Kuuskymppiset vanhempani haluavat omaa rauhaa.
Asutaan samassa vaikka mun perheellä oma sisäänkäynti ja kylpytilat. Veljeni muutti myös kotiin kun työt loppui ja samalla asunto meni. Äitini sanoi tänään että voisimme mennä johonkin vaikka viikonloppuna että saavat isän kanssa omaa rauhaa. He ovat jo kuuskymppisiä enkä ymmärrä mitä he sillä rauhalla tekeevät kun nyt katsovat telkkaa kaiket illat.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme heidän lapsia ja he ovat pyytäneet meitä asumaan. Teemme talon töitä omien lisäksi ja katsomme vähän perään etteivät ala tekemään mitään höperöä. Veli lähteekin kun saa työtä. Rauhassa oleminen voi tarkoittaa mitä vaan vaikka metsien myyntiä selän takana tai sellaista. AP
Omia metsiään saa myydä.
Perikunnan metsää ei saa myydä. Metsän takia ei heitä vahdita mutta kyllä talonpidossa pitää nykyaikaistua. Lainan jos saisin ostaisin talon ja vanhemmat muuttaisi pienempään mutta eivät vielä suostu. Omaa rauhaakin olisi vaikka minua loukkaakin se että minua pidetään häirikkönä.
AP unohdin sen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku fiksu sanoi joskus, että vieraat alkavat haista parissa päivässä samalla tavalla kuin kuolleet. Tarkoittanee siis sitä, että sillä on oma aikaikkunansa, jolloin vieraat koetaan tervetulleiksi, mutta sen jälkeen pitäisi jo älytäkin poistua ja jättää isäntäväki rauhaan! Omassa kodissaan pitäisi saada olla juuri niin rauhassa kuin haluaa olla, varsinkin kun kyseessä vaikuttaisi olevan aikuiset lapset...
"Vieraat ja kala alkavat haista kolmantena päivänä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme heidän lapsia ja he ovat pyytäneet meitä asumaan. Teemme talon töitä omien lisäksi ja katsomme vähän perään etteivät ala tekemään mitään höperöä. Veli lähteekin kun saa työtä. Rauhassa oleminen voi tarkoittaa mitä vaan vaikka metsien myyntiä selän takana tai sellaista. AP
Omia metsiään saa myydä.
Perikunnan metsää ei saa myydä. Metsän takia ei heitä vahdita mutta kyllä talonpidossa pitää nykyaikaistua. Lainan jos saisin ostaisin talon ja vanhemmat muuttaisi pienempään mutta eivät vielä suostu. Omaa rauhaakin olisi vaikka minua loukkaakin se että minua pidetään häirikkönä.
Miksi pitää nykyaikaistua?
No miksi ette voi olla viikonloppua pois ja antaa vanhusten olla ihan rauhassa?
Miksi ette voi antaa heille rauhallista kahdenkeskistä aikaa??
Hanki ap ihan oma koti! Vaikuttaa siltä että vanhemmillasi ei ole aikeita luovuttaa taloa sinulle tässä vaiheessa, mitä sinä sinne tukit? He voivat asua siinä vielä kymmeniä vuosia tai voivat halutessaan myydä sen vaikka ulkopuoliselle. Ala vaikka heti tänä viikonloppuna suunnitella mihin muutat perheinesi vanhempiasi häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku fiksu sanoi joskus, että vieraat alkavat haista parissa päivässä samalla tavalla kuin kuolleet. Tarkoittanee siis sitä, että sillä on oma aikaikkunansa, jolloin vieraat koetaan tervetulleiksi, mutta sen jälkeen pitäisi jo älytäkin poistua ja jättää isäntäväki rauhaan! Omassa kodissaan pitäisi saada olla juuri niin rauhassa kuin haluaa olla, varsinkin kun kyseessä vaikuttaisi olevan aikuiset lapset...
"Vieraat ja kala alkavat haista kolmantena päivänä."
Ja ahneet, vanhempiensa metsää ja muuta omaisuutta jahtaavat, alkavat haista jo minuutissa, kun tätä lukee. Kauhea kohtalo noilla vanhemmilla; haluavat auttaa, ja perinnönkyttääjät häärivät saman katon alla kuin haaskalla.
Mä olen ottanut lapsenlapsia yökylään ja joskus kieltämättä ahdistaa alati paukkuva jääkaapin ovi. En jaksa koko ajan kokata, joten sanoin aikoinaan, että ottakaa kaapista mitä haluatte, kun välipalaa tarviitte, mä laitan kaksi lämmintä ruokaa päivässä.
Kun kuvittelen tähän vielä mielessäni heidän vanhempansakin asumaan, alan tuntea heikotusta. Ja ihan tajuissani ja työkykyinen minäkin. Paskan näistä palkakseen saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia metsiään saa myydä.
Mikä tuo perikunnan metsä on? ovatko jo luopuneet siitä, vai mistä se on tullut?
Huh, mulla ei tulis edes mieleenikään muuttaa kuuskymppisten porukoideni luokse.
Vierailija kirjoitti:
Minne kotoani menen kolmen lapsen kanssa kun on kallista? Ei ole työtä koska autan talolla ja hoidan lapsia. Rahaa on vähäsen mutta ei riitä hotellihuoneeseen. Tämä on kotini ja loukkaavaa pyytää minua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne kotoani menen kolmen lapsen kanssa kun on kallista? Ei ole työtä koska autan talolla ja hoidan lapsia. Rahaa on vähäsen mutta ei riitä hotellihuoneeseen. Tämä on kotini ja loukkaavaa pyytää minua pois.
Se on vanhempiesi koti, sä ja muksus loisitte siellä, kuten veljesikin!
Onko kyseessä maatila muuten en ymmärrä miten "talolla" tarvitaan jatkuvasti apua. 60 v normi kunnossa ja vähän huonommassakin kyllä pystyvät talostaan huolehtimaan, ongelmia alkaa ilmetä siinä 75+.