Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex-vaimo antoi lapselleen nimen, joka...

Vierailija
05.04.2014 |

...on miehen toinen nimi. (Siis hänellä on uuden miehen kanssa lapsi). Itse en todellakaan olisi antanut vastaavassa tilanteessa mitään samaa nimeä, kuin exälläni on ollut, en siis edes toista nimeä -mua se haittaisi jotenkin- mutta ollaan erilaisia, ja kaikkia se ei tietenkään haittaa...En tiedä, onko hänen suvussaankin/uuden miehensä tuo nimi yleinen (no varmasti on, kun kyseessä on niinkin yleinen nimi kuin Juhani...). Mua vaan ärsyttää NIIN paljon, kun haluaisin antaa lapsellemme, jos on poika, toiseksi nimeksi Juhani, kun kerran miehenikin toinen nimi on Juhani...Pitäiskö vaan unohtaa ärsytys ja antaa tuo nimi?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijaa.. Tuliko mieleen että se nimi on voinu olla vaikka nyksän toinen nimi tai nyksän suvussa kulkeva? :D ei se hei välttämättä suhun ja sun mieheen liity mitenkään :D

Mäkin annoin poikani toiseksi nimeksi exän (meillä yhteinen lapsi) isän toisen nimen (ei niin yleinen). Syy tosin on se, että se on mun isän toinen nimi myös. Mutta maailman voi nähdä myös pyörivän vain sen oman napasen ympärillä..riippuu miten katsoo!

Joo, en usko että kukaan nimeää lastaan ärsyttääkseen jotakuta...seriously!!

Vierailija
22/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijaa.. Tuliko mieleen että se nimi on voinu olla vaikka nyksän toinen nimi tai nyksän suvussa kulkeva? :D ei se hei välttämättä suhun ja sun mieheen liity mitenkään :D

Mäkin annoin poikani toiseksi nimeksi exän (meillä yhteinen lapsi) isän toisen nimen (ei niin yleinen). Syy tosin on se, että se on mun isän toinen nimi myös. Mutta maailman voi nähdä myös pyörivän vain sen oman napasen ympärillä..riippuu miten katsoo!

Joo, en usko että kukaan nimeää lastaan ärsyttääkseen jotakuta...seriously!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:47"]Ei ole kyse siitä, että olisimme niin paljon tekemisissä. En kylläkään pidä tästä kyseisestä naisesta, sen voin myöntää ja jos oli tarkoitus ärsyttää meikäläistä antamalla lapselleen yksi mieheni nimistä, niin siinä onnistui kyllä :).

Ja minua vain todellakin häiritsee se, että exän lapsella on sama nimi kuin miehelläni tai minun ja mieheni tulevalla yhteisellä lapsella. Olisi tosiaankin voinut jonkin toisen nimen valita.

Ap

[/quote]

Tuskin kukaan antaa lapselleen nimeä vain jotakuta toista ärsyttääkseen. Ei maailma pyöri ympärilläsi. Ehkä nimen on päättänyt tämän miehesi exän uusi mies.

Vierailija
24/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan pystyisi tykkäämään exäni nimestä siten, että voisin antaa sen lapselleni. Jotenkin pidän nimiä, joita exilläni on ollut, heti ihan mahdottomina antaa lapselleni. Niistä tulee kyllä ainakin minulle se eksä mieleen.

Jostain syystä on erottu, ja mielestäni on hyvä tässäkin suhteessa aloittaa puhtaalta pöydältä.

Ap

Vierailija
25/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan oikeasti aika oudolta tämän ongelmasi kanssa. Onko sinulla pakkomielle miehesi entisestä puolisosta?

Vierailija
26/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä tilanteessa nimi EI ole yksi lapsen isän nimistä, sen tiedän varmasti. Mutta pointti on siinä, että vaikka kuinka olisi suvussa jne., mulla menee korkeammalle se fakta, että on entisen rakkauteni nimi, ja ihan nykyistä miestänikin kohtaan on mielestäni huomioonottavaisempaa se, että ei anna sitä eksän nimeä.

Ap

Vierailija
27/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isät osallistu ollenkaan nimien valintaan? Outoa, että se on ex-vaimo, joka antaa omalle rakkaalleen sinun miehesi toisen nimen _ihan pelkästään vain sunua kiusatakseen_. Onhan tuokin tietty uusi tapa päättää lapsen nimi. Täytyykin seuraava lapsi nimetä niin, että se kiusaa exien uusimpia. Kivapa on lapsen sitten kulkea  Yrjö Tahvo nimisenä. Nämä kun ovat kahden exäni toiset nimet :(

Mutta mitähän sitä ei tekisi ärsyttääkseen exien uusimpia?

Vierailija
28/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pakkomiellettä eksästä...Mutta emme kyllä ylimpiä ystäviäkään olla. Ollaan mieheni eksän kanssa hyvin erilaisia ihmisiä, siksi ehkä mieheni ja hänen suhteestaan ei sitten pidemmän päälle ehkä mitään tullutkaan.

Ap

Vierailija
29/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siksi ei varmasti minä ja eksäkään ylimpiä ystäviä olla, emme varmasti olisi ystäviä missään muissakaan ympyröissä.

Ap

Vierailija
30/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni yhden lapsen etunimi on sama kuin minulla, mutta ei olla niin läheisissä tekemisissä että siitä mitään olisin ajatellut. Tuskin liityn nimeen mitenkään, ja luultavammin lapsen nimestä päättänyt eksän puoliso, joka kyllä tietää että miehellä on tämän niminen eksä. No big deal.

Vierailija
31/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, et tää nainen on sen verran outo, et voisi antaa sen  nimen jopa minua ärsyttääkseen...

Ollaan erilaisia.

Ap

Vierailija
32/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos isät osallistuu  nimen valintaan, eikö sitä miestä yhtään haittaa, että toinen nimi on eksän nimi?

Ap

Vierailija
33/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:06"]Voin kertoa, et tää nainen on sen verran outo, et voisi antaa sen  nimen jopa minua ärsyttääkseen...

Ollaan erilaisia.

Ap

[/quote]

Kukahan tässä on outo?

Vierailija
34/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:01"]

Ja tässä tilanteessa nimi EI ole yksi lapsen isän nimistä, sen tiedän varmasti. Mutta pointti on siinä, että vaikka kuinka olisi suvussa jne., mulla menee korkeammalle se fakta, että on entisen rakkauteni nimi, ja ihan nykyistä miestänikin kohtaan on mielestäni huomioonottavaisempaa se, että ei anna sitä eksän nimeä.

Ap

[/quote]

Niin TOINEN nimi! Sit ehkä olis pikkasen outoa jos olisi antanut sinun miehesi etunimen lapselleen mutta tokanimi niin so what????

Vierailija
35/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:32"]

Ja niin, ehkä tää kertoo tästä nykymaailman menosta laajemminkin; millään ei oo mitään väliä. Ehkä mä kuulun sit niihin harvoihin ihmisiin, joiden mielestä asioilla on vielä väliä.

Ap

[/quote]

Löytyyköhän sun lapsellesi nimeä ollenkaan. Tee nyt ainakin sukuselvitys kaikkien exiesi puolesta, ettei vaan satu samaa nimeä. Miksi tuo mainitsemasi nimi sinua niin kovasti häiritsee?

Vierailija
36/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:07"]No jos isät osallistuu  nimen valintaan, eikö sitä miestä yhtään haittaa, että toinen nimi on eksän nimi?

Ap

[/quote]

Se nimi voi olla miehesi exän uudelle miehelle tärkeä. Esimerkiksi kuollut rakas ystävä, jonka nimen on päättänyt antaa lapselleen jo aikaa sitten.

Vierailija
37/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta nimiasiaan kantaa, onpas exillä ollut kiire tehdä lapsi nyciensä kanssa, kun molemmilla ristiäiset.

Vierailija
38/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG tajusin juuri, että yhden eksäni toinen nimi on Mikael, kuten meidän kuopuksemmekin toinen nimi on. Pitääköhän miehelle paljastaa, että eksäni ja poikamme ovat tokanimi-kaimoja. En ollut aikaisemmin ajatellut koko asiaa.

Vierailija
39/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä hieman yksinkertainen mutten ymmärrä kuinka ihmeessaä noin paljon jaksaa joku käyttää asiaan aikaa - minä nykyisenä puolisona jopa ihmettelisin miksi EX ja eksän elämään kuuluvat asiat on edelleen noin tärkeitä..

Vierailija
40/72 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, no minä en edes muista exäni toista nimeä ja vaikka muistaisinkin, voisin hyvin antaa sen nimen lapselleni jos molemmat mieheni kanssa tästä nimestä pitäisimme.

Äitini antoi minulle isäni exän etunimen ;). Nini oli harvinainen ja äitini mielestä kaunis. 

kaikki eivät ole mustasukkaisia tai vainoharhaisia tai muuten vain ota nimiä niin vakavasti. Kukin valitkoon sen nimen lapselleen, minkä haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme