Lisää työttömiä luusereita, nyt Nordea vähentää!
OMA VIKA! VÄÄRÄ ALAVALINTA! SOSSUPUMMIT!
Kommentit (9)
Taitaa olla AP itse katkera, työtön, ruma ja mies pettää vähemmä nalkuttavan naikkosen kanssa....
Varo vaan, mistä tiiät koska osuu omalle kohdalle. Sitä paitsi ei kaikki työttömät oo luusereita,melkoinen yleistys.
Ei potkut ole mikään henkilökohtainen loukkaus tai maailmanloppu.
Sitten etsitään uutta duunia jos näin käy.
Tuo oli käsittääkseni sarkasmia mutta kai kapiralistinen markkinatalous tarvitsee työvoimareservin. Eivät palkat kipua taivaisiin jne.
Hyvä että AP sulla on kuitenkin asiat hyvin ;)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:41"]
Varo vaan, mistä tiiät koska osuu omalle kohdalle. Sitä paitsi ei kaikki työttömät oo luusereita,melkoinen yleistys.
[/quote]
Ja sarkasmin (tai no, tässä tapauksessa ehkä mustan huumorin) ymmärrys nolla?
Ja tuohon toiseen kommenttiin "ei potkut ole henkilökohtainen loukkaus eikä maailmanloppu" ei varmaan, mutta kyllä olen niin surullisia tarinoita työpaikkamme useiden yt-neuvottelujen jäljiltä. TYöilmapiiri on mitä on, kun koko ajan tulee YT-ilmoituksia ja kaikki vaan miettii onko itse seuraavalla listalla. Edellisellä kerralla vuosikausia kolleegoina olleet työkaverit pois potkimaan joutunut ja heidän kanssaan sen 10 min kerrallaan perä perään henkilökohtaisen "juttutuokion" pitämään joutunut esastonjohtaja sai nyt itse lähteä.
Kyllä potkut ovat aina ihmiselle nimenomaan henkilökohtaisella tasolla iso isku ja uskon, että mitä pidempään työelämässä olleelle usein se paha paikka. Jollekin 50-vuotiaalle se voi olla lopullinen tuomio työmarkkinoiden ulkopuolelle, koska tämä yhteiskunta nyt vaan nykyään on silleen rakentunut. Ja kyllä se silloin on ihan henkilökohtainen tragedia.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:55"]
Tuo oli käsittääkseni sarkasmia mutta kai kapiralistinen markkinatalous tarvitsee työvoimareservin. Eivät palkat kipua taivaisiin jne.
[/quote]
Tosin nuo Nordeasta lähtijät eivät siirry työvoimareserviin vaan suurelta osin työvoiman ulkopuolelle. Nordeassa on paljon1950-luvun puolivälissä syntynyttä naisväkeä, jonka työura on loppu, jos nyt lähtö tulee. He siirtyvät pankin tarjoamalle lisäeläkkeelle tai muuten vain kodin ja harrastusten pariin.
Jos työssäkäyviä veronmaksajia on uskominen niin ainakin palvelusektori tulee porskuttamaan makoisasti, koska tokihan nämä poispotkitut siirtyvät heti päivystämään lähibaarin vakkaripöytään aamusta iltaan sossutuilla, eli rahaa kiertää taskusta tiskille, tuopista suuhun ja lopulta vessan kautta takaisin luontoon. Näin olen antanut itselleni kertoa.
:)