Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä saanut enemmän palkkaa sillä perusteella, että työsuhde on määräaikainen?

Vierailija
27.11.2020 |

Vai onko sinulla palkka määräytynyt yleensä TES:n mukaan työsuhteen tyypistä huolimatta? Ovatko kokemukset yksityiseltä vai julkiselta sektorilta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Kokemus kunnalla.

Itse asiassa etuni ovat jopa huonommat, koska meillä edes pitkäaikaiset (vuosia töissä) sijaiset eivät ole oikeutettuja liikuntaseteliin, liikuntapäiviin, koulutuksiin tai muihin etuihin.

Vierailija
2/7 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksetaan meidän oman palkkataulukon mukaan, jossa huomioidaan työn vaativuus ja tähän liittyvä osaaminen. Olen saanut samasta tehtävästä enemmän kuin muut osaamiseni perusteella, ja reippaasti enemmän kuin tes. Mutta ei siihen mikään työsopimusmalli ole vaikuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, kun ovat maksaneet joka palkan yhteydessä ns. laskennallisen loma-ajan palkan ja lomarahan. Ei siis oikeutta lomaan ja työsuhteen päättyessä sain ihan normipalkan. Työsuhde kesti 15.10 - 31.3.

Vierailija
4/7 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Kokemus kunnalla.

Itse asiassa etuni ovat jopa huonommat, koska meillä edes pitkäaikaiset (vuosia töissä) sijaiset eivät ole oikeutettuja liikuntaseteliin, liikuntapäiviin, koulutuksiin tai muihin etuihin.

Onpa ikävä toimintatapa kunnalla. Ei kuulosta siltä, että tuossa mennään kaikkien pykälien mukaan.

Vierailija
5/7 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle maksetaan meidän oman palkkataulukon mukaan, jossa huomioidaan työn vaativuus ja tähän liittyvä osaaminen. Olen saanut samasta tehtävästä enemmän kuin muut osaamiseni perusteella, ja reippaasti enemmän kuin tes. Mutta ei siihen mikään työsopimusmalli ole vaikuttanut.

Julkisen vai yksityisen sektorin työpaikka?

Vierailija
6/7 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus, kun ovat maksaneet joka palkan yhteydessä ns. laskennallisen loma-ajan palkan ja lomarahan. Ei siis oikeutta lomaan ja työsuhteen päättyessä sain ihan normipalkan. Työsuhde kesti 15.10 - 31.3.

Eli palkka oli normaali, mutta lomapäivät korvattiin rahalla. Oliko yksityisen sektorin työpaikka?

Vierailija
7/7 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole varsinaisesti moiseen törmännyt, varsikin jos puhutaan TES- palkoista. 

Sopimuspalkoissa taas ei voi sanoa, mikä on "enemmän" kun ei ole vertailukohtaa, mutta on ollut tietenkin tilanteita, joissa kriittiseen määräaikaiseen projektiin on tarvittu osaajaa. Tässä on pelattu sitten palkalla ja muilla eduilla, että tekijä on saatu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme