Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset viestittelevät jatkuvasti, mutta eivät halua koskaan nähdä?

Vierailija
27.11.2020 |

Tunnetteko te muut ihmisiä, jotka ovat usein kontaktissa, mutta eivät halua kuitenkaan viettää aikaa yhdessä? Enkä puhu nyt välttämättä deittailusta vaan ihan kavereista ja vastaavista tutuista. Itselläni on ystävä, joka viestittelee lähes joka päivä (selvästi suurimman osan omasta aloitteestaan), mutta ei halua juuri koskaan nähdä. (Näin oli siis jo paljon ennen koronaa.) On jopa keksinyt tekosyitä ja valheita näkemättömyydelle, joista on jäänyt myöhemmin kiinni. Myös toinen kaverini kertoi, että hänellä on tällainen tuttava myös, eli tuskin on aivan yksittäistapaus. Tietääkö joku, mitä tällaisen taustalla voi olla? Onko joku palstailija jopa itse tällainen? Oma ystäväni on muuten menevä tapaus, joten ei ole syynä sekään, että ihmisten näkeminen tai julkiset paikat ahdistaisivat ylipäätään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en pidä ollenkaan tästä ystävyyden ulkoistamisilmiöstä. Heitin helvettiin sellaisen kaverin joka alkoi ulkoistamaan kaveruuttamme Snapchattiin (ennen nähtiin viikottain). Mitä järkeä laitella päivittäin jotain kuvia jostain seinästä, kissasta tai auton ratista, ettei ihq-streakki katkea? Ei sellainen mitään kaveruutta ole. Sitten laittaa samat tärkeämmät päivitykset koko listalle, tuntui että multitaskaa kaverisuhteitaan.

Vierailija
2/5 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisin että ei oikein kiinnosta näkeminen koska ollaan vähän eri aaltopituuksilla. näistä vanhoista kaverisuhteista kasvetaan eri suuntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisuhteissa ei ole kokemusta tuosta mutta deittailussa on. Silloin syyksi selvisi tetysti ettei toista vaan kiinnostanut nähdä.

Vierailija
4/5 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen tapaamisten välttelijä. Siihen on monta syytä. Tässä ainakin osa niistä:

- Olen äärimmäisen erakko luonteeltani. Tämä piirre on vain voimistunut iän myötä.

- Erakkouteni vuoksi sosiaaliset taitoni ovat rapistuneet, enkä oikeastaan enää osaa olla ihmisten kanssa.

- Kirjoittamalla kommunikointi on ominaisempaa. Haluan miettiä vastaustani ennen kuin ilmaisen sen. Tällainen ei sovi puheeseen.

- Vanhat ystävyydet ovat kuihtuneet. Ei enää keksi yhteistä jutusteltavaa. Tuntuu, että ystävät vain arvostelevat.

- Olen väsynyt. Sosiaaliset tilanteet vaativat ylimääräisiä voimia ja niitä ei nyt minulla ole.

- Elämäni on tylsää. Ei siitä riitä kerrottavaa edes kahvikupillisen juonnin ajaksi. Tämä myös hävettää.

Vierailija
5/5 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa pitää yhteyttä, mutta ei kiinnosta ottaa konkreettisesti aikaa ja nähdä vaivaa näkemiseen? Viestejä on helppo lähetellä muun tekemisen lomassa. 

Mulla on yks kaveri joka parin kk välein kyselee kuulumisia ja ehdottaa näkemistä. Hän itse peruu näkemiset aina milloin milläkin syyllä. En itse enää pidä häneen oma-alotteisesti yhteyttä, enkä sovi sellaiseen aikaan menoja, jolloin harmittaisi kun toinen peruu (esim viikonloppuillat). Ei olla nähty varmaan vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi