Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva pissaamisen tarve??

Vierailija
04.04.2014 |

Eli minun pitää käydä vähintään kerran tunnissa pissalla. Välillä tuntuu että jos mahasta painaisi niin tulisi housuun. Mistä voi johtua?

Ennen ei tarvinnut ajatella pissaamista ja lähimmän vessan sijaintia. Mikä ihme mua vaivaa, auttakaa av-lääkärit?

Minulla on hormonikierukka joten raskaus on minimaalinen vaihtoehto.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana, jos elämäntilanteeseen vauva ei sovi.

Vierailija
2/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:31"]Olet raskaana, jos elämäntilanteeseen vauva ei sovi.

[/quote] Nyt meni vähän ohi? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku tulehdus rakossa?

Vierailija
4/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatietulehdus?

Jos janottaa, niin sokeriarvoissa voi olla häikkää?

Vierailija
5/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatietulehdus tai raskaus. Voi tietysti olla jokin muukin, esim kasvain, mikä painaa mahaa mutta ei yleensä ala kovin yllättäen.

Vierailija
6/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sitä pissaa reilusti vai tiputellen? Kirveleekö pissaaminen?

Virtsatieinfektio voi olla.

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/.../khp00038

Vierailija
7/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon viljoja? Gluteeni voi ärsyttää virtsarakkoa, ja aiheuttaa tihentynyttä virtsaamisen tarvetta.

Vierailija
8/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaktiivinen rakko. Siihen on lääke.

Vierailija
9/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

*Pissaa tulee reilusti ja se on outoa koska välissä saattaa olla vain puoli tuntia.

*En syö paljon viljoja, leivän kaksi päivässä tai puuroa.

*Vettä juon kyllä aiempaa enemmän.

*Olen myös todella väsynyt. Koko ajan kuin unessa olisi.

ap

Vierailija
10/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritauti tai kilpirauhasen liikatoiminta. itsellä samat oireet ja liikatoiminta löytyi. Kannattaa testauttaa.

Vierailija
11/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:45"]Sokeritauti tai kilpirauhasen liikatoiminta. itsellä samat oireet ja liikatoiminta löytyi. Kannattaa testauttaa.

[/quote] Ai niin. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Vuosi sitten todettiin ja Thyroxinia syön yhden tabletin aamuisin. Voiko johtua siitä vaikka tämä pissaamis ongelma tuli vasta nyt? ap

Vierailija
12/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:45"]Sokeritauti tai kilpirauhasen liikatoiminta. itsellä samat oireet ja liikatoiminta löytyi. Kannattaa testauttaa.

[/quote] Ai niin. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Vuosi sitten todettiin ja Thyroxinia syön yhden tabletin aamuisin. Voiko johtua siitä vaikka tämä pissaamis ongelma tuli vasta nyt? ap

[/quote]

Mene lääkäriin ja otata veritesti jolla saadaan selville, onko lääkeannos oikea.

Mahdollisimman pian.

Vierailija
13/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyksen selvittely alkaa kliinisen tutkimuksen lisäksi perusverikokeiden selvittelyllä. Väsymyksen taustalla saattaa joskus olla verensokerin koahoaminen ja alkava diabetes. Silloin lisäoireina voi olla janotusta ja lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta. Nuoruusiän diabetes puhkeaa yleensä 33 ikävuoteen mennessä ja tästä eteenpäin syntyvät verensokerin häiriöt ovat yleensä aikuisiän diabetekseen liittyviä. Tarkkaa ikärajaa ei näiden kahden daibetestyypin välillä voida kuitenkaan määritellä.

Vierailija
14/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko diabetes vakava sairaus? En tiedä siitä mitään :/ ap

Vierailija
15/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus.

Vierailija
16/16 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireesi viittaavat diabetekseen. Se alkaa nimenomaan niin, että pissattaa, janottaa ja väsyttää. Jos kyseessä on ykköstyypin diabetes, hoitoon on kiire. Hoitamaton diabetes voi viedä hengen. Käy lääkärissä ja pyydä mittaamaan verensokeri. Jos se on koholla, diagnoosi on selvä. 

T. Pienen diabeetikon äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi