Raskaaksi " ilman ehkäisyä" keskeytetyllä?
Heippa!
Mä ja mieheni ollaan nyt hieman yli 2 vuoden ajan käytetty ainoastaan keskeytettyä yhdyntää (muutaman kerran tullut mun sisään menkkojen aikana). Mulla on säännöllinen kierto, 26 päivää. Miehellä ei tule koskaan touhutippuja, ainakaan niin että näkisin, eikä miehen mielestäkään ole koskaan tullut. Laukeaa vaan sitten sen kerran siinä lopussa ja tietää koska tulee sekä osaa ajoittaa tulemisensa sopivaan kohtaan.
Haluaisin jo lapsen, mies ei ihan vielä (sanoo, että ehkä vuoden parin päästä ja haluaa kyllä ehdottomasti lapsia, mieskin iältään vasta 23, minä muutaman vuoden vanhempi), mutta tietää toki riskin ja näin ollaan nyt sitten menty tuo 2 vuotta ilman raskauksia. En toki voi tietää tulisinko raskaaksi muutenkaan tai olisiko lapsettomuusongelmia muutenkin. Olen pillereitä aikoinaan syönyt ja mielestäni ne eivät oikein sopineet minulle. Kumia emme halua käyttää, vaan luotamme nyt tähän tyyliin. En usko, että mies aborttia olisi vaatimassa jos raskaaksi tulisin ja olisi varmaan pienen sulattelun jälkeen onnellinen tulevasta lapsesta. Molemmilla kun on kumminkin jo pidemmät aiemmat suhteet takana, joissa ei lapsia haluttu.
Mitäs olette tästä mieltä? Moraalitonta? Onko joku käyttänyt tätä " ehkäisytapaa" onnistuneesti tai vähemmän onnistuneesti, minkä aikaa ja oliko ns. touhutippamies?
Kommentit (31)
Kukaan ei ole tullut näin raskaaksi?
Et suinkaan kysy miten voisit tulla raskaaksi? Mielestäni se ei ole oikein että hankkiudut tahallasi raskaaksi, jos miehesi ei ole vielä valmis.
Asioista pitää ennen puhua enne kuin yrittää raskautta.
Kuulostaa oudolta ettet ole koskaan tullut raskaaksi vaikka ette käytä ehkäisyä...
Touhutipoista haluan sen verran kysyä/sanoa. Miten voit tietää ettei ukoltasi tule tippoja ollenkaan? kaikki miehet ei edes tajua sitä että heiltä tulee tippoja.
Tietysti toisaalta toivon, että tulisin raskaaksi, mutta toisaalta en työtilanteen vuoksi, valmis olisin kyllä.
Ja touhutipoista.. En ole kertaakaan miehellä niitä nähnyt, en suuseksiä antaessani enkä muutenkaan, tietysti olisihan se periaatteessa mahdollista, mutta eipä ole ainakaan näkynyt.
ap
jos siitä pitää jotain hyvääkin etsiä, niin eipähän ole rahat menneet ehkäisyyn eikä ole tarvinnut " turhaan" syödä hormoneita
ap
Me olemme käyttäneet keskeytettyä 5v. ehkäisynä, ja hyvin on toiminut.
Onko teillä lapsia ennestään? Siis, että ihan rauhallisin mielin vielä jatkatte ilman pelkoa raskaudesta tai lapsettomuudesta?
ap
Kaksi lasta meillä on, ihan " tekemällä tehty" , eli jos äkkisältään laskee, niin kahdeksan vuotta keskeytettyä yhdyntää, kaksi vuotta ilman ehkäisyä (tulin raskaaksi aika nopsaan, eli emme ehkäiseet raskauksien aikana). Ei touhutippoja.
Mutta sitten taas toista lasta tekemällä tehtiin 6kk... eli tsäkä peliä.
3 lasta on kaikki heti saaneet alkunsa kun on lasti sisälle laskettu. Itse en usko että keskeytystä raskaaksi tulee. Humalassa miehet ei ehkä osaa ajoittaa oikein mutta muuten kyllä. Ja mieheltä tulee touhutippoja.
sitä lasta olla haluamatta, jos kuitenkin paljaaltaan uskaltaa.
syntyy syksyllä. että voi siinä touhutipassa olla muutakin kuin liukastetta.