Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tästä lapsiasiasta on tullut niin mielipiteitä jakava aiha??

Vierailija
06.04.2014 |

En oikein ymmärrä. Miksi lapsista pitää koko ajan keskustella hieman negatiiviseen sävyyn? Eikö ole ihan luonnollista, että ihmiset perustavat perheen ja saavat lapsia? Näinhän tämä yhteiskunta pyörii. 

Täälläkin palstalla arvostellaan niitä, jotka hankkivat lapsia ja niitä, jotka eivät niitä hanki. Pohditaan tekeekö lapset onnelliseksi vai onnettomaksi? Kuka mistäkin syystä tekee lapsia, ovatko he itsekkäitä vai ei...

Minua tällaiset puheet ärsyttävät ja hieman surettavatkin. Tuntuu, että omista lapsistaan ei saisi puhua, saatikaan sitten valittaa väsymystä, ärsytystä tms. tunteita, joita jokainen elämässään tuntee. Minulla ne tunteet yleensä jollain tavalla liittyvät lapsiin, koska minulla niitä on. Mutta tuntuu, että tämä on väärin. 

Ja vielä pahempaa on, jos kerron hauskoja juttuja lapsistani, "kehun" heidän oivalluksiaan tai laitan muutaman kuvan esim faceen. Sekään ei tunnu kaikkia miellyttävän.

Välillä toivon, että olisin elellyt entisaikoina, jolloin lapsia tehtiin ilman suurempia hötkyilyjä. Sukulaiset, ystävät ja tuttavat eivät varmaankaan yhtä paljon kyseenalaistaneet kaikkea mahdollista, vaan lapsia tuli tai ei tullut. Ei sen kummempaa. 

Ei lapset ole mitään autuaaksitekeviä, mutta eivät myöskään mitään kauheaa ja rasittavaa. Tavallista elämää vain.

Mitäs muut ootte mieltä? Saako nykyaikana "rauhassa" lisääntyä?? :) :) :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:44"]Ap, saa lisääntyä rauhassa mielestäni, mutta en halua kuunnella niitä lapsijuttuja työpaikan lounastauolla, kahvitauolla, suvun tapaamisissa jne. Maailma on täynnä mielenkiintoisempia asioita kuin lapset ja heidän tekemisensä. Lapset ovat yksityisasia, eivätkä heidän tekemisensä kiinnosta todellakaan kaikkia.

[/quote]

Minä taas en jaksaisi kuunnella sinun kertomuksiasi baari-illoista, koruista ja vaatteista. Makunsa kullakin.

[/quote]

En käy baareissa, pintamuoti ei kiinnosta ja koruista puhun vain, jos joku kysyy jotain itse tekemästäni kaula- tai rannekorusta. Mutta puhun mielelläni maan talouteen ja politiikkaan liittyvistä asioista. Mielenkiintoisesta dokumentista, jonka olen katsonut telkkarista tai kirjasta, jonka olen lukenut (viimeksi 940 päivää isäni muistina, tyttären kertomus isän Alzheimerin taudista), vanhusten hoidon nykytilasta (työskentelen hoivakodissa) jne jne.  Ei tarvitse leimata tyhjäpääksi, elleivät lapset ja heidän tekemisensä kiinnosta. En muuten koskaan kutsu sukuni lapsiperheitä esim. pyöreille synttäreille.

[/quote]

Se on sinun valintasi. Sinä puhut asioista jotka ovat sinulle tärkeitä. Muut puhuu asioista jotka ovat heille tärkeitä. Joskus elämässä tulee eteen myös vaikeita tai stressaavia asioita joista ihmiset kokee halua/tarvetta puhua.

Sitä lapsiperheen äitiä saattaa kyllästyttää politiikasta puhuminen, mutta kypsä, itseään ja muita kunnioittava aikuinen ottaa huomioon myös muiden tarpeet ja kuuntelee myös asioita jotka eivät itseään sillä hetkellä niin kiinnostaisikaan. Epäkypsät ja omahyväiset ihmiset sitten ovat kiinnostuneita vain itsestään. Kukin tyylillään.

Vierailija
22/32 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:26"]Vanhempien jatkuva vinkuminen ja määkiminen esimerkiksi työpaikkamme kahvihuoneessa on ärsyttävää, koska kyseessä on täysin itseaiheutettu ongelma. Jaksaisitteko itse kuunnella, miten joku satunnainen salikissa uikuttaa jatkuvasti kipeitä lihaksiaan ja miten ei taaskaan ehtinyt mitään, kun oli jalkapäivä ja spinning samalla päivällä?

[/quote] samoin se, että terveet vanhemmat ei viitsi hoitaa itse lapsiia, vaan maksattacat virikehoudon yhteiskunnalke. Lapsissa ei vikaa, mutta patalaiskoissa äideissä on, joille on kauhistus joutua hoitamaan jopa itse kahta lasta

[/quote]

Eikö tälle aiheelle ole ihan oma ketjunsa palstalla? 

[/quote]

Miksi tästä ei saisi puhua muissakin ketjuissa. Kun tosiasia on, että ällöttää eukot, jotka niin hehkuttaa raskautta ja kun lapsi syntyy, edellisestä tulee rasite ja sitten vingutaan masennusta ja väsymystä ja heivataan isommat lapset jaloista pois.

Ja nyt kun tätä etua yritetään supistaa, kauhea vinkuminen, että ei kai kukaan voi olettaa, että pyhä äiti jaksaa kahta lasta hoitaa kotona ollessaan.

Toinen asia on nämä huonosti käyttäytyvät kakarat. Vaikka on tukittu sinne yhteiskunnalle kalliiseen päiväkotiin saamaan varhaiskasvatusta, lapsia ei voi enää kutsua häihin, eikä muihin sukujuhliin, kun vanhemmat ovat niin kädettömiä, etteivät osaa kieltää pilttejään. Ei tietenkään, kun kasvatus on ulkoistettu yhteiskunnalle.

Monia muitakin syitä on, miksi suomesta on tullut lapsivihamielinen. Ja syy ei todellakaan ole lapsien, vaan heidän vanhempiensa.

[/quote]

Eukot, kakarat, vinkuminen...jne hyi yäk ihan sama mitä sanot kun ulosanti on noin ala-arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:44"]Ap, saa lisääntyä rauhassa mielestäni, mutta en halua kuunnella niitä lapsijuttuja työpaikan lounastauolla, kahvitauolla, suvun tapaamisissa jne. Maailma on täynnä mielenkiintoisempia asioita kuin lapset ja heidän tekemisensä. Lapset ovat yksityisasia, eivätkä heidän tekemisensä kiinnosta todellakaan kaikkia.

[/quote]

Minä taas en jaksaisi kuunnella sinun kertomuksiasi baari-illoista, koruista ja vaatteista. Makunsa kullakin.

[/quote]

En käy baareissa, pintamuoti ei kiinnosta ja koruista puhun vain, jos joku kysyy jotain itse tekemästäni kaula- tai rannekorusta. Mutta puhun mielelläni maan talouteen ja politiikkaan liittyvistä asioista. Mielenkiintoisesta dokumentista, jonka olen katsonut telkkarista tai kirjasta, jonka olen lukenut (viimeksi 940 päivää isäni muistina, tyttären kertomus isän Alzheimerin taudista), vanhusten hoidon nykytilasta (työskentelen hoivakodissa) jne jne.  Ei tarvitse leimata tyhjäpääksi, elleivät lapset ja heidän tekemisensä kiinnosta. En muuten koskaan kutsu sukuni lapsiperheitä esim. pyöreille synttäreille.

[/quote]

Sinä taidat olla sitten siinä mielessä harvinainen jos et koe ikinä tarvetta puhua kenenkään kanssa arkipäivän murheista tai ongelmista. Onnekas taas olet jos sinulla ei niitä edes ole. Valtaosalla väestöstä kuitenkin huolia tai stressinaiheita on ja ystäville puhuminen yleensä auttaa. Jos taas kyse on siitä ettei sinulla ole sellaisia ihmisiä lähelläsi joiden kanssa jakaa myös murheet, sääli, mutta muilla saattaa olla toisin.

Vierailija
24/32 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:26"]Vanhempien jatkuva vinkuminen ja määkiminen esimerkiksi työpaikkamme kahvihuoneessa on ärsyttävää, koska kyseessä on täysin itseaiheutettu ongelma. Jaksaisitteko itse kuunnella, miten joku satunnainen salikissa uikuttaa jatkuvasti kipeitä lihaksiaan ja miten ei taaskaan ehtinyt mitään, kun oli jalkapäivä ja spinning samalla päivällä?

[/quote] Hah, kyllä meidän työpaikalla suurimmat valittajat ovat lapsettomia naisia. Kun ei saa aikoja kynsihuoltoon tai kampaajalle työaikana varailla ja nukkuivatkin huonosti kun tyyny oli väärän mallinen ja piip piip. En kadehdi, sisäisesti halveksin näitä hedonistiprinsessoja. Mutta jokainen tavallaa. 4:n äiti omasta tahdostaan

Vierailija
25/32 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miltä luulet tuntuvan niistä työkavereista, jotka eivät esim. kahvitauolla jaksa kuunnelle joka ikinen päivä sitä hehkutusta kuinka Millajenniinamikapetteri on niin ihana, ja keksi eilen sitä ja sitä. Hei, jotain rajaa. Seuratkaa äitiliinit maailmaa ympärillänne, on muutakin kuin ne teidän lapset. Jaksaisi vielä kuunnella jos tuota hehkutust tulisi silloin tällöin, mutta että joka ikinen työpäivä ruokatauolla ja kahvitauolla. Meillä kun kumpikin tauko pidetään samassa tilassa saman pöydän ympärillä. Kesällä pääsee sentään ulos syömään eväitä ja juomaan sen kahvin. Jostain syystä työnantaja on jo joutunut lisäämään pari penkkiä sinne pihalle... Kaikki lähtevät karkuun ja pihalla voi sentään johdatella puhetta pois niistä lapsista ja niiden tekemisistä. Ympärillä kun tapahtuu yhtä ja toista, joista saa jutun juurta.

Vierailija
26/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinä taidat olla sitten siinä mielessä harvinainen jos et koe ikinä tarvetta puhua kenenkään kanssa arkipäivän murheista tai ongelmista. Onnekas taas olet jos sinulla ei niitä edes ole. Valtaosalla väestöstä kuitenkin huolia tai stressinaiheita on ja ystäville puhuminen yleensä auttaa. Jos taas kyse on siitä ettei sinulla ole sellaisia ihmisiä lähelläsi joiden kanssa jakaa myös murheet, sääli, mutta muilla saattaa olla toisin.

[/quote]

Minä en ole koskaan halunnut omista yksityisasioistani puhua muille, en luota niin paljoa esim. sukulaisiin, että uskoisin jonkun luottamuksellisena kertomani asian pysyvän myös sellaisena. Nuorempana oli ikäviä kokemuksia tästä. Niinpä minun asiani pysyvät minun asioinani, enkä puhu vaikka voittaisin jättipotin Lotossa. Olen oppinut, että vaikeneminen omista asioista on parasta.

Toisaalta taas en sitten kauheasti välitä kuunnella muiden murheita, etenkään jos joudun kuuntelemaan samat asiat moneen kertaan. Tiedän kyllä, että suvusta löytyy hyviä kuuntelijoita, mutta sitten voi myös olla varma, että asiat leviävät kulovalkean lailla. Jos joku kertoo voittaneensa Lotossa 5000 e, onkin se jo pian kasvanut puoleen milliin. Voi vain arvailla, miksi siis en halua puhua asioitani, vaan pidän ne itselläni.

Vierailija
27/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat naiset ovat käsittämättömän katkeria niille, joille Jumala on siunannut lapsia :)

Vierailija
28/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 09:07"]

Lapsettomat naiset ovat käsittämättömän katkeria niille, joille Jumala on siunannut lapsia :)

[/quote] ja päinvastoin, monilapsiset kotiäidit kadehtii lapsettomien elämää, ilmeisesti ainoot jotka surffailee läpi elämän ottamatta hernettä nenään siitä, on miehet...

Vierailija
29/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miehet näyttävät useinkin osaavan ottaa tämän elämän vähän "rennommin". :)

Vierailija
30/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 08:44"]

Välillä toivon, että olisin elellyt entisaikoina, jolloin lapsia tehtiin ilman suurempia hötkyilyjä. Sukulaiset, ystävät ja tuttavat eivät varmaankaan yhtä paljon kyseenalaistaneet kaikkea mahdollista, vaan lapsia tuli tai ei tullut. Ei sen kummempaa. 

[/quote]

"Entisaikoina" ei naisella ollut juuri valinnanvaraa tässä asiassa. Jos oli terve ja harrasti seksiä miehen kanssa, lapsia syntyi, halusi niitä tai ei. Lapset olivat naisen elämässä välttämätön paha, ja uuden ruokittavan suun ilmaantuminen tarkoitti lisätuhoa paitsi naisen keholle, myös perheen taloudelliselle tilanteelle.

Olemme hädin tuskin sukupolvi sitten päässeet pois tästä barbariasta, ja nyt sinä olisit viemässä meitä sinne takaisin? 

Vierailija
31/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien jatkuva vinkuminen ja määkiminen esimerkiksi työpaikkamme kahvihuoneessa on ärsyttävää, koska kyseessä on täysin itseaiheutettu ongelma. Jaksaisitteko itse kuunnella, miten joku satunnainen salikissa uikuttaa jatkuvasti kipeitä lihaksiaan ja miten ei taaskaan ehtinyt mitään, kun oli jalkapäivä ja spinning samalla päivällä?

Vierailija
32/32 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ap ihan samaa, ja tämän vihamielisyyden huomaa varsinkin uutisten kommenttiosioissa. Ihan kuin olisi väärin, että osa ihmisistä saa lapsia ja yrittää perheenä sinnitellä tässä yhteiskunnassa. Varsinkin naisen asema on ihan kamala: ei saisi olla äiti, jos työmarkkinoilta mielipidettä kysyy. Eikä sitä saisi olla edes toisen äidin mielestä, jolla lapset on vähänkään isompia.

En käsitä. Myrkyllinen ilmapiiri. Naiset ja lapset nähdään isona ongelmana, yhteiskuntaa kuormittavina loisina suorastaan.