Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä kutsua rippijuhliin?

Vierailija
02.04.2014 |

Meillä on miehen kanssa pienet lähisuvut eli vain yhdet sisarukset molemmilla ja toinen heistä on yksinäinen ihminen. Kyseiset sisarukset ovat lapsen kummeja. Lisäksi on yksi ystäväpariskunta kummeina. Mun mielestä rippijuhlat ovat lähipiirin juhlat, mutta lapsi harmittelee, kun vieraita tulee vain vähän toistakymmentä.

Lapsen ystävän vanhempien suvut ovat myös pienet, mutta he kutsuvat isovanhempien sisarukset, toisen vanhemman serkun perheineen yms. kummien ja isovanhempien lisäksi. Vieraita tulossa noin 30. 

Mitä mieltä olette, onko rippijuhliin tapana kutsua kaukaisempaakin porukkaa vai pitää juhlat pienenä?

Mä en kyllä keksi yhtään ketä muita voisi juhliin edes kutsua, kun mun muu suku asuu kaukana ja ollaan aika harvoin tekemisissä. Miehen suku on lähellä, mutta miehen täti (joka on lähin sukulainen) menee samaan aikaan lapsenlapsensa rippijuhliin, kuten myös hänen lapsensa perheineen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kutsutaan lähisuvun lisäksi naapurit ja ystäviä.

Minä kutsun myös kaikki 500 FB kamuakin. Kaukaisimmat tulee Sudanista ☻

Vierailija
22/25 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hautajaiset ovat vielä turhemmat😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltanut kutsua setiä, tätejä ja serkkuja, kun asuvat satojen kilometrien päässä. Sitten heidän olisi ollut pakko lähteä, vaikka matka pitkä ja raskas.

Vierailija
24/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kutsua suvun lisäksi myös omia ystäväperheitänne, mukavia naapureita.

Vierailija
25/25 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilapsi ei edes halunnut isoja juhlia joten kutsuttiin kummit ja isovanhemmat joista paikalle pääsi kaksi. Myöhemmin käytiin matkustamaan kykenemättömän luona kahveilla ja sinne tuli myös mun siskot perheineen. Itse juhlapäivänä vieraita oli 4 ja kuulemma sopivasti. Itselläni oli aikoinaan isot juhlat eikä äidillä ollut tapana kuunnella juhlakalujen toiveita. Olisin halunnut pienet juhlat. Joten omani kohdalla tehtiin kuten hän toivoi. Minusta rippijuhlat yms eivät ole yhtäkuin paljon vieraita ja täytyy juhlia isosti. Minä meistä menin vihille pienissä häissä vaikka äiti olisi halunnut isot ja paljon vieraita. Eipä tarvinnut ajatella että lahjoilla tms pitäisi vieraiden kuitata kustannuksiaan kun kalliiksi tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi