Kotisiivoojat tienaavat ihan törkeästi! OV
Otettiin meille siivooja. Tuntitaksa 35€. Viikossa tekee varmaan sen normaalin 40h. Palkka on 1400€/vk eli 5600€ kuussa!! Nehän tienaavat enemmän kuin lääkärit ja opettajat! Pitää vissiin vaihtaa alaa!
Kommentit (71)
Tota tiedoksi niin jotkut tienaa ja pystyy maksamaan pimeenä eikä ole kiinnostunut vähennyksistä. Tiedän useamman henkilön jotka tekee pimeänä esim siivousta, hiuksia yms palveluja ja tienaavat helvetin hyvin. Jotkut "varakkaat" maksavat mieluummin pimeänä tutuille tai ystäville palkkaa ja auttavat sillä tavoin ko henkilöä. Olkoon kuinka väärin olla maksamatta veroja. Kaikki ei hae tai jaksa hakea vähennyksiä siivouksesta itseni mukaanlukien. Olen ostanut kolmen vuoden ajan siivouksen eräältä yritykseltä enkä hakenut vähennyksiä. Ei ole ollut tärkeimpänä listalla olemme erittäin hyvin toimeentulevia
Ei se sitä asiaa muuta, että kyllä siivoojat tienaa ihan mukavasti.
Ja olen hakenut siivoojaksi joskus aikanaan, mutta en päässyt :D
Ensinnäkin tällä siivoojalla on oma yhden naisen firma. Hän käyttää ASIAKKAIDEN pesuaineita ja välineitä. Hänen kalenterinsa oli aivan täynnä, saimme peruutusajan. Helkkarin paljon hän kyllä tienaa!! T.ap
Jaa. Mä sain muutama vuos sitte jotain alle 9€/h kotisiivouksista. Firma laskutti asiakkaalta jotain ihan muuta, tottakai. Matkat, auto, siivousvälineet+aineet, verot, sos. maksut, toimipisteen vuokra, muiden kuin siivoustyöntekijöiden palkka. Tossa jotain, mitä sillä asiakkaalta laskutettavalla maksulla pitää maksaa. Ja en tiedä firmanpidosta mitään, mut tuli noi nyt ekana mieleen.
Kotisiivous on kivaa hommaa, mut aika vähän siitä saa palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:08"]Mulla on yksi virolainen tutuntuttu yh (asuu HKI:ssä), joka työskentelelee omalla toiminimellä toimisto/kotisiivoojana, ajelee Audilla ja matkustelee jatkuvasti lastensa kanssa etelään. Kyllä hän tienaa paremmin kuin minä toimistorotta.
[/quote]
Tekee varmaa enemmän toitäkin kuin sinä rotta
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:11"]Ei ole ollut tärkeimpänä listalla olemme erittäin hyvin toimeentulevia
[/quote]
Joo'o :) haha
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:12"]Ensinnäkin tällä siivoojalla on oma yhden naisen firma. Hän käyttää ASIAKKAIDEN pesuaineita ja välineitä. Hänen kalenterinsa oli aivan täynnä, saimme peruutusajan. Helkkarin paljon hän kyllä tienaa!! T.ap
[/quote]
No mitäs sitten vaikka tienaa yrittäjällä on myös yrittäjän riskit.
Mikä estää ap:ta tarttumasta imuriin ja moppiin ja siirtymään muhkeiden palkkakuittien pariin?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:08"]
Mulla on yksi virolainen tutuntuttu yh (asuu HKI:ssä), joka työskentelelee omalla toiminimellä toimisto/kotisiivoojana, ajelee Audilla ja matkustelee jatkuvasti lastensa kanssa etelään. Kyllä hän tienaa paremmin kuin minä toimistorotta.
[/quote]
No tää nainen on ihan helvetin ahkera ja hyvin hommansa hoitava. Ja kun perusti oman toiminimen oli hänellä jo valmiiksi asiakkaita entiseltä työnantajaltaan. Ja tekee osittain pimeästi. Tienaa siis paljon paremmin kuin minä korkeakoulutettu toimistorotta.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:12"]
Ensinnäkin tällä siivoojalla on oma yhden naisen firma. Hän käyttää ASIAKKAIDEN pesuaineita ja välineitä. Hänen kalenterinsa oli aivan täynnä, saimme peruutusajan. Helkkarin paljon hän kyllä tienaa!! T.ap
[/quote]
EIkös se ole hyvä, että tienaa? Eihän se ole keneltäkään pois. Laita ihmeessä firma pystyyn itsekin,
Montakohan kohdetta yhdellä siivoojalla on päivässä? Tietääkö kukaan. Luulisi ettei pysty kovin montaa kohdetta hpitamaan, koska liikkuminen kohteesta toiseen vie aikaa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:08"]Mulla on yksi virolainen tutuntuttu yh (asuu HKI:ssä), joka työskentelelee omalla toiminimellä toimisto/kotisiivoojana, ajelee Audilla ja matkustelee jatkuvasti lastensa kanssa etelään. Kyllä hän tienaa paremmin kuin minä toimistorotta.
[/quote]
Tekee varmaa enemmän toitäkin kuin sinä rotta
[/quote]
No varmasti tekee. Mä inhoan siivoamista joten tyydyn osaani.
Onko täällä ketään omalla toiminimellä siivoajaa? Paljonko tienaat?
Onko se Helsingissä toimiva se siivooja?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:18"]Onko täällä ketään omalla toiminimellä siivoajaa? Paljonko tienaat?
[/quote]
Eihän täällä mitään alaluokkaisia hamraita siivoojia pyöri. Ainoastaan lääkäreitä, juristeja konsultteja ynnä muuta parempaa kansanosaa
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:19"]
Onko se Helsingissä toimiva se siivooja?
[/quote]
Siis se mun virolainen tuttu on toimii Helsingissä.
No niin, siivoojat, entäs autonkorjaajat. pienin lasku tunnin työstä on tonneja. ja joo, ostaa kai ne jotain osia, mutta on niiden palkka silti satasia tunti. vähintään.
Tuosta tuntiveloituksesta jää noin 28 euroa, kun alvit menee valtiolle eikä siivoojan taskuun. Lisäksi yrittäjällä on järjettömät eläkemaksut, normiduunarihan maksaa itse vain murto-osan omistaan, loput maksaa työnantaja.
Siivoojalla on oltava auto. Siihen menee monta, monta sataa kuussa. Siivousyrityksen vakuutukset on järjettömän hintaisia, ihan syystäkin koska työssä riskinä vaikka joku parketin pilaantuminen. Kirjanpitäjälle ainakin satanen kuussa. Yrityksen pankkimaksut ei myöskään ole mitään kahta euroa kuussa...ehei. Sitten yrittäjä maksaa printterit ja musteet ja postimerkit ja tietokoneet ja kaikki työvälineensä ja -vaatteensa ihan itse. Ei ole ketään, keltä vohkisi klemmareita ja muovitaskuja.
Yleensä yrittäjällä olisi hyvä olla myös jonkinlainen vakuutus sairastumisen varalta, aika kallista sekin. Sairasajan palkka on 0 euroa muuten. Lisäksi yrittäjä maksaa lomarahansa aivan itse, siihenkin pitäisi jotain jäädä jos aikoo ikinä pitää vähänkin vapaata.
Ja siitä mitä jää, maksetaan veroa ihan siinä missä muutkin.
AP voisi myös miettiä, mitä tarkoittaa jos siivooja tekee 40 tuntia viikossa töitä, kun joka paikassa ollaan se pari tuntia ja aina vaihdetaan kohdetta välissä. Jos päivässä olisi 4 kahden tunnin keikkaa, menisi matkoihin satumaisella tuurilla vain pari tuntia päivässä....sitten yrittäjä tekee paperihommia vielä sen pari tuntia päälle.
Kannattaa todellakin ap vaihtaa alaa, mutta suosittelen käymään jonkun yrittäjäkurssin ensin!
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:23"]No niin, siivoojat, entäs autonkorjaajat. pienin lasku tunnin työstä on tonneja. ja joo, ostaa kai ne jotain osia, mutta on niiden palkka silti satasia tunti. vähintään.
[/quote]
Tietty
Tota tiedoksi niin jotkut tienaa ja pystyy maksamaan pimeenä eikä ole kiinnostunut vähennyksistä. Tiedän useamman henkilön jotka tekee pimeänä esim siivousta, hiuksia yms palveluja ja tienaavat helvetin hyvin. Jotkut "varakkaat" maksavat mieluummin pimeänä tutuille tai ystäville palkkaa ja auttavat sillä tavoin ko henkilöä. Olkoon kuinka väärin olla maksamatta veroja. Kaikki ei hae tai jaksa hakea vähennyksiä siivouksesta itseni mukaanlukien. Olen ostanut kolmen vuoden ajan siivouksen eräältä yritykseltä enkä hakenut vähennyksiä. Ei ole ollut tärkeimpänä listalla olemme erittäin hyvin toimeentulevia