Lahja vauvalle ulkomaille, mitä suomalaista lähettäisit?
Jos ulkomaalainen hyvä ystäväsi saisi vauvan, mitä lähettäisit lahjaksi? Haluaisin lähettää jotain suomalaista, mutta hyvin harvaa tuotetta enää edes valmistetaan Suomessa. Ideoita?
Kommentit (33)
Miina ja Manu kirja+CD ja Ti-Ti Nalle - videoita jos lapsen on tarkoitus oppia puhumaan suomea
Jos vauva asuu Euroopassa, niin mä ostaisin lämpöisen pääaineen, niin vauvan kanssa pääsee ulos. Ruskovillan silkkimyssy sopii tietty joka ilmastoon.
Mä tykkäsin, kun meille lähetettiin Muumi-aterinsetti. Sille oli käyttöä.
Ruskovillan silkkimyssy, Marimekon tasaraita body tai muita suomalaisia lastenvaatteita, kuksa kaiverrettu omalla nimellä, joku taulu joka sopii lastenhuoneeseen, muumiastioita tai vaatteita, Tiitiäisen satukirja.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurillista tuputtamista. Kukaan intiaani EI lähettäisi sulkapäähinettä vierasrotuiselle vastasyntyneelle. Suomalaisilla vielä paljon opittavaa globalismista.
Oletko ihan pölhö? Minä ainakin tykkäisin saada ulkomailta jonkun sikäläisen tuotteen lahjaksi.
Riippuu paljon siitä onko lapsen suku suomalaista vai ulkomaista. Itselläni on tuttuja useammassakin maassa, ja olen tästä aiheesta keskustellut heidän kanssaan. Muumit ja Marimekko eivät todellakaan ole tunnettuja tavisten keskuudessa, ehkä Japanissa kyllä, mutta Euroopassa ei ollenkaan lukuun ottamatta niitä, joilla on sukua Suomessa.
Marimekolla ei vauvojen vaatteita juuri ole, toivottavasti eivät enää teetäkään, niin huonoa laatua olivat viimeisimmän tuotannon tuotteet.
Jos pystyt, tee itse villasukat hyvästä merinovillalangasta. Ne on helppo lähettää, ja niillä on käyttöä ihan joka ilmastossa. Jos innostut, samasta langasta voi tehdä myös torkkupeiton, sekin tarpeen kaikkialla.
Mauri Kunnaksen kirjoista on iloa, vaikka ei kieltä ymmärtäisikään. Jos ymmärtää, toki saa irti vielä enemmän, mutta kuvituksessa riittää katseltavaa pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vauva asuu Euroopassa, niin mä ostaisin lämpöisen pääaineen, niin vauvan kanssa pääsee ulos. Ruskovillan silkkimyssy sopii tietty joka ilmastoon.
Opiskelupaikka ostettuna valmiiksi? 363
Leikkimatto olisi kiva lahja, mutta en tiedä löytyykö suomalaista.
Fazerin sinistä.