Kotisiivoojat tienaavat ihan törkeästi! OV
Otettiin meille siivooja. Tuntitaksa 35€. Viikossa tekee varmaan sen normaalin 40h. Palkka on 1400€/vk eli 5600€ kuussa!! Nehän tienaavat enemmän kuin lääkärit ja opettajat! Pitää vissiin vaihtaa alaa!
Kommentit (71)
Olet unohtanut ett tuo 35,00 sisältää kaikki sotu , eläke jne ..maksut. Ei se siivooja saa 35,00 €/tunti.
Miten tolla sun äo:lla tehdään yhtään mitään
Voi vittu, luuletko että se saa käteen on 35e tunti?
minä laskutan kaupan alan työstä 220e päivä mutta yrityksellä on myös kuluja.
Voi helvetti oot tyhmä... Älä lisäänny kiitos
Kiva provo, mutta on sellaisiakin, jotka oikeasti luulevat noin. Kuulin, että joku asiakas oli sanonut yhdestä itselleen tutusta työkaveristani (ei siis yrittäjä itse), että on sillä hyvä palkka kun lasku oli lähetetty. Heheh. Voisi ehkä ajatella, että hyvä katetavoite on 30 % netosta. Minun asiakkaalta veloitettava tuntliksa on n. 3*laskennallinen tuntipalkkani.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:01"]
Kiva provo, mutta on sellaisiakin, jotka oikeasti luulevat noin. Kuulin, että joku asiakas oli sanonut yhdestä itselleen tutusta työkaveristani (ei siis yrittäjä itse), että on sillä hyvä palkka kun lasku oli lähetetty. Heheh. Voisi ehkä ajatella, että hyvä katetavoite on 30 % netosta. Minun asiakkaalta veloitettava tuntliksa on n. 3*laskennallinen tuntipalkkani.
[/quote]
Eikun siis brutosta, väsyttää liikaa.
Mitä siitä muka pitää maksaa? Mähän maksan siinä hinnassa alvin jo kun tilaan työn. Selvittäkää sitten tämä mulle JOS kerran tiedätte.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:58"]
Olet unohtanut ett tuo 35,00 sisältää kaikki sotu , eläke jne ..maksut. Ei se siivooja saa 35,00 €/tunti.
[/quote]
Mutta joka tapauksessahan se on aika iso, eihän nuo sotut ja eläkkeet tee kuin alle kolmasosan.
tuskin ap on väärässäkään,
Tuntihinta sisältää pakolliset verot ja eläkemaksut. Aloittavan yrittäjän eläkemaksu on ekat neljä vuotta melkein 23 % ja nousee sen jälkeen. Tuntihinnasta vähennetään myös kaikki yritystoiminnan kulut, pesuaineet, tarvikkeet, mainonta, puhelin, matkat (=auto, bensat, auton vakuutus jne.). Yleensä yrittäjällä on myös joku vakuutus. Kun kulut on maksettu, maksetaan palkkaa, josta sitten maksetaan veroa. Palkkaa ei tule, jos asiakas peruu siivouksen esim. kesäloman takia. Joulun aikoihin moni pitää myös siivoustaukoa.Rahaa ei siis tule kuin tehdystä työstä. Jo spitää itse lomaa, vaikkapa kesälomaa, niin palkkaa ei tule.
En ole kotisiivooja, mutta jokainen arkijärjellä varustettu voi hyvi laskea, paljonko yrittäjä tienaa tuolla tuntihinnalla.
Kun firma saa 35 e niin siivoojan palkka Helsingissä on 9 e/h.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:03"]Voi vittu että te vastaajat ootte tyhmiä...missä sanottiin että kyseessä ei ole pimeästi työtä tekevä siivooja. Aika moni tekee kotisiivouksia pimeesti. Tiedoksi vaan ennen kun haukutte ap idiootiksi.
T ei ap vaan sivusta seurannut
[/quote]
Pimeenä siivouksia tekevä ei taatusti saisi siltikään sitä 35e/h, puhumattakaan, että pimeesti töitä tarjoovia löytys 40h/vko edestä
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:03"]
Voi vittu että te vastaajat ootte tyhmiä...missä sanottiin että kyseessä ei ole pimeästi työtä tekevä siivooja. Aika moni tekee kotisiivouksia pimeesti. Tiedoksi vaan ennen kun haukutte ap idiootiksi.
T ei ap vaan sivusta seurannut
[/quote]
koska kukaan ei ole niin tyhmä että maksaa pimeästi 35e tunti siivoojalle kun ei saa laittaa edes vähennyksiin.
Ei kai ap nyt ole ottanut mitään harmaan talouden siivoojaa. Kotitalousvähennyksen saa vain toiminimen alla olevalta firmalta..
Ei kai ap nyt ole ottanut mitään harmaan talouden siivoojaa. Kotitalousvähennyksen saa vain toiminimen alla olevalta firmalta..
Mulla on yksi virolainen tutuntuttu yh (asuu HKI:ssä), joka työskentelelee omalla toiminimellä toimisto/kotisiivoojana, ajelee Audilla ja matkustelee jatkuvasti lastensa kanssa etelään. Kyllä hän tienaa paremmin kuin minä toimistorotta.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:06"]autonkorjaajat pyytää 70 €/h
[/quote]
Ne ne vasta saakelin rikkaita onkin
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:55"]
Viikossa tekee varmaan sen normaalin 40h.
[/quote]
Oletat siis, että ko. siivojalla on kaikki kohteet niin lähellä toisiaan, ettei siirtymiseen mene yhtään aikaa, vaan hän kykenee työhön täysillä klo 8-16?
Minä en kadehtisi 40 tuntia viikossa tekevää kotisiivoojaa, vaikka saisikin viiden tonnin palkan kuussa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:08"]
Mulla on yksi virolainen tutuntuttu yh (asuu HKI:ssä), joka työskentelelee omalla toiminimellä toimisto/kotisiivoojana, ajelee Audilla ja matkustelee jatkuvasti lastensa kanssa etelään. Kyllä hän tienaa paremmin kuin minä toimistorotta.
[/quote]
Audeja saa velaksi ja tiedän työttömiäkin, jotka käyvät etelässä. Tarkemmin ajatellen, yhdellä työttömällä tuttavallani on audi (töissä ollessa toki hankittu).
Tuntitaksa ei ole sama kuin tuntipalkka. Mutta ei kun firmaa pystyyn vaan,