Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerien lopetusoireet

Vierailija
02.04.2014 |

Lopetin e-pillerit 4 kk sitten syötyäni niitä noin viitisen vuotta putkeen. Söin yasminelleja. Mulla on aina ollut todella hyvä iho ja teini-iässäkin säästyin finneiltä. Mun iho on atooppinen eli sillä on taipumusta enemmänkin kuivua

kuin rasvoittua. E-pillerien käytön aikana kärsinkin usein hilseilevästä ihosta ja kuivista silmistä ja limakalvoista. Pääsääntöisesti ihoni oli kuitenkin ennen e-pillerien käyttöä sekä käytön aikana erittäin hyvässä kunnossa.

N. kuukausin pillerien lopettamisen jälkeen huomasin hiusteni rasvoittuvan todella nopeasti, mitä ei ole ennen tapahtunut. NOh ei siinä mitään. Ajattelin ,että huh jos tässä on kaikki lopetusoireet niin helpolla pääsin.

Mutta, nyt viimeiset pari viikkoa naamaani on puskenut finniä toisensa perään. Sellasia ärsyttäviä kipeitä muhkuroita lähinnä tuonne hiusrajaan (onneksi) ja olen nyt ihan paniikissa ,että onko tämä nyt mun hyvän ihon loppu :(

Oon googlaillu ja lukenut kauhutarinoita netistä miten monilla on ennen hyvä iho muuttunut kauheeksi aknenaamaksi e-pillerien lopetuksen jälkeen!

Toivoisinkin nyt kommentteja ja kokemuksia teiltä jotka olette e-pillerit lopettaneet:

Mikä oli ihonne kunto ennen e-pillerien aloittamista? Kauan käytit e-pillereitä ja mitä merkkiä? Millasia lopetusoireita sait pillereistä ja kuinka kauan ne kestivät? Erityisesti haluan kuulla näistä iho-oireista.

Kiitos jos jaksat vastata :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä söin yasmin merkkisiä pillereitä ja lopetettuani 7kk sitten aloin saamaan finnejä joka kk vain entistä enemmän. Nyt niitä tulee juuri ennen menkkoja paljon mutta muulloinkin aina siellä täällä. Pillerit lopetettuani finnit olivat suuria kipeitä paiseita mutta nyt ns. tavallisia.

Vierailija
2/6 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin myös Yasminea ja sen lopetettuani sain aivan kauhean aknen. Kasvoissa oli kipeitä paiseita ja selässä pientä näppyä kauttaaltaan. Mulla ei koskaan ole ollut sellaista ennen.

Neuvo: ÄLÄ syö oireisiin antibioottia! Omalla kohdallani se pahensi tilannetta ensihelpotuksen jälkeen.

Nyt kun olen raskaana, niin ihoni on palautunut lähes ennalleen eli melko hyväksi. Saa nähdä mitä tapahtuu raskauden jälkeen, mutta toivoa on nyt vihdoin. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli akne, joka kesti siihen asti kunnes tulin raskaaksi eli kaksi vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen kärsin aknesta ja ei helpottanut yhtään ajan kanssa.. Ei ollut aknea ennen pillereitä.

Vierailija
4/6 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaikka lopetuksesta on vasta pari kuukautta. Iho rasvoittuu nopeammin, varsinkin kasvojen, finnejä jonkin verran, lähinnä leuassa ja hiusrajassa. Ihan heti lopetuksen jälkeen kärsin jokapäiväisestä päänsärystä, nännien arkuudesta, huimauksesta, vatsakivusta, selkäkivusta ja vatsan turvotuksesta.

Ihan kivat "vieroitus"oireet siis. Tällä hetkellä jotain pientä näppyä, mutta tiedän, että tilanne voi vielä pahentua. Yritän siis syödä terveellisesti ja juoda säännöllisesti vettä. Puhdasta itsetehtyä ruokaa, ainakin vehnä, sokeri ja maito pois tai ainakin mahdollisimman vähän. Paljon kasviksia, kalaa, pähkinöitä, siemeniä, hyviä rasvoja. Stressin välttäminen myös hyväksi.

Vierailija
5/6 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin e-pillereitä ikävuodet 15-32. E-pillerien lopetuksen jälkeen mieliala parani valtavasti, olin kuin uusi ihminen. Ihoon alkoi tulla silloin täällöin ennen menkkoja jokunen näppy, ja hikeä erittyä enemmän ja se haista pahemmalta. Ei muita lopetusoireita.

Vierailija
6/6 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi :)

lisää kokemuksia kiitos!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi