Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsettomat ärsyttävät

Vierailija
27.11.2020 |

Sekö jos kykenee olemaan onnellinen ilman jälkeläisiä. Omien korvienvälissä vika jos jos suvun jätkaminen on joku pääasia elämässä ja miksi siitä olla kateellinen tai katkera jos joku päättää olla jatkamatta sukua. Saman olisi voinut kuka tahansa valita. Mitään pakkoa lapsia ei ole tehdä jos se tuntuu pakolta. Mutta kun se perhe arki ja kakarat ottaa nuppiin eikä tunnu onnelliselta niin sitten kiukku puretaan lapsettomiin.

Miksi suurin osa eroo kun lapset kuoluikäisiä. Pakko perustaa perhettä eikä kestetä sitä. Tuli yllätyksenä ettei saakkaan enää omaa aikaa. Ihme narsisteja, järkyttävän itsekeskeisiä mutta perhe on niin kuin pakko perustaa ja kokeilla vaikka väkisin. Lapseton ei ole noin itsekeskeinen ja kokeilun haluinen että pitää ihan kaikki saada ja kokeilla. Ja veronmaksajat maksamat sitten näiden kokeilujen laskut pääasiassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Erityisesti vanhempi sukupolvi ei ymmärrä lapsettomia ja sellaisia, jotka ovat päättäneet elää elämänsä yksikseen. Udellaan ja tentataan innokkaasti asiasta. Sitten suunnilleen loukkaannutaan jos sanookin, että vihaa lapsia.

M34

Vierailija
2/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ärsyttääkö lapsettomuuteni jotakuta, oletettu kyllä on vaikka mitä ja tehty kummallisia päätelmiä. Koska olen jo neljänkympin paremmalla puolella, annan tätimäisen neuvon. ”Those who matter don’t mind and those who mind don’t matter.” Kaikkia ei voi aina miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että lapsettomia sanotaan itsekkäiksi. Lapset syntyvät aina itsekkään halun seurauksena. Aina.

Vierailija
4/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien lapsellisten suhtautuminen lapsettomiin on kyllä eriskummallista. Tuntuu, että pidetään jotenkin vajavaisena ja säälittävänä ja aletaan karttaa kuin ruttoa. Minulla menee lapsettomana kuitenkin oikein hyvin ja koen tehneeni oman elämäni kannalta parhaan päätöksen jättäessäni lasten tekemisen väliin. Mielelläni kyllä pitäisin yhteyksiä lapsiperhetuttaviin, ja vaikka toimisin joskus lapsenvahtina, mutta tuntuu, ettei lapsetonta enää kaivata heidän piireihinsä. Joten ikävä kyllä välit ovatkin monen vanhan kaverin kanssa jo katkenneet.

Vierailija
5/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuuden takia elämäni on ollut paljon kovempaa kuin perheellisten joidenka päätä silitetään joka mutkassa. Yksin on pitänyt selviytyä eikä ole kukaan kysellyt että kuinka pärjäät. Kaikki suvun ja yhteiskunnan tuki on mennyt näille lapsiperhe kokeilijoille että kokeillaan ihan kaikkea ilman mitään vastuuta. Lapsien varjolla kyllä kaikki kannattelee ja tarjoaa apuaan eikä muuta kuin tehdä uutta perhettä jos ensimmäinen epäonnistuu. 

Mitään vastuuta omasta elämästään ei tarvitse ottaa kun koko suku ja yhteiskunta paapoo vain lapsiperhettä. Ei tarvitse koskaan kasvaa aikuiseksi ja voi tehdä samat virheet joka suhteessa muuta kuin näyttämö vain vaihtuu ja uutta kakaraa pukataan heti uuteen teatteriin. 

Koko suku pyörii näiden ympärillä. Minun tapaamiseni aina peruttiin. No ei se mitään kun lapsiperhe ei tarvitse enää tätä ihmistä niin minä perun ihan kaikki tapaamiset niin etten minäkään tarvitse ja ole muualta hakenut ystäviä. 

Vierailija
6/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasten tahtoani lapseton ja tämä tuntuu ärsyttävän ihmisiä, koska se rikkoo heidän kuvitelmansa siitä, että maailma on reilu ja kovalla työllä voi saavuttaa unelmansa. Näin olen ainakin heidän käytöksestään päätellyt.

Vierailija
7/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, eikä kiinnosta.

Lähinnä ihmetyttää vauvapalstan pommitus onnex ei oo lapsia viesteillä.

Vierailija
8/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä kenenkään valinta jättää lapset tekemättä. Ärsyttää vain, jos tällainen henkilö pitää ratkaisuaan parempana ja epäitsekkäämänä tekona.

Ei ole itsekästä hankkia lapsia tai olla hankkimatta niitä. Ärsyttää jo ihan tuollainen mustavalkoinen ajattelutapa. Itse näen enemmän jatkumot kuin joko-tai näkökulmat

Vierailija
9/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunn mielestä mielenterveys ongelmaisten ei tulisi hankkia lapsia (huonot geenit ei saa lisääntyä) itsekin olen sekopää kun äitini teki minut mt-ongelmaisena .elämäni ollut paskaa. Suosittelen vain terveitä järkeviä ihmisiä hankkimaan lapsia ja opettelemaan miten kasvattaa lapsesta terve ja täysjärkinen

Vierailija
10/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sen sanoit: kateus ja katkeruus. Mä oon sitä saanut kuunnella kun hankin esikoisen vasta 32-vuotiaana. Joitain rasitti aivan suunnattomasti että sain elää vapaasti miten halusin. Ja kas kummaa, nyt kun minulla on kaksi lasta niin koe tarvetta veetuilla lapsettomille. Välillä käy tietysti kateeksi kun joku pääsee vaikka kuntosalille säännöllisesti, mutta ehkä minäkin sitten taas jonain päivänä :) En ole myöskään vaatimassa lapsettomia jatkuvasti hoitamaan minun jälkikasvuani ja syyttelemässä itsekkääksi jos viikonlopun ohjelmaksi ei kelpaa uhmakiukku ja vaioanvaihto että mamsi pääsee tuulettumaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi