.
Hän on henkisesti väkivaltainen ja tulee pilaamaan itsetuntosi, ihmisarvosi ja elämäsi. Elämä tällaisen miehen kanssa ei ole elämisen arvoinen.
Vaikka eroaminen on vaikeaa, pysyt nyt vahvana, otat päivän kerrallaan ja voin taata että puolen vuoden päästä alkaa taas tuntua paremmalta.
MIKSI roikut tuon miehen kengännauhoissa? Pyyhit nyt tältä seisomalta hänen puhelinnumeronsa pois puhelimesta ja alat elää itsenäistä elämää, kunnioittaa itseäsi ja nauttia vaikka ystävien seurasta. Kumoikaan teistä ei rakasta, kunnioita eikä välitä toisistaan pätkääkään.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 09:51"]
Herran Jumala, jätä tämä mies NYT. Luuria käteen nyt ja soitat.
Hän on henkisesti väkivaltainen ja tulee pilaamaan itsetuntosi, ihmisarvosi ja elämäsi. Elämä tällaisen miehen kanssa ei ole elämisen arvoinen.
Vaikka eroaminen on vaikeaa, pysyt nyt vahvana, otat päivän kerrallaan ja voin taata että puolen vuoden päästä alkaa taas tuntua paremmalta.
[/quote]
Yksi käynti lääkärissä jo onkin, heitti kevyellä esineellä päin, tuli kuitenkin jälki. Menin lääkäriin, koska tiesin, että todisteet pitää olla eli lääkärissä täytyy käydä. Lääkäri kirjoitti epikriisiin myös maininnan pitkään jatkuneesta henkisestä väkivallasta.
-ap-
Miksi et ole jo eronnut? Päätöshän on aivan selvä, mitään muuta ei kannata tehdä. Jos parisuhteessa olisi vain jotain pientä pielessä, voi yrittää pariterapiaa sun muuta. Mutta jos mies on tuontasoinen, ei todellakaan missään nimessä kannata edes yrittää.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 10:04"]
Miksi et ole jo eronnut? Päätöshän on aivan selvä, mitään muuta ei kannata tehdä. Jos parisuhteessa olisi vain jotain pientä pielessä, voi yrittää pariterapiaa sun muuta. Mutta jos mies on tuontasoinen, ei todellakaan missään nimessä kannata edes yrittää.
[/quote]
Kiitos tästä, oikeasti.
Mies itse on sitä mieltä, että hänessä ei ole vikaa, hänellä ei koskaan ole ollut kenenkään ihmisen kanssa ongelmia.
Aikoinaan oli naimisissa ja ero tuli 1,5 vuodessa, mutta vain siksi, kun vaimo petti (pettikö oikeasti...?) ja vaimo ei halunnut maksaa talolainaa ja "anopin" mukaan vaimo halusi erota, koska hänen siskonsa erosi ja ko. siskokset tekevät "aina" kaiken yhdessä. Miehessä ei siis ollut osaa eikä arpaa avioeroon.
Tuosta jonkun aiemmasta kommentista kunnioituksesta ja rakkaudesta en täysin samaa mieltä voi olla, toki miksi kunnioittaisin kovinkaan paljon ihmistä, joka tekee mulle paskoja juttuja koko ajan (alkoi kunnolla jo pari kk suhteen alkamisesta). Olen kuitenkin yrittänyt itse tilannetta tasoitella ja tehdä asioita miehelle mieliksi (esim. olla hänen luonaan, tehdä hänen luonaan kotitöitä ym), mutta kun sain "kiitokseksi" sanat: "Olisin minä itsekin osannut" ja huomasin myös sen, että minun "kiltteyteni" ei vaikuta miehen käytökseen mitenkään, niin en ole juurikaan enää jaksanut.
Kuule, lopeta tuo suhde heti. Ei se mies muutu, on jo niin iäkäs, että kyllä persoona on tuo, eikä siihen parannuskeinoa enää ole.
Tiedän että lopetuspäätös on vaikea, mutta mietipä nyt että mitä ne hyvät asiat on, joita suhteesta saat. Huonot puolet jo listasit tähän aloitukseen. Tuleeko hyvien puolien listasta yhtä pitkä? Pitäisi oikeasti olla vielä pidempi, että jatkaminen antaisi sinulle jotain. Nythän jäät kovasti pakkaselle kokoajan.
Ikä ja kaikki täsmää... mistäpäin tämä herra on?
Siinä se taas nähdään:
jotkut naiset ovat mieluumin sadistisen kusipään kuin ihanan vaimoaan rakastavan Lassukan kanssa. Kukaan ei ymmärrä loogista syytä miksi, mutta näin moni nainen valitettavasti käytännössä toimii. Eli tunteet ratkaisee joidenkin naisten toiminnan ja järkeä ei silloin käytetä lainkaan.