Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku antaa ihmislapselle koiran nimen tai jonkin "lempinimeltä" kuulostavan?

Vierailija
26.11.2020 |

Riku? Jeppe? ...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppu ja Nella on omaan korvaan koiran nimiä. Ihan kauniita sellaisia, joten ymmärrän miksi joku antaa niitä lapselle.

Vierailija
2/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu on naurettava nimi aikuisella ihmisellä. Tuntuu välillä että vanhemmat eivät ollenkaan ajattele sitä, että pikku pallero kasvaa nopeasti aikuiseksi, vaan antavat vain palleroille sopivia nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että sen nimimaku tai käsitys nimen käyttöalasta ei ole sama kuin sulla.

Vierailija
4/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen miettinyt ihan samaa.

Neea, Netta, Inna, Nanna, Meela, Jooa, Veea, Beea, Keea... Lista on loputon. Etenkin tyttöjen nimissä.

Vierailija
5/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin sisko antoi tytölleen meidän uroskoiramme nimen. Mahtoi tykätä nimestä tosi paljon 🤔

6/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulosta koiran nimeltä, jos ei satu tuntemaan sennimistä koiraa.

Yhteen aikaan oli joku ihme aloite, että eläimille ei saisi antaa ihmisten nimiä. Turha aloite, kun sellaista olisi mahdotonta valvoa. Olen tuntenut tai tiedän monta ihmisnimistä koiraa: Ditte, Luna, Kari, Jere, Keijo, Veikko, Simo, Timo, Tessa, Pirkko...

Vierailija
7/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minttu on naurettava nimi aikuisella ihmisellä. Tuntuu välillä että vanhemmat eivät ollenkaan ajattele sitä, että pikku pallero kasvaa nopeasti aikuiseksi, vaan antavat vain palleroille sopivia nimiä.

Törmäsin jo monta vuotta sitten kaksostyttöihin, joiden nimet olivat tyyliin Lumisade ja joku toinen talveen liittyvä imelä yhdistelmä. Nyt ne tytöt ovat jo teinejä ja voin vain kuvitella miltä itsestäni tuntuisi siinä iässä "vitsinimi".

Vierailija
8/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että sen nimimaku tai käsitys nimen käyttöalasta ei ole sama kuin sulla.

Nimenanto-oikeus pitäisi suorittaa vastaavasti kuin ajokortti. Karsisi pahimmat hömelöt.

Vierailija
9/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän mielestä minulla oli "liian hieno nimi"

Veronica nimittäin. Luoja että ärsytti kun hän kutsui minua joka paikassa nimellä "Vekku"

Pidän koirista eikä siinä mitään mutta tunsin oloni kyllä nöyryytetyksi.

Vierailija
10/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin sisko antoi tytölleen meidän uroskoiramme nimen. Mahtoi tykätä nimestä tosi paljon 🤔

Kumpi teistä siis antoi intersukupuolisen nimen?

Vierailija
11/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandojen nimet ovat Lumi ja Pyry, mutta ihan hyviä nimiä myös ihmiselle.

Roope ja Eetu ovat myös aika yleisiä koirilla.

Vierailija
12/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi joku laittaa koiralle ihmisen nimen? Minun etunimeni on hyvin perinteinen suomalainen naisen etunimi. Silti olen nähnyt koiran, jolla on sama nimi kuin minulla.

13/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena töissä ison kaupungin holhouslautakunnan vahtimestarina. Holhouksen alaisiksi joutuneiden etunimet ja nimet yhdistyneinä sukunimiin poikkesivat selvästi taviskansalaisten nimistä. Tiedä sitten, oliko nimi vinksauttanut lapsen elämän vai johtuiko tilanne siitä, että tällaisia nimiä antaneet vanhemmat eivät olleet keskivertokansalaisia ja heillä kasvatustyyli ym. sen mukaista.

Vierailija
14/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei koirilla ja ihmisillä voisi olla samoja nimiä? Ihan tavallista.

Vierailija
15/15 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen aloitus. Tämä asia on käyty läpi tällä palstalla ziljoona kertaa. Yritä pärjätä ap, maailma ei pyöri niin kuin sinä haluaisit.

Terv. Teppo-koiran emäntä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä