Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliiviöljysaippua, kokemuksia?

Vierailija
03.04.2014 |

Kertokaapa kokemuksia oliiviöljysaippuasta kasvojen pesussa. Mulla on tosi herkkä iho joka tuntuu reagoivan vähän kaikkeen "turhaan" ainekseen, jota pesuaineissa käytetään. Oliiviöljysaippuan inci-lista on houkuttelevan lyhyt... Kyssäreitä käyttäjille / käyttäneille:
- millainen ihotyyppi sinulla on
- käytätkö tätä saippuaa nimenomaan jonkin iho-ongelman takia
- jos olet käyttänyt, mutta et ollut tyytyväinen, miksi

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä minkäänlaista saippuaa kasvoilla .

Vierailija
2/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. 

Iho aina ollut kuiva ja suht herkästi ärtyvä, ja talvella kuivuu ja herkistyy vielä enemmän. Oliiviöljysaippua tuntuu hyvältä, ei jätä ihoa kiristäväksi, muttei myöskään jätä "kalvoa" iholle.

Toimii mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain oliiviöljysaippuaa. Se on miellyttävä eikä tosiaan kiristele tai jätä kalvoa iholle, silti se puhdistaa hyvin. Ehkä paras ihonputsari ikinä, en juuri muuta kaipaa. Silloin tällöin kuorintavoidetta ja ruusuvettä kasvovetenä. Vaahtoaakin hyvin. Iho on herkänpuoleinen, punoittaa ja näppylöitä pyrkii esiin.

Vierailija
4/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkatkaa hyvä oliiviöljysaippuamerkki

kiitos :)

Vierailija
5/20 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nubian black soap on parempaa. Haisee hyvälle ja muuta ei tarvi, pesen hiuksetkin sillä

http://www.iherb.com/Nubian-Heritage-African-Black-Soap-Bar-5-oz-141-g/11242

Vierailija
6/20 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Chat Marseille-saippua tehdään oliiviöljystä ja toimii ainakin atoopikoilla pesuaineena haisevimpien paikkojen suhteen.

Vierailija
7/20 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö Suomesta oliiviöljysaippuaa nestemäisessä muodossa? Stokkalta ja sokkarilta ei ainakaan ole löytynyt

Vierailija
8/20 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse

Vierailija
9/20 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän, sekä hiusten että kasvojen pesuun, ja olen tyytyväinen :) Oliva-merkkistä tulee Ruohonjuuresta useimmiten ostettua. 

- millainen ihotyyppi sinulla on

Sekaiho, joka rasvoittuu helposti T-alueelta ja kuivuu poskilta. 

- käytätkö tätä saippuaa nimenomaan jonkin iho-ongelman takia

- En oikeastaan, mutta olen huomannut että ihoni on tullut paljon paremmaksi, vähemmän rasvaiseksi ja pienihuokosisemmaksi, kun yksinkertaistin ihonhoitorutiinini niin että vain pesen illalla saippualla, enkä käytä mitään muita hoitotuotteita. 

Tuosta suositellusta afrikkalaisesta mustasta saippuasta en itse tykännyt, kun joskus kokeilin. Hiuksia se ei pessyt riittävän tehokkaasti, kun käytän päivittäin muotoilutuotteita. Naamaankaan se ei tällaiselle rasvanaamalle oikein toiminut, jollekin kuivaihoiselle voi kyllä olla vähemmän kuivattava kuin oliiviöljysaippua.

"Löytyykö Suomesta oliiviöljysaippuaa nestemäisessä muodossa? Stokkalta ja sokkarilta ei ainakaan ole löytynyt"

En usko että löytyy. Mutta mistä tahansa palasaippuasta saa kyllä tehtyä nestesaippuaa varsin helposti: http://kotikemistinpienipaja.blogspot.fi/2012/08/maailman-helpoin-nestesaippua.html

Vierailija
10/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että olen yllättynyt, ihoni ja hiukseni ovat paremmat kuin koskaan sen jälkeen, kun siirryin käyttämään oliiviöljypalasaippuaa ihon ja hiusten pesuun.

Kainalot ja nivuset pesen sillä, samoin kasvot aamuin illoin sekä käytän "shampoona".

Merkkiä en muista, joku jonka ostin ulkomailta.

Vierailija
11/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä jää kädet ihan tahmeiksi ja oudoiksi oliiviöljysaippuasta? Kreikasta tuodusta ainakin minulle jäi.

Vierailija
12/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Le Chat Marseille-saippua tehdään oliiviöljystä ja toimii ainakin atoopikoilla pesuaineena haisevimpien paikkojen suhteen.

Ei kyllä tasan tehdä. Vaalea Le Chat on tehty eläinrasvoista ja hyväksyttiin Marseillesaippuaksi vasta hiljattain kun sääntöjä muutettiin.

Ainoa Citymarketistakin löytyvä oliiviöljysaippua on Le Corvetten vihreä "72% huile de Olive" joka on lisäksi virallisestikin hypoallerginen.

Minulla on kuiva ja Sebamedilla pesunkin jälkeen taipeista ja kainaloista helposti kutiamaan jäävä iho mutta tuo oliiviöljysaippua ei kuivata ihoa ja jättää yllättävän raikkaan tuoksun.

Nyt kokeilen ensimmäistä viikkoa aitoa Aleppo-saippuaa jossa on 50:50 laakeri- ja oliiviöljyä (siis se kasvi josta saadaan laakerinlehtiäkin) ja jota on säilytetty noin vuosi jähmettymässä jona aikana emäksisyys putoaa kunnes pH on 7-8. Tuota kehutaan maailmalla vieläkin paremmaksi.

Vierailija
13/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkoa vielä. Älä missään nimessä käytä nestesaippuaa. Ainoastaan palasaippuan voi tehdä 100% ilman säilöntä- ja lisäaineita minkä lisäksi se 300g pala riittää tolkuttoman pitkään.

Käytän oliivi/alepposaippuaa hiustenkin pesuun koska päänahka kuivuu ja hilseilee helposti. Aluksi oliivisaippua jätti hiukset nihkeäksi möykyksi mutta parin viikon jälkeen sekin alkoi jostain syystä helpottaa.

Vierailija
14/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä jää kädet ihan tahmeiksi ja oudoiksi oliiviöljysaippuasta? Kreikasta tuodusta ainakin minulle jäi.

Hiukset tuntuu tahmeilta pesun jälkeen, mutta kun laittaa hoitoaineen sen jälkeen niin lopputulos on ihanan silkkinen ja tuuhea.

Pesen oliiviöljysaippualla ensin kasvot ja sen jälkeen puhdistusvoiteella. Hyvä kombinaatio.

Vierailija
15/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli nestesaippuana puhdasta oliiviöljsaippuaa. Löytyy Olivos merkiltä ja on tosi hyvää https://www.luontaistuotejasmin.com/tuote/olivos-nestemainen-oliivioljy…

Vierailija
16/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua on tärkeä jättää ilmakuivumaan eikä laittaa rasian sisään märkänä.

Koska jos sen laittaa märkänä hautumaan rasiaan, siinä voi kasvaa mikrobeja. 

Vierailija
17/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleasta Le Chat-saippuapalasta veistellyt lastut sopivat mainiosti jopa nahkatakin pesuun pesukoneessa juurikin siksi että Le Chat on tehty talista (eläinrasvoista) jotka imeytyvät pesussa nahkaan joka ei kuivukaan korpuksi.

Olen pessyt parikin vanhaa mokkanahkatakkia koneessa ja hämmästynyt miten hyvä tulos oli kun kuivuneeseen takkiin hieroi vielä kenkärasvaa.

Halvinkin pesula olisi veloittanut 90€ ja nyt selvisin parilla eurolla. Vanhat takit olivat sen verran likaisia että olisin muuten heittänyt ne menemään koska pesulan hintoja en näille edes harkinnut hetkeäkään.

Oliiviöljysaippua ei sovi nahan pesuun, iholle kylläkin.

Vierailija
18/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleasta Le Chat-saippuapalasta veistellyt lastut sopivat mainiosti jopa nahkatakin pesuun pesukoneessa juurikin siksi että Le Chat on tehty talista (eläinrasvoista) jotka imeytyvät pesussa nahkaan joka ei kuivukaan korpuksi.

Olen pessyt parikin vanhaa mokkanahkatakkia koneessa ja hämmästynyt miten hyvä tulos oli kun kuivuneeseen takkiin hieroi vielä kenkärasvaa.

Halvinkin pesula olisi veloittanut 90€ ja nyt selvisin parilla eurolla. Vanhat takit olivat sen verran likaisia että olisin muuten heittänyt ne menemään koska pesulan hintoja en näille edes harkinnut hetkeäkään.

Oliiviöljysaippua ei sovi nahan pesuun, iholle kylläkin.

Onko tuo Le Chat hyvä myös ihon pesuun?

Vierailija
19/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös kokeillut Aleppo-saippuaa vähän aikaa, se sopii paremmin kuin oliiviöljysaippua minulle. Molempiahan on erilaisia, mutta kokeilemani marseillesaippua kuivatti ihoani. Alepposta en ole onnistunut tekemään kunnollista nestesaippuaa, on vähän liian ohutta ja venyvää. Siinä on 8% laakerinlehtiöljyä.

Vierailija
20/20 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Le Chat hyvä myös ihon pesuun?

Eläinrasvoja sisältävä Le Chat jättää ihoon selvästi rasvaisen kalvon toisin kuin aito vihreä oliiviöljysaippua joka ei kuivata ihoa mutta ei myöskään jätä siihen minkäänlaista kalvoa.

Tähtitieteellisen kalliin energian aikana yksi oliiviöljysaippuan parhaita puolia on sen täydellinen huuhtoutuminen iholta ja hiuksista pienelläkin vesimäärällä.

Kaikki ns. "kosteuttavat nestesaippuat" liimautuvat rasvaisena ihoon josta niitä saa huuhtoa vartin kuumalla vedellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä