En tiennyt että aikuisella ihmisellä voi olla kengänkoko 35-37..! :O
Mulla on 40 ja näyttää normaalilta, eikö 35-36 näytä aikuisella jotenkin oudolta tai alikehittyneeltä?
Kommentit (163)
Varsinkin pienikokoiset ihmiset tuntuvat kehuvan itseään aivan jatkuvasti, vaikka esim. missit ja mallit ovat järjestään pitkiä. Itse satun olemaan pitkä nainen, ja vaikka lyhyemmät naiset nimettömissä keskusteluissa pitävät aina itseään taskuvenuksina, kuinka ollakaan nykyinenkin mieskin kehuu pituuttani ja kroppaani (kun edellinen oli sen 30 cm lyhyempi) maasta taivaisiin. Hänen mielestä on mahtavaa (ja käytännöllisempääkin, kun on itsekin pitkä), että olen pitkä nainen.
Ilmeisesti tässäkin on sellainen juttu, että kuten pienten koirienkin, pienten ihmistenkin täytyy pitää kovaa meteliä itsestään - isompien ei tarvi.
Mulla on koko 36 ja monta lasta tehtynä. Kaverit on aina olleet lyhyempiä mutta kengänkoko vähintään 38. Olen aika sosiaalinen tyyppi mutten kovin moneen aikuiseen 36 numeron kenkään pukeutuvaan tavannut. Aina on sen sijaan taivasteltu kuinka pieni jalka mulla on. Myös kenkäkauppiaat sanovat ettei juuri nro 36 mene kun pienet ulkomailta Suomeen tulleet thaikutkin omaavat jopa jalat kokoa 40.
kengän koko ei ole verrannollinen pituuteen ja varmaankin tässä keskustelussa viihtyneet oikeasti saisivat valita yhtä numeroa isommat kengät sillä suomalaisnaiset tiedetysti viihtyvät liian pienissä kengissä. Liian pienet kengät ei oo nätit kenenkään jalassa.
No onpas päivittelyä! Ei kai se elämä ole jalankoosta kiinni, vaikka kenkien ostamista suuri tai pieni pari voi toki vaikeuttaa. Kunnon taivastelua taas :D
T: 170 cm amatsooni, jonka jalan koko on 39 ja jolla on ERITTÄIN LEVEÄ PYLLY. HUI!
Olen pieni ja siro nainen. Kengän koko on 36. Näyttäisin huvittavalta, jos kenkäni olisi isompi. mutta kieltämättä - kokoa hämmästellää. Mutta positiivisesti.
Antaisit mitä vaan, että jalkani olisi isommat.. T. 157cm ja 33,5. Koita tässä sitten etsiä ja käyttää korkokenkiä :(
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 15:43"]
Itseasiassa 37 on varsin yleinen koko. Itsellänikin on kyseinen koko ja juuri 37 loppuu aina ensin.Minusta taas 40 räpylät näyttää järkyttäviltä.
[/quote]
Nykyisin tosin ensimmäisenä loppuvat isot koot 40-41. Minulla on kengän koko 40 ja ellen pidä vauhtia, en saa mieleisiä sandaaleita jne. Kenkäkauppias sanoo, että etenkin nuorille suunnatuissa mallistoissa jäävät pienemmät koot myymättä, mutta koot 39-41 menevät vauhdilla. Minä olen vuosimallia 1957 ja pituutta löytyy 176 cm, eli en ole mikään hiirulainen kooltani muutenkaan.
itse olen 180 cm ja 39-40 koko.
sama mulla kuin jollain edellisellä, että mun miehen edelliset ovat olleet kaikki lyhyitä (=persjalkaisia kuten hän sanoo) ja oli aiva hullaantunut kun minun kaltainen pitkä kaunis nainen antoi huomiota.
itse en niin ole muodostanut mielipidettä mikä on kauneutta, lyhyt vai pitkä, koska se on henkilöstä kiinni.
senttiäkään en silti antaisi pituudestani pois.
olen myöskin yli 30 cm pidempi kuin mieheni exät.
Emt... kyl noi pieni jalkaisten naisten kommentit on loukkaavia... itselläni on koko 38-39 .. pienet jalat ovat kyllä aika söpöt :3 naisella siis.. emt.. mää rakastan mun omia jalkojani <3 vaikka olenkin lyhyt, ja isojalkainen. :) mutta siis asiaan, juu kyllä on normaalia että naisella on koko 35-37, itse tiedän naisia joilla on kengän koot 40-42. ;)
Yleensä kengät kokoa 37, nyt ostin juuri pistokkaat kokoa 36:) Mulle ei suomalaiset kengät käy lestiltään ollenkaan, yleensä ostan kengät muualta euroopasta.
Raskaudet (4) ei ole ainakaan suurentaneet jalkoja.
Minusta lyhyt "töppö" jalkaterä ei ole söpön näköinen, tykkään naisella enemmän sellaisesta 39-40 koosta. Eräällä tyttöystävälläni oli 39 josta hän ei itse pitänyt, minusta olivat hyvin seksikkäät jalat!
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 15:39"]
Mulla on 40 ja näyttää normaalilta, eikö 35-36 näytä aikuisella jotenkin oudolta tai alikehittyneeltä?
[/quote]
Ei ilmeisesti näytä, koska huomasit asian vasta nyt.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:40"]
Mulla on koko 36 ja olen ihan keskimittainen (168 cm). Minulla on tosin myös pienet kädet ja kapeat hartiat.
Tosin ero jalkaterän mitassa sen sinun "normaalilta näyttävän" kokosi 40 ja koon 36 välillä on vain hieman yli 3 cm. Tokkopa kovin moni jalkoja syynäämällä osaisi arvioida kengänkokoja ja niiden heittoja.
[/quote]
Onko ero vain 3cm?!?! Keskustelun perusteella vähintään 15cm! LMFAO
[/quote]
Mun mittausten mukaan kolme senttiä ei kyllä ihan riitä... No varmaan joissain kengissä toki, mutta yleensä ei. Kolmekasin kengätkin on aika kanootit kolmekutosen jalkaan, niissä on jo se kolmisen senttiä eroa.
[/quote]
Erään taulukon (laitan linkin) mukaan 36 on 245mm, 40 on 275mm. Tietenkin riippuu kengästä, mutta ero on tasan 3cm. Ota mitta käteen ja katso miten lyhyt on 3cm.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Shoesize-adult-en.svg
[/quote]
Siinä tapauksessa 35 on varmaan sittenkin mun kengänkoko, koska kolmekasin kengät on tosiaan jäätävät kanootit ja eroa enemmän kuin kolme senttiä. Jos joku kolmekasijalkainen yrittää laittaa mun kenkiä jalkaan, siinä jää yleensä kantapää lähes kokonaan ulos, eli enemmän kuin kolme senttiä. Toisaalta myös kengänkoot vaihtelee, joskus olen ottanut kolmeseiskankin, joskus kolmevitosen. Myös eri taulukot kertoo eri tuloksia ja eri mailla on hieman eri systeemit. Varmaan asiaan vaikuttaa jalan ja kengän leveyskin.
[/quote]
No mutta se että kantapää ei mahdu mukaan, johtuu myös kengän leveydestä. Ei se 38 ole pelkästään 3cm pidempi kuin 36 vaan vähän leveämpikin. Koska ei kaikkien jalat ole samanlevyiset, vaan leveys kasvaa kun pituus kasvaa. Eli se että kantapää ei mahdu kenkään, ei tarkoita että kenkä on kantapään verran liian lyhyt :D
Eikä ne kenkien kokonumerot periaatteessa ole mitään mielivaltaisia.
"Pariisilaisessa järjestelmässä pituusyksikkönä on paris point, joka on ⅔ senttimetriä (0,67 cm). Yleensä käytetään vain kokonaislukuja, jolloin kahden peräkkäisen numeron kenkien pituuksien erotus on ⅔ senttimetriä. Tätä yksikköä käytetään yleisesti useimmissa manner-Euroopan maissa, myös Suomessa."
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 18:35"]
Minusta lyhyt "töppö" jalkaterä ei ole söpön näköinen, tykkään naisella enemmän sellaisesta 39-40 koosta. Eräällä tyttöystävälläni oli 39 josta hän ei itse pitänyt, minusta olivat hyvin seksikkäät jalat!
[/quote]
No ei se mikään töppö ole jos jalan omistaja on 150cm pitkä! Äly hoi, älä jätä. Kaikki on suhteellista. Isolla naisella isot jalat on sopusuhtaisen näköset, pienellä pienet.
No jumalauta, googlatkaa kenkätaulukko niin näette että eroa kahden numeron välissä ei ole edes senttiä! Numeron 40 kenkä on aika tasan 3cm pidempi kuin numeron 36. Se on fakta koska siitä ne kenkien koot tulee.
Oon nainen ja mun kengänkoko on 39-40 ja ne mäyttää hirmupieniltä mun kokoon muuten suhteutettuna. Oon siis siinä 180cm paikkeilla. Jostakin luin joskus että keskimääräisesti 170cm pitäis olla 41 jalka.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 15:43"]
Itseasiassa 37 on varsin yleinen koko. Itsellänikin on kyseinen koko ja juuri 37 loppuu aina ensin.Minusta taas 40 räpylät näyttää järkyttäviltä.
[/quote]
Miksi tarvii aina nälviä suuntaan tai toiseen? Minulla on 37-kokoinen jalka, ja se näyttää ihan normaalilta. Äidilläni on 41-kokoinen jalka, ja se näyttää myös ihan normaalilta.
Toisella on pienempi ja toisella isompi jalka - ei se tarkoita, että kumpikaan olisi viallinen.
[/quote]
No tämä ketjuhan lähti liikkeelle nälvimisestä. AP tuli sanomaan, että 37 ja pienemmät jalat näyttää alikehittyneiltä. Eikö me kaunisjalkaiset saada puolustautua ja sanoa että omat räpyläs on karseat kanootit? Jos ei halua nälvimistä nähdä niin ei varmaan kannata avata ketjua jonka otsikossa jo haukutaan.
[/quote]
Isompia jalkoja haukutaan jokaisessa kengänkoko -keskustelussa. Rumat, kauheat, epänaiselliset, epäseksikkäät. Nyt sitten kun joku yhden kerran näpäyttää takaisinpäin, ovat lapsenkenkäiset täällä joukolla itkemässä.
[/quote]
Haha! Tää on se ikuinen puolustus! Läskejä haukutaan kaikkialla muualla niin TÄSSÄ YHDESSÄ ketjussa pitää saada näpäyttää takaisin! En ole törmännyt AP:llä mihinkään muuhun kengänkokokeskusteluun. Linkkaa toki ne jokaiset ketjut joissa suurijalkaisia haukutaan ja joiden takia tässä ketjussa vain suurijalkaisilla on oikeus nälviä.
Minusta taas tämmöisellä 153cm alikehittyneellä yksilöllä sellainen kokoa 40 oleva jalka voisi näyttää jo vähän liian isolta.
Voi hyvänen aika tätä keskustelua. Itselläni kengänkoko 39-40, ja kyllä, mieluusti ottaisin pari numeroa pienemmän koon. Sirot jalat ovat sievät. Mutta minkäs sille jalankoolleen mahtaa? Toisin kuin vaikka hiusten väri taikka paino, joihin itse voi hyvinkin paljon vaikuttaa. Siksi minusta onkin kummallista kuinka jotkut täällä tuntuvat pönkittävän itsetuntoaan asialla, joka ei ole edes millään tavalla heidän omaa saavutustaan...