Jos tykkää historiasta ja politiikasta onko silloin tylsä?
Millainen mielikuva tulee ihmisestä joka sanoo rakastavansa historiaa?
Kommentit (27)
Onko mikään sen jännittävämpää kuin historia?
Varmaan on jossai salkkareita antaumuksella seuraavien lapsentasolle jämähtäneiden lähiömuijien paris
Jos naapuri tykkää samoista asioista niin eihän siinä mitään ongelmaa sitten
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:14"]
Saako sillä naisia?
[/quote]
Mä itse asiassa olen saanut. Tosi juttu.
T. Mies.
Sellainen mielikuva että meillä riittäisi puhuttavaa =)
Joku peruskoulun historia on tylsää ellei ole hyvä opettaja mutta kun tarinoihin keskittyy niin löytyy todella mielenkiintoista juttua. Minusta historiassa pitäisi niiden vuosilukujen ja nimien tilalla keskittyä oppimaan niitä tarinoita joista voisi ottaa oppia.
Joo mut entäs sitten kun tykkää poliittisesta historiasta? ;)
Poliittinen historia on mielenkiintoista ja seksikästä! Kaikki historiankirjoitus keskittyy vallanjakoon, ihmisten välisiin suhteisiin ja kostoon.
Mina ainakin olen tylsa. Onneksi eri tavalla tylsa kuin vaikka Jussi Halla-aho, Kaari Utrio, desantti Backman tai Kari Makinen...
Monen mielestä on valitettavasti tylsä. Pitää löytää samanhenkistä porukkaa, mikä taas on vaikeaa ellei suostu epä-älyllisesti johonkin ideologiseen lokeroon.
Minä rakastan historiaa ja varsinkin keskiaikaa. Keräilen keskiaikaisia miekkoja ja olen ostanut myös muutaman tuon aikakauden mekon.
Outona minua pidetään, ei tylsänä :D
Joidenkin mielestä joo, joidenkin ei.
Itse tykkään! Tylsiä ovat ne, joilla ei ole mielipiteitä yhteiskunnallisista asioista. Mikään ei ole niin hauskaa kuin väitellä suu vaahdossa politiikasta älykkään kaverin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:23"]
Millainen mielikuva tulee ihmisestä joka sanoo rakastavansa historiaa?
[/quote]
Minulla olisi sellaisen ihmisen kanssa rattoisaa.
Historiaahan on kaikki tapahtunut, koko ihmiselämän kirjo. Rakastan historiaa, mutta en niin kauheasti sotahistoriaa tai jotain päivämäärien opiskelua. Onneksi historianopetuksessa se ei enää juuri tule esille. Minua kiinnostaa eniten, millainen ihmisten maailmaoikeasti silloin oli ja niten ihmiset eli ja ajatteli.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 03:01"]
Minä rakastan historiaa ja varsinkin keskiaikaa. Keräilen keskiaikaisia miekkoja ja olen ostanut myös muutaman tuon aikakauden mekon.
Maksoivat varmaan mansikoita?
Vintage- mekko 900- luvulta voi olla aika arvokas.... Noi 1400- luvun vaatteet on paljon edukkaampia...
Toivottavasti ei! Olen opiskellut historiaa ja politiikkaa :D Tietyissä piireissä kyllä huomaa, että pidetään tylsänä, mutta ei mitenkään yleisesti. Etenkin historia tuntuu kiinnostavan monia.
Ei, en mä ainakaan tunnusta olevani.