Verenpaine 101/66, onko se hyvä?
Kommentit (15)
Jos on, hyvä. Mun mielestä liian alhainen. Etkö ole googlannu verenpainetta ???
Mikä on liian alhaisen verenpaineen raja? Mistään ei löydy tätä tietoa. Mulla 70/110 ja joskus 65/105, mutta kaikki vaan hokee että hyvä on, ilman perusteluja. Samalla logiikalla 0/0 on sitten paras!
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt vaan ottanut verenpainelääkkeen niinkun on lääkäri käskeny. Lääkäri sanoi että tavoite saada se 120/80.ap
Bro, you are going to die soon, sausages...beer anything containing sodium will be good for you. Eat...yes eat now. Doc's order, free one.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian alhainen. Minulla on ollut alimmillaan 60/45 huippasi mutta hoitaja sanoi ettei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on liian alhaisen verenpaineen raja? Mistään ei löydy tätä tietoa. Mulla 70/110 ja joskus 65/105, mutta kaikki vaan hokee että hyvä on, ilman perusteluja. Samalla logiikalla 0/0 on sitten paras!
Liian alhainen on sitten et enää pystyssä pysy. Jos ihanne on 120/80 niin sinulla on hyvä. Minulla menee edes yläpäine yli sadan. Hengissä olen ja hyvin voin.
Ihmisillä, joiden ruokavaliossa ei ole lisättyä suolaa, paineet on jossain 90/60 tasolla. 100 on länsimaiselle porsaalle hyvä lukema.
66 on lähes ihannearvo diastolisessa ja 101 matalahko, ok ja hyvin yleinen systolinen arvo. Mutta ethän sinä verenpainehullu tule tätä jankkaamista silti lopettamaan.
Toki voi olla oire jostain vakavammasta, mutta itsessään alhaisesta verenpaineesta on vain hyötyä. Eli jossei muuten oirehdi niin älä murehdi
Mulle on liian alhainen, ja alkaa väsyttää tosi paljon.
Liian matala on yleensä sitten, kun yläpaine on 80 ja tällöin kyllä yleensä ilmenee oireita. Yläpaineen ollessa 100 ei ole mitään mihin pitäisi reagoida, jos olo on hyvä. Jos on taipuvainebn matalahkoon verenpaineeseen niin 100 on ihan normaali. 120 ylöspäin on jo liian korkea
Yläpainen 100-120 on ihanne. Alapaine 60-80
Jos olo on ok, niin on hyvä.
Jos olisit monisairas vanhus, jolla on huimausta ym. epämääräisiä oireita ja verenpainelääkitys, niin verenpainelääkitystä kannattaisi vähentää.
Hyvä verenpaine on alle 120/80, eli se saa kyllä olla matalampikin.
Jos mittaustulos on alhainen, saa nostettua juomalla puoli litraa vettä 3 tunnin aikana.
Mutta tokko tuo niin alhainen on. Mut joku yläpaine 75 olisi jo kovin alhainen.
Sanoisin että erinomaiset lukemat.
On oikeen hyvä.