Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoja miehiä ensihoitajina

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että omaisten sanaa ei uskottu mutta että paikalla on vielä alan ammattilainen ja hänen sanaa ei uskottu. Tämä mielestäni todistaa sen että ihan asiallista ambulanssimiesten toiminta ei ole ollut.

M43

Minä en ymmärrä ettei omaisten sanaa uskottu. Omainen, joka on elämässä mukana ja tiiviisti yhteydessä vanhukseen, tietää usein tilanteen parhaiten.

Vierailija
62/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34871 kirjoitti:

Järkytyksestä

Ai? Oletkos itse toinen niistä ensihoitajista kun tiedät kaiken? Sehän kävi jo ilmi tuosta artikkelista, kuinka tietäväisiä ensihoitajat  voivat olla, mikä ei kyllä palvele tarkoitustaan, kun on ihmishenki vaarassa sellaisen toiminnan seurauksena. Kovasti tätä nimimerkkiä nyt ottaa aivoon tämä kommentointi muutoinkin -kirjaimetkin puuroutuvat kuten infarktipotilaalla puhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että omaisten sanaa ei uskottu mutta että paikalla on vielä alan ammattilainen ja hänen sanaa ei uskottu. Tämä mielestäni todistaa sen että ihan asiallista ambulanssimiesten toiminta ei ole ollut.

M43

Tutkinto ei tee kenestäkään ammattilaista. Aika usein työtehtävillä törmää näihin, joilla on jokin alan tutkinto, mutta ei mitään käsitystä potilaan akuuttihoidosta.

No mitäs siellä kotona sitten pitäisi tehdä? Eipä meillä kotihoidossa ole ainakaanhirveästi välineitä ja resursseja mihinkään kovin akuuttihoitoihin. Pääsääntöisesti työkalut jotka kulkee repussa on RR- vs- ja kuumemittari. Saturaatiomittarit saatiin vasta pari kuukautta sitten. Konssataan lääkäriä jos sellainen sattuu luurin päähän löytymään, mahdollisesti lähimmän päivystyksen sh:ta. Muuten ei oikein ole vaihtoehtoja kun soittaa kanssa paikalle tsekkaa maan tilanne tarkemmin.

Vierailija
64/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan iltapaskan jutun perusteella on jo ambulanssikuskit syyllisiä mammojen mielestä taas. 

Vierailija
65/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34871 kirjoitti:

Jos ambulanssi ei kuljettaisi ja pällit ihmettelisivät tiannetta 8 h...joku järjenjättiläinen kysyi täällä että mitä omaiset voisivat tehdä...no viedä vaikka omalla autolla tai taksilla,parempi sekin kun pällistellä.. ja tällaiset pellet vielä arvostelee muiden toimintaa

lähäri ja sh milemmat täysin kädettömiä.....Ai niin mutta nehän olikin kotisairaanhoidossa niin mitä muuta voisi odottaakaan.Joku myös kysyi onko ensihoitajilla soveltuvuustestit!!!Kuvastaa just niin tyhmää järjenjuoksua että ei kannattaisi edes kommentoida...ensihoitajaksi hakee 2000 ihmistä joista 10 pääsee sisään

Mikä kotisairaanhoidossa vikana muka? Se että 10 pääsee sisään, ei tarkoita että olisivat henkisesti sopivia työhön kaikki.

Vierailija
66/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka yllätty, että kyseessä yksityinen lafka.

Enishoitajilla on monesti ihan järjetön asennevamma perus duunia kohtaan. Niin opiskeluvaiheessa ja työelämässä. Opiskeluvaiheessa suhtaudutaan ylimielisesti ekoihin harkkoihin (jotka usein vanhusten parissa) ja asenne on se, että "ei mua tää puoli kiinnosta kun musta tulee ensihoitaja". Luulevat siis, että duuni on pillit vinkuen onnetomuuspaikoille menemistä yms. vaikka todellisuudessa 90% heidän työstään on nimenomaan niiden mummujen roudailua sairaalaan. Näille olen muutaman kerran harkan päätteeksi sanonut, että jos kaipaat menoa ja meininkiä, niin mene järkkäriksi Itikseen.

Ainoat asialliset ensihoitajat joita olen kohdannut on pelastuslaitosten hoitajat. Puhuvat asiallisesti asiakkaille oli tilanne mikä hyvä, eivätkä lähde lyttäämään omaisen/ hoitajan tuntoja tilanteesta.

T: sh

Totta.

67/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse alalla ollenkaan mutta järki sanoo että tämä artikkeli on täyttä paskaa.Lue itse ja oikein mieti.Todellakin ottaa aivoon että ihmiset nielevät oikeasti kaiken lukemansa paskan.ja mitä kotisairaanhouroon tulee niin sinnehän hakeutuu alansa tyhnimmät ja avuttomimmat ihmiset ketkä ei muualle ryöllisty.Jiku Ksh.sta jo mainitsikin että he eivät voi/osaa/pysty/kykene tehdä mitään...mikä ei ole ollenkaan uutinen

Vierailija
68/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan iltapaskan jutun perusteella on jo ambulanssikuskit syyllisiä mammojen mielestä taas. 

Monta todistajaa, ei yhden sanan varassa juttu. Ja oli kyllä täysin asiatonta käytöstä. Samaa mieltä olen, enkä ole mamma.

Vierailija
69/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta todistajaa, ei yhden sanan varassa juttu. Ja oli kyllä täysin asiatonta käytöstä. Samaa mieltä olen, enkä ole mamma.

Ai iltasanomat on nykyisin oikeusistuin? Niinkö? Yksipuolisten kertomusten perusteella? 

Missä nämä todistajat oli tuossa jutussa? 

70/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo nyt menee kirjaimet sekaisin kuin aivoinfarktipitilaalla koska sain jonkun slaakin ihmisten tyhmyydestä.Oikea helvetin tyhmä lammaslauma...määäää määäää joo näin se on kun IL kirjoittaa...ja mulle kävi näin ja serkrkunkaimanminiälle näin...voi saatana että kansa on yksinkertaista.Ktllä näin on kun ihan lehdessä luki...ha ha ha

Vierailija
71/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä tämä julkisen terveydenhuollon mollaaminen oikein on?

On synnytysväkivaltaa ja tällaisia yksipuolisia paskakertomuksia? 

Kuka näitä masinoi? 

Luitko juttua edes?

Kyse ei ollut kuntayhtymän,

siis "julkisen puolen" ambulanssista vaan yksityisestä sairaankuljetusfirmasta. Halvin oli otettu ja halpamaista oli palvelu.

Vierailija
72/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai iltasanomat on nykyisin oikeusistuin? Niinkö? Yksipuolisten kertomusten perusteella? 

Missä nämä todistajat oli tuossa jutussa? 

Lue juttu ennenkuin kommentoit. Jos ei ole rakentavaa sanottavaa, ei tarvi sanoa mitään.

Vierailija
73/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34871 kirjoitti:

Siellä jo joku lähäri teker diagnooseja kotisohvalla "vaikuttaa aivoverenkiertohäiriöltä tai lukinkalvonalaiselta vuodolta jne oireiden perusteella"ei stna voi kun nauraa..ei ollut vuoto eikä infarkti vaan ruusu ja tulehdus.Voi voi..el ei ollut hengenlähtö lähellä ollenkaan."potilas kouristi" joo mäkin olisin kouristanu jo härkytyksestä kuinka tyhmiä lähärwitä ja sairaan hyviä hoitajia oli kotihoidossa taas...

Tervetuloa ihan koska tahansa sinne kentälle meidän kanssa! Mielellään otetaan tuollainen rautainen ammattilainen kanssamme asiakkaiden luokse, joka voi sitten kertoa että miten kannattaa toimia. Säästyy meidän pienet aivot sitten siltäkin ajattelutyötä ja jää enemmän aikaa kahvitteluun ja juoruiluun :).

T: kohon terkka

Vierailija
74/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta hoitotyössä on miestenvihaaja nainen. On kokemusta. Kun ammattitaito jää valtataistelun alle.

Vierailija
75/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34871 kirjoitti:

En ole itse alalla ollenkaan mutta järki sanoo että tämä artikkeli on täyttä paskaa.Lue itse ja oikein mieti.Todellakin ottaa aivoon että ihmiset nielevät oikeasti kaiken lukemansa paskan.ja mitä kotisairaanhouroon tulee niin sinnehän hakeutuu alansa tyhnimmät ja avuttomimmat ihmiset ketkä ei muualle ryöllisty.Jiku Ksh.sta jo mainitsikin että he eivät voi/osaa/pysty/kykene tehdä mitään...mikä ei ole ollenkaan uutinen

Itse et osaa kirjoittaa edes yhtä kommenttia oikein, mutta ammattitoimittajan kirjoittama juttu on "täyttä paskaa"?

Houroo ihan keskenäsi vaan. Oikein hyvä jos et ole hoitoalalla. Älä hakeudukaan. Älä myöskään lisäänny.

Vierailija
76/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta hoitotyössä on miestenvihaaja nainen. On kokemusta. Kun ammattitaito jää valtataistelun alle.

Täällä taas on sellainen havainto, että naiset ne voi olla todella ilkeitä toisilleen. Naisvaltaisilla alalla, jos osastolle tulee vaikka nuori miesopiskelija, sen kuullen puhutaan siivommin.

Ammattitaidosta puheenollen, potilaan kannalta on sama mitä hoitaja muuten harrastaa, kun vaan hoitaa työnsä hyvin. Hoitoala on palveluammatti. Jutun kuski ei pärjäisi missään asiakaspalvelussa.

Vierailija
77/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatetaan myös kilpailla hoitamisessa, ja silloin asiakasta kohdellaan hyvin.

Vierailija
78/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kanssa yhden tapauksen jossa isääni hakemaan tulleet ensihoitajat hölöttivät typeriä.Isäni kuoli syöpään viikon päästä siitä.Tämä tapahtui Akaassa 2004 vuonna.Sentään ottivat kyytiin.

Vierailija
79/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34871 kirjoitti:

🤣🤣🤣 Kotisairaanhoidosaa ei kyllä pärjää noilla kriteereillä päiväkään, on nimittäin niin itseohjautuvaa duunia kun vaan voi olla. Ja mitä tulee tuohon ettei voida, pystytä, osata. Otapa sellainen asia huomioon, että monet meistä hoitajista tuntee ne asiat aika pitkältä ajalta ja tiedetään, mikä sille asiakkaalle on normaalia ja mikä ei. Jos minä menen asiakkaalle, joka edellispäivänä on omin jaloin rollin kanssa tullut avaamaan ovensa ja seuraavana päivän onkin täysin jalaton ja toimintakyvytön ja sekava niin kyllä soitan ambulanssin paikalle juurikin sen takia, että tilanne vaikuttaa minusta sen verran akuutilta että minun resurssini ei siihen riitä. Voin toki tehdä oireiden perusteella päätelmän, että asiakkaalla saattaa olla VTI, mutta se on jo sitten sen verran pitkällä, ettei sitä siihen hätään kotona hoidella. Varmuutta ei kuitenkaan ole ja siksi se lanssi tulee tekemään oman arvionsa tilanteesta.

Vierailija
80/84 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän ihmettelee miten ambulanssin miehistö ei uskonut edes sairaanhoitajaa, jolla on korkeampi koulutus kuin hänellä."

Miten niin?

"Ensihoitajakoulutus sisältää sairaanhoitajakoulutuksen, joten ensihoitaja voi toimia myös sairaanhoitajana. Voit työskennellä terveyskeskuksissa, sairaaloissa ja muissa hoitolaitoksissa, ensihoitoyksiköissä, lääkäriasemilla, terveysalan järjestöissä sekä itsenäisenä yrittäjänä. "

No se varmaan tarkoitti että korkeampi koulutus kuin hänellä itsellään, kun tämä ambulanssin ensimmäisen kerran soittanut hoitaja oli lähihoitaja. Mutta kyllä kertoo sekin jotakin että heti ollaan tarttumassa tällaiseen sivujuonteeseen, tämähän se on tässä pääasia, vai onko sittenkään? ;DD