Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saat Koronan - osaisitko nimetä lähikontaktisi 10 päivän ajalta

Vierailija
28.11.2020 |

Vai onko joukossa tuntemattomia ?

Minä käytän bussia - joten en tiedä keitä siellä oli ja lounaalla olen käynyt

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi eikä niitä tarvitsekaan. Vain päivää ennen oireiden alkua tarvii ne nimetä.

Vierailija
22/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään odottamatonta ei ole tapahtunut eli en ole vastoin tapojani heilunut kyläluutana ympäriinsä niin kyllä, osaan. Opiskelen, opetus täysin virtuaalista, eli istun kotona koneella, välillä käyn juoksemassa ja kaupassa. Lasketaanko kaupassa asiointi lähikontaktiksi? En ole nähnyt harvoja kavereitakaan aikoihin. Lähinnä "tavataan" somessa. Joo olen epäsosiaalinen enkä kauheasti tapaa ihmisiä normaalistikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, mutta kaupassa samaan aikaan asioineita ei lasketa lähikontakteiksi, eikä saman koulun oppilaita, jos ette ole olleet missään tekemisissä. Ei myöskään samaan aikaan bussissa olleita, jos ette ole istuneet vierekkäin (mitä kukaan ei tehnyt edes ennen koronaa). Eikä niitä tarvitse kymmenen päivän ajalta laskea, vaan 48 tunnin.

Osaisin laskea lähikontaktini 48 tunnin ajalta. Tarkoittaa niitä ihmisiä joiden kanssa olen ollut 2 metrin etäisyydellä enemmän kuin 15 minuuttia.

Sittenhän kauppaan ei ole mitään syytä laittaa maskia kun ei kerran ole kontakteja.

Vierailija
24/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että lapsen koulussa on 462 muuta oppilasta.

Muualta se ei ole voinut tulla.

Vierailija
25/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Kyljen jukkisilla pitkin pk-seutua eri paikkoihin ja tapaan paljon eri ihmisiä.

Eilen asetettiin yksi perheeni jäsen karanteeniin. Jos nyt tuli korona niin ei minun altistamia pysty jäljittämään.

Yritysten yhteyshenkilöiden sähköpostit minulla on että itse voin heille ilmoittaa mutta se keitä heidän tiloissaan todella kohtasin jää kuitenkin auki.

Vierailija
26/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, siskoni, kaksi kaveriani. Random ihmisiä kaupassa en sitten pystyisikään.

Vierailija
27/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit ja oma mies, siinäpä ne. Työmatkat kuljen omalla autolla. Kaupassa tietenkin käyn, mutta mahdotontahan siellä samaan aikaan olleita olisi nimetä. Suunnilleen kyllä muistan päivät ja kellonajat milloin olen käynyt kaupassa.

Vierailija
28/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, mutta kaupassa samaan aikaan asioineita ei lasketa lähikontakteiksi, eikä saman koulun oppilaita, jos ette ole olleet missään tekemisissä. Ei myöskään samaan aikaan bussissa olleita, jos ette ole istuneet vierekkäin (mitä kukaan ei tehnyt edes ennen koronaa). Eikä niitä tarvitse kymmenen päivän ajalta laskea, vaan 48 tunnin.

Osaisin laskea lähikontaktini 48 tunnin ajalta. Tarkoittaa niitä ihmisiä joiden kanssa olen ollut 2 metrin etäisyydellä enemmän kuin 15 minuuttia.

Sittenhän kauppaan ei ole mitään syytä laittaa maskia kun ei kerran ole kontakteja.

Ei siellä kaupassa tosiaan pitäisi tulla kontakteja, koska turvavälit on pidettävä. Tosin maskilliset tästä eivät hirveästi välitä kun onhan meillä nämä maskit :)

Ihanteellisessa tapauksessa maski on varakeino, ei se pääasiallinen suojautuminen koronavirusta vastaan.

Vierailija
29/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on viimeiset 48 tuntia, ei 10 vrk taaksepäin.

Vierailija
30/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan toki! 200 oppilasta, joiden nimet saan suoraan wilmasta. Lisäksi 10 opettajaa, joiden kanssa jaan työhuoneen. Plus mieheni ja lapseni.

t. Aineenope Helsingistä

Vierailija
31/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Toimin kiertävänä sijaisena usein koulun yhteydessä olevissa kirjastoissa, joihin matkaa bussilla yli 30 min. Maskia olen käyttänyt bussissa, mutta kirjastossa meillä on visiirit ja pleksilasit, jotka antavat vain osittaista suojaa ja asiakkaita (etenkin koululaisia) riittää.

Vierailija
32/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mun mies, eli 1kpl.

Vikko sitten kävin Tokmannilla, Alkossa ja Lidlissä + 1 ratikkamatka. Nämä alle 15 min. kaikki.

Tänään aion käydä kirjastossa.

Käytän joka paikassa maskia.

Vierailija
33/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Ei ole ketään, ei lähi- eikä kauempia kontakteja, ei vastaantulijoita, ei ristin sielua.

Vierailija
34/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan viikon aikana 223 eri oppilasta. Näen noin kymmentä opettajaa opehuoneessa. Bussilla töihin ja takaisin joka päivä. Siinä kontaktini.

Vierailija
35/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta tiedän missä olen käynyt ja mihin aikaan, jos se nyt jotain helpottaa. 

Vierailija
36/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri ja -hoitaja.

Vierailija
37/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan koronan, niin saan sen metrossa tai lentokentällä tai junassa.

Käytän kyllä maskia, enkä hipellä naamaa.

Vierailija
38/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan nimetä. Julkisia en käytä koskaan muutenkaan ja olen yvin tarkka kontakteistani ollut jo ennen koronaa, en hillu kauppakeskuksissa viettämässä aikaa kuten suurin osa suomalaisjunteista näköjään tekee.

Vierailija
39/39 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä kaupassa tosiaan pitäisi tulla kontakteja, koska turvavälit on pidettävä. Tosin maskilliset tästä eivät hirveästi välitä kun onhan meillä nämä maskit :)

Ihanteellisessa tapauksessa maski on varakeino, ei se pääasiallinen suojautuminen koronavirusta vastaan.

Käytän maskia ja silti pidän huolta turvaväleistä. On paljon ihmisiä joita ei turvavälitkään enää kiinnosta, suuri osa heistä ovat maskittomia kyllä. Telkkarissa näkyi kyllä iso joukko seuraamassa jotain urheiluseuran pelejä, kaikilla maskit muttei turvavälejä, eli ei järjen häivää heillä. En ihmettele että korona leviää kun ihmiset ei tajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän