Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämässäsi ollut epäonnisten asioiden sarja

Vierailija
26.11.2020 |

joka sai sinut lannistumaan totaalisesti? Kuinka selvisit? Kannustuksen sanoja muille?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Lopettaa itsesäälin ja ryhtyy itse muuttamaan elämää haluamakseen.

Vierailija
2/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja oon parhaillani kaivautumassa vaan syvemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa huono neuvo.

Itse olen ap:n kuvailemassa tilanteessa. Kuulostaa kliseeltä, mutta positiivisuus auttaa. Ja yrittää oppia virheistään, mutta ei velloa ja murehtia niitä.

Miettiä mitä haluaa elämältä ja tulevaisuudelta ja asettaa tavoitteita, lyhyen sekä pitkän tähtäimen tavoitteita. Ja kannattaa aloittaa pienillä askelilla.

Tsemppiä!

Vierailija
4/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
5/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kesti 2012-2016. En edes tiedä miten selvisin, tuurilla kait. Koeta jaksaa, kai sen joskus pitäis helpottaa.

Vierailija
6/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko semmonen sanonta tuttu, että jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin ole hiljaa.

Vierailija
7/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut. Kun hyväksyy tapahtuneet asiat täysin, silloin selviää.

Vierailija
8/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mikä oon. Onneksi huomaan sen vasta nyt.

Vierailija
10/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 10 vuotta elämäni on ollut vain epäonnistumisia ja kriisistä kriisiin kulkemista. Heti kun joku asia on alkanut selvitä ja elämä vaikuttaa helpolta, niin yllättäen eteen onkin tullut jokin muu suuri ongelma. Jossain vaiheessa olen ollut aika huonossakin kunnossa, silloin mielialalääkkeet ovat auttaneet. Tällä hetkellä yritän keskittyä pieniinkin positiivisiin asioihin elämässä ja elää vain päivän kerrallaan, etten murehtisi liikaa tulevaa. Tällä hetkellä meneillään siis sellainen suuresti koko perheen elämään vaikuttava kriisi, johon itse ei pysty vaikuttamaan millään tavoin.

Vierailija
11/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytön uhri lapsena, turvaton ja väkivaltainen koti, koko ala-asteen koulukiusattu, teininä sairastuin syömishäiriöön, useamman läheisen sairastumiset ja kuolemat, useamman kerran narsistin uhrina, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, huolta läheisistä joilla monenlaisia ongelmia.

Jos joskus on hetken asiat hyvin, alkaa pian huolestuttaa milloin taas tapahtuu. Uhkaava hiljaisuus.

Vierailija
12/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymästä saakka ollut täysi epäonnistumisten ketju yli 40 vuoden ajan. En ole ollut aidosti onnellinen kuin ehkä muutaman kerran elämässäni. Osaan asioista olisin voinut vaikuttaa mutta suurimpaan osaan en. Jotenkin en ole osannut kääntää menetyksiä voimavaraksi vaan olen lannistunut ja itsetuntoa ei ole ollut koko elämän aikana ja näin vanhetessaan vielä vähemmän kun rapistuu silmissä jne. 

Rehellisesti sanoen; minun ei olisi koskaan pitänyt syntyäkkään niin olisi ollut paljon parempi itselleni ja toisille ihmisille.

Vierailija
13/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymästä saakka ollut täysi epäonnistumisten ketju yli 40 vuoden ajan. En ole ollut aidosti onnellinen kuin ehkä muutaman kerran elämässäni. Osaan asioista olisin voinut vaikuttaa mutta suurimpaan osaan en. Jotenkin en ole osannut kääntää menetyksiä voimavaraksi vaan olen lannistunut ja itsetuntoa ei ole ollut koko elämän aikana ja näin vanhetessaan vielä vähemmän kun rapistuu silmissä jne. 

Rehellisesti sanoen; minun ei olisi koskaan pitänyt syntyäkkään niin olisi ollut paljon parempi itselleni ja toisille ihmisille.

Kuin omasta kynästäni.

Vierailija
14/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruikuttako, kuulostatte palstapeikoilta. Omaa elämää voi ja kannattaa muuttaa. Mutta helpompi tietysti vaan valittaa,

Vierailija
15/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut. Kun hyväksyy tapahtuneet asiat täysin, silloin selviää.

Höpö ja höpö, asiat ovat kuten ne ovat, sinun tai kenenkään muun hyväksymisestä riippumatta.

Vierailija
16/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenivirhe kun lapsetkin sairaita.

Vierailija
17/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kolmiolääke auttaa oikeasti!

Vierailija
18/18 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kävelevä epäonnen ruumillistuma. Ihan ollut koko ikäni. Kaikki, mitä teen epäonnistuu tai ulkopuolisilta tahoilta tulee yllätyksiä. Jos sanotaan, ettei jotakin ole ikinä kenelläkään tapahtunut tapahtuu se juuri minulle. Olen ihan legenda lähipiirissäni sen vuoksi.

Olen luonteeltani nopeakäänteinen, ratkaisukeskeinen ja helposti kyllästyvä. Otan riskejä, jolloin lopputulos on joko suopea tai huono (90% huono) .  MInua ei siis voi syyttää uskalluksen puutteesta.

Selviän sisulla ja huumorilla. Pystyn myöntämään epäonnistumiseni, virheeni ja käymään läpi ikävät tunteet niin kuin itsetunnon hajoaminen, ahdistus, masennus yms.

Tarkistutan stressitasoni ja mielenterveyteni aika ajoin vakilääkärillä, jonka kanssa sitten päätetään onko kokemus käsiteltävä terapiassa vai pyyhitäänkö vain hiki otsalta. Tosin lääkärin mielestä hyvin moni makaisi jo minun tilanteessani sikiöasennossa suljetussa osastolla lääketokkurassa.

Elämänkokemuksen vuoksi minulla on hyvin vähän ystäviä. En jaksa muiden ihmisen pieniä kotkotuksia pienistä asioista, vaikka en sitä heille suoraan sanoonkaan, Esitän empaattista ja osaan keskustella, joten minua pidetään sydämellisenä ihmisenä. Ehkä osin olenkin, sillä kun on käynyt niin monta kertaa pohjalla ja kokenut epäonnea ei ylenkatso ketään ihmistä. Tosin en myöskään kumartele kukkoilijoita ja joita se hirveästi ärsyttää.

Hyvin totta on se, että kun tuntuu pahalta se pitäisi jaksaa sietää niin kuin sietäisi jalka kipsissä.Ymmärtää, miten  aika parantaa. Ja hyvä terapeutti. Tai viisas ihminen, jonka kanssa puhua. Ikinä ei saa jäädä yksin kärsimään. Rohkeasti pyytämään vaikka SPR:ltä verkkoystävä tai mitä sitten keksiikään, mutta niin että voi vaihtaa ajatuksia ihan kenen luottohenkilön kanssa tahansa.

Kaikki opettaa ja vahvistaa meitä. Kliseinen sanonta, mutta niin se todellakin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi