Montako tuntia uskallan säilyttää rahkaa laukussa (evääksi)?
Skyr-rahka kyseessä. Pysyykö hyvänä nelisen tuntia? Taidan panikoida turhia...
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:07"]Pysyy hyvänä vaikka 12 h. Ihan turha panikoida. Jugurttikin säilyy jääkaapissa jopa kuukauden yli parasta ennen päivää. Ei ne hapantuotteet noin vaan hetkessä pilaannu.
[/quote]
Kiitos :) Olen tosi herkkävatsainen ja vähän pöpökammoinen, siksi kyselin.
[/quote]
Ja helvetin tyhmä
[/quote]
Pöh, on täälä tyhmempiäkin kysymyksiä nähty. Montakin.
Pistä rahkapurkki yöksi pakkaaseen
Kirpputoreilla on pilvin pimein myynnissä minikokoisia kylmälaukkuja joihin saa tungettua yhden kylmäkallen. Ostakaa sellainen ja rahkan taikka muun syötävän säilyvyydestä ei tarvi stressata seuraavaan kymmeneen tuntiin.
Huoh.
Ennen muinoin (siis ennen jääkaappeja) maito muutettiin piimäksi, juustoksi ja rahkaksi juuri sen takia, että se säilyisi lämpimässäkin.
Ennenhän lehmät eivät lypsäneet talvella lainkaan.
Vastaavia tilanteita varten kannattaa ostaa Frozzypack, http://www.outnorth.fi/fi/frozzypack/frozzypack-kylmatlada-ceriseturquoise.php Tuossa on 0.9 litran kokoinen, isompi versio on 1.2 litraa.
Tuossa on siis kansi jossa on joku kylmäsysteemi, kansi laitetaan yöksi pakkaseen ja ruoka pysyy rasiassa kylmänä n. 7 h huoneenlämmössä.
Itse käytän tuollaista ja suosittelen kyllä. Kulkee kätevästi mukana eikä ole niin iso kuin joku kylmälaukku.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 00:28"]
Vastaavia tilanteita varten kannattaa ostaa Frozzypack, http://www.outnorth.fi/fi/frozzypack/frozzypack-kylmatlada-ceriseturquoise.php Tuossa on 0.9 litran kokoinen, isompi versio on 1.2 litraa.
Tuossa on siis kansi jossa on joku kylmäsysteemi, kansi laitetaan yöksi pakkaseen ja ruoka pysyy rasiassa kylmänä n. 7 h huoneenlämmössä.
Itse käytän tuollaista ja suosittelen kyllä. Kulkee kätevästi mukana eikä ole niin iso kuin joku kylmälaukku.
[/quote]
Ja tuo piti alapeukuttaa koska...?
No voi jumalauta. Mä oon vedellyt hyvällä ruokahalulla vuorokauden huoneenlämmössä ollutta kermaviiliä. Että etköhän muutaman?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:06"]No voi jumalauta. Mä oon vedellyt hyvällä ruokahalulla vuorokauden huoneenlämmössä ollutta kermaviiliä. Että etköhän muutaman?
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. :) ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:06"]No voi jumalauta. Mä oon vedellyt hyvällä ruokahalulla vuorokauden huoneenlämmössä ollutta kermaviiliä. Että etköhän muutaman?
[/quote]
[/quote]
Pysyy hyvänä vaikka 12 h. Ihan turha panikoida. Jugurttikin säilyy jääkaapissa jopa kuukauden yli parasta ennen päivää. Ei ne hapantuotteet noin vaan hetkessä pilaannu.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:07"]Pysyy hyvänä vaikka 12 h. Ihan turha panikoida. Jugurttikin säilyy jääkaapissa jopa kuukauden yli parasta ennen päivää. Ei ne hapantuotteet noin vaan hetkessä pilaannu.
[/quote]
Kiitos :) Olen tosi herkkävatsainen ja vähän pöpökammoinen, siksi kyselin.
Tuota skyriä en ole syönyt, mutta Ehrmannin rahkaa kyllä ja se on säilynyt ihan hyvin eväänä huoneenlämmössä useita tunteja.