Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan koko ja sf-mitta

28.07.2006 |

Hei!

Minkä kokoisina vauvanne ovat syntyneet ja missä kohtaa sf-käyrää menitte? Eli tarkoittiko esim. yläkäyrällä kasvanut sikiö automaattisesti isoa vauvaa? Itseä tämä mietityttää, kun olen kuitenkin aika pienikokoinen, mutta sf-mitta nousi alakäyrältä yläkäyrälle ja on ollut siellä nyt kokoajan....

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sf-mitta ei automaattisesti tarkoita isoa vauvaa. Mulla sf-mitta meni aluksi yli kaikkien käyrien ja tasoittui vähitellen hieman keskikäyrän yläpuolelle (vr 24+2 26 cm, rv 32+6 31,5 cm). Synnytin rv 35+3 tytön, joka painoi 1620 g ja pituutta oli 41,5 cm. Olen suht lyhyt ja maha kasvoi eteen. Lapsivettä oli normaalisti.

Vierailija
2/4 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä esikoista odottaessa menin koko raskauden yläkäyrällä (itse olen 156pitkä ja hoikka) ja poika painoi syntyessään 4080g, mutta myös lapsivettä oli paljon.

Nyt odotan toista ja alkuraskaus mentiin yläkäyrän yläpuolella, mutta nyt kasvu on tasoittunut lähes normaalikäyrän tuntumaan, koko arvio tehdään viikolla 36 esikoisen ison koon vuoksi. Esikoinen syntyi loppujen lopuksi sektiolla, muutamn käynnistys yrityksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä vähän yli, välillä vähän ali ja tyttö painoi syntyessään 2,5 kiloa ja oli 45cm pitkä (rv39+4). Eli se siitä mittauksesta mun kohdalla:/

Nyt toisessa raskaudessa vatsa taitaa kasvaa vähän hitaammin mutta enpä juurikaan luota sen merkitykseen vauvan syntymäpainon ja pituuden suhteen.

Lillis 29+1

Vierailija
4/4 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen aikana vika sf-mitta otettiin vk 37 ja mitta tuolloin 40cm, vauva syntyessään 4320g/54cm, kuopuksen kanssa mitat ihan samoissa käyrissä, eli reilusti yli yläkäyrän ja kuitenkin vauveli oli vain 2790g/48cm.....Lapsivettä molempien aikana paljon ja sillä ilmeisesti suurempi merkitys kohdun kokoon.