Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

helpoin tapa pestä ikkunat

Vierailija
03.04.2014 |

Pakko pestä ikkunat tänä keväänä KIA inhoan sitä. Miten pesen ne kaikkein näppärimmin ja helpoimmin? Ja oikeita neuvoja, kiitos!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:03"]Miksi pitää pyyhkiä uudelleen puhdasvesirätillä?

[/quote]

Vierailija
22/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö lika, jos käyttää pelkkää etikkaa eikä ollenkaan fairya?

Ite oon pessyt niin vaikeasti, että ensin pyyhin fairyvedellä, sitten etikkavedellä ja sitten vasta kuivaan lastalla ja viimeistelen sanomalehtipaperilla hankaamalla. Mutta mieluusti tekisin pesun näppärämminkin. Viime vuonna jätin kokonaan pesemättä, kun on niin aikaa vievää ja tympeää touhua :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketista tai huoltoasemalta ikkunan pesuaine suihkupullossa ja iso rulla paperia,saa huoltsikalta..

Vierailija
24/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:19"]

Lähteekö lika, jos käyttää pelkkää etikkaa eikä ollenkaan fairya?

Ite oon pessyt niin vaikeasti, että ensin pyyhin fairyvedellä, sitten etikkavedellä ja sitten vasta kuivaan lastalla ja viimeistelen sanomalehtipaperilla hankaamalla. Mutta mieluusti tekisin pesun näppärämminkin. Viime vuonna jätin kokonaan pesemättä, kun on niin aikaa vievää ja tympeää touhua :/

[/quote]

minä olen laittanut etikan ja fairyn yhtä aikaa vesiliuokseen ja pessyt sillä.

Vierailija
25/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama puteli jotain Rainbow-ikkunanpesusuihketta, suihkuttelet ja pyyhit talouspaperilla. Ei mee kauaa, ei jää mitään perkeleen rantuja tai valu vedet pitkin lattioita, kun lastan kanssa alkaa äheltämään...

Tai kysy pesutarjous siivousfirmasta :-)

Vierailija
26/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:03"]

Miksi pitää pyyhkiä uudelleen puhdasvesirätillä?

[/quote]Ei ole tietenkään pakko, enkä aina itsekään vedä, mutta ajattelin laittaa mieliksinne tuon "huuhteluosion" koska naiset yleensä tykkäävät tehdä turhaa työtä. Lakanoiden viikkaus, lattioiden pesu semmoisella paskaa levittävällä mopilla, mattojen ulosvieminen että niihin tulisi auringon tuoksu (voi vittu) ja niiden tamppaaminen että pölypunkin menisivät vain syvemmälle kudoksiin, vaikka imuroiminen olisi järkevämpi vaihtoehto.

En tiedä miksi olin niin alemmuuskompleksinen että laitoin tuon puhtaalla pyyhkimisen.

T:nainen

Vierailija
27/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko tuo valmissuihke tosiaan isoihin ulkoikkunoihin? En siis tiedä, oon käyttänyt sitä vain peileihin.

Vierailija
28/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:44"]

Toimiiko tuo valmissuihke tosiaan isoihin ulkoikkunoihin? En siis tiedä, oon käyttänyt sitä vain peileihin.

[/quote]

Toimii. Siinähän lukeekin että "ikkunanpesusuihke"

http://www.rainbow.fi/tuotteet/x-tra/muut/kodinpuhdistusaineet-ja-siivoustarvikkeet/x-tra-ikkunanpesusuihke-1-l/

Vierailija
29/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa rahastusta tuollaiset ikkunanpesusuihkeet. Eivät yhtään sen parempia kuin itse lantraisi joko fairyn tai tuulilasinpesunesteen veteen.

Vierailija
30/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pesin ja kastele se lähes tippuvan märäksi, pesimeen muutama tippa fairya ja hankaa se koko pesimeen. Pesimellä peset ikkunan, tarvittaessa kaksi kertaa ja sitten se tärkein: hankit KUNNOLLISEN lastan, sellaisen ammattilaisten käyttämän, vaikka Ettore -merkkisen. Hankit siihen samalla myös pari varakumia.

Lastalla vetelet ylhäältä alas, sivuttain tai miten nyt haluatkaan, mutta jokaisen vedon jälkeen pyyhkäiset sen pesimeen/pyyhkeeseen, joka on käsivarrellasi, eli oikeakätiset tekevät työn tietenkin oikealla ja vasemmassa kädessä on pesin. Jos tippoja haluat välttää, niin pidät pesintä lastan alapuolella ikkunassa kiinni ja siihen valuu lastattaessa tulevat vedet. Jos lasta on kunnossa, siinä ei ole hiuksia, karvoja, koloja jne. JA peset ikkunan tarpeeksi rivakasti, tarpeeksi kostealla ja ei kovalla tuulella ja suorassa auringonpaisteessa, saat lähes täydellistä jälkeä. Reunat pyyhit PUHTAALLA pyyhkeellä.

Ei siis mitään etikoita, vesivateja, papereita ja suihkupulloja (jos et halua jännetuppitulehdusta kun pumppailet sitä tuhat kertaa, myös kaupan ikkunanpesunesteet ovat turhia ja kalliita). Pesen ikkunoita kesäaikaan hyvin paljon työkseni, joten tiedän mistä puhun.

Se Kärcherin pesuri voi olla hyvä jos on vähän ikkunoita ja haluaa käyttää hommaan tunteja, ainahan sitä voi tietenkin huonompaakin aikaansa käyttää, mutta itse en sellaista hanki meille. Sillä voi pestä kerrallaan vain noin 20 min ja lataaminen kestää kaksi tuntia (!!!). Saavat vähän kehitellä masiinaa ennenkuin se on oikeasti hyvä.

Vierailija
31/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:44"]

[/quote] Älä käytä jos et halua sateenkaaren värisenä hohtavia ikkunoita, yksikään ammattilainen ei niitä käytä.

Vierailija
32/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:44"]

[/quote]

Toimii. Siinähän lukeekin että "ikkunanpesusuihke"

http://www.rainbow.fi/tuotteet/x-tra/muut/kodinpuhdistusaineet-ja-siivoustarvikkeet/x-tra-ikkunanpesusuihke-1-l/

[/quote]

Jääkö siitä jotain rantuja ikkunaan? Tai miten se pyyhitään, ettei jää jälkiä?

Vierailija
33/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:52"]

Turhaa rahastusta tuollaiset ikkunanpesusuihkeet. Eivät yhtään sen parempia kuin itse lantraisi joko fairyn tai tuulilasinpesunesteen veteen.

[/quote]

No mutta jos tahtoo päästä helpolla, on helppoa ottaa kauppareissulla suihkepullot hyllystä, eikä alkaa lantraileen mitään seoksia, etsiä suihkepulloa yms...

Vierailija
34/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut helpoimmaksi pestä ensin sienellä ikkunat kokonaan ( ämpäriin pesuainevettä) ja samalla ikkunanpuitteet. Tämän jälkeen puhdasvesi ja huuhtelu koko ikkuna. Lopuksi lastalla kuivaksi ja kuivaa sitä lastaa aina rättiin. Sitten jos haluaa vielä kuivata kuivalla rätillä jos jää jälkiä niin vielä parempi.

Itselläni tuo menee nopeasti.

Vierailija
35/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:02"]

Itse olen huomannut helpoimmaksi pestä ensin sienellä ikkunat kokonaan ( ämpäriin pesuainevettä) ja samalla ikkunanpuitteet. Tämän jälkeen puhdasvesi ja huuhtelu koko ikkuna. Lopuksi lastalla kuivaksi ja kuivaa sitä lastaa aina rättiin. Sitten jos haluaa vielä kuivata kuivalla rätillä jos jää jälkiä niin vielä parempi.

Itselläni tuo menee nopeasti.

[/quote]

ja niin pesen tavallisella tiskiaineella.

Vierailija
36/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:00"]

Mikä on huoltoasemapaperi?

[/quote]

Sitä samanlaatuista paperia mitä on tankkauspisteen vieressä. Myydään kaupassa isoissa pyöreissä rullissa. Karkeaa ja hyvin kasassapysyvää paperia.

Vierailija
37/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me siivousfirmassavpestään lihatiskin lasitkin suoraan lasinpesuainetta suihkuttamalla ja mikrokuituliinalla kuivaamalla. Kirkasta tulee ilman minkäänlaisia rantuja. ;-)

Vierailija
38/40 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin vetelen koko ikkunan pelkästään suihkepullolla, missä voi olla laimennettua etikkaa/ tippa fairyä veteen.. hankaan koko ikkunan jollain rätillä ja lastalla kuivaan, sama uusiksi ellei lika irtoa. Pesuainetta ei kannata pistää liikaa.. jättää pintaan likaa. Nopeaa eli aikaa ei kulu koko päivää. En myöskään pese kaikkia ikkunoita samana päivänä vaan 1-2 kerrallaan- tuollaisella sienellä lähtee varmaan myös hyvin nopsaan.. pitääkin kokeilla. Vähänkin likainen lasta jättää huonoa jälkeä.. Sini merkkinen lasta on ollut paras.

Vierailija
39/40 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin ensin kostealla mikrokuituliinalla ja sitten kuivaan kuivalla mikrokuituliinalla.

Vierailija
40/40 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän