Lue keskustelun säännöt.
1-vuotiaan oksentelu
05.04.2014 |
1-vuotias poikani alkoi 04 aikaan yöstä oksentelemaan. Sitä on jatkunut koko ajan, annoin frolidalia hänelle, mutta sekin tuli pian ulos. Oon ihan avuton, kun hänellä ensimmäinen oksennustauti meneillään. :(
Rupesin miettimään, että olenko kenties itse voinut tämän aiheuttaa. Ollaan yrittämässä siirtyä äidinmaidosta rasvattomaan maitoon ja eilen illalla annoin rasvatonta maitoa, mutta ei sillä suostunut nukkumaan niin imetin siinä vähän aikaa sen jälkeen. Olisiko tuo sekoitus saanut hänen vatsansa sekaisin? :(
Pientä lämpöä on, koska kannattaa viedä lääkäriin?
Ja mitä ruokia on hyvää antaa, kun tuntuu, että kaikki tulee ylös. :(
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mittaa lapsesi paino, jotta tiedät kuinka paljon hän menettää nesteitä. Seuraa mahdollisia kuivumisen oireita. Hae netistä nämä oireet. Esim panon tippuminen, ihon kimmoisuuden heikkeneminen; iho palautuu hitaammin, kun painat sitä sormella. Vakavia oireita myös velttous ja sekavuus. Noin pieni lapsi kuivuu nopeasti paljon. Nesteitä on pakko saada pysymään sisällä tai muuten lääkäriin. Voit ruiskuttaa lääkeruiskulla Osmosalia suupielestä sisään, jos lapsi ei halua itse sitä ottaa. Jatka imettämistä. On vain vaikeaa saada selville, että kuinka paljon lapsi saa nesteitä maidostasi. Ota selvää nestemäärästä per lapsen painokilo, jonka verran vähintään täytyisi nesteyttää. Lääkäriin kannattaa kyllä lähteä herkästi. Voivat selvittää kuinka paljon lapsi on ehtinyt kuivumaan. Laboratoriokokeita. Lapsi on tosi nuori ja pieni.