Mikä on eka ajatuksesi/tunteesi, kun lapsesi sanoo: äiti, mua oksettaa...?
,
Kommentit (28)
Ihan ekana mielessä on tyrmistynyt EIIIIII. Sitten sekunnin päästä näen sieluni silmillä seuraavan viikon kalenterin ja pyyhin mielessäni pois kaikki seuraavan viikon menot. Sitten huokaisen syvään ja siirryn huolehtimaan, ettei synny suuria materiaalisia vaurioita kun lapsi antaa ylen.
Ei ole meilläkään vielä koettu. Lapsi 3v. Sitä odotellessa.
Mutta varmaan eka ajatus olis "voi v**tu" ja sääliksi kävisi. Sitten joku hakemaan ehkä jaffaa ym. ja matot pois. Sitten vaan toivoisin että menee nopeasti ohi eikä tarttuisi muhun.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:46"]Ei ole meilläkään vielä koettu. Lapsi 3v. Sitä odotellessa.
Mutta varmaan eka ajatus olis "voi v**tu" ja sääliksi kävisi. Sitten joku hakemaan ehkä jaffaa ym. ja matot pois. Sitten vaan toivoisin että menee nopeasti ohi eikä tarttuisi muhun.
[/quote]
Niin joo, ja oksennus varmaan tulis ilman sanomista, kun ei tiedä edes mitä se on :D
No kyllä siinä ensin tulee vitutus ja sen jälkeen huoli lapsen voinnista. Yrjötauti teettää aika paljon töitä kun lapsiakin on neljä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:46"]
Ei ole meilläkään vielä koettu. Lapsi 3v. Sitä odotellessa.
[/quote]
ei jaffaa mahatautiselle. siinä on liikaa sokeria. Osmosal tai vastaava on parempaa... tai sitten laimea mehu ja normisuolainen ruoka.
Hah, just kävin rullaamassa maton pois lastenhuoneen lattialta ja levitin pari pyyhettä suojaksi. Minulle kamalin ajatus on, että sairastaisi yhtä aikaa lasten kanssa. Ei sitä lakananvaihtoa ja siivoamista jaksa, jos täytyy ite juosta vessassa.
Paniikki. Olen oksentanut elämässäni kolme kertaa sitten vauva-aikojen, ja mulla on kauhea oksentamisfobia. Jos tulee mieleenkin että voisi se tauti tulla, tulee jo psykosomaattisia oireita.
Mietin vain viikon/seuraavan viikon kalenteria, että mitä tavallisesta poikkeavaa muksulla on tiedossa. Jännittää meinaan vatsallaan ja lujaa.
Vatsatauti ollut 2 kertaa 2-vuotiaana ja siitä on viitisen vuotta aikaa.
No johan on ollut äkäinen pöpö. Meillä on viimeksi ollut vatsatautia vuonna 2008.
No ei enää tunnu miltään. Lapsi vessaan vaan oksentamaan. Sitten siitä hetki kerrallaan, minkäs sille enää voi...