Tutut kauhistelevat, kun laihdutan
Olen laihduttanut nyt normaalipainon sisällä n. 7kg. Kokonaisuudessaan tavoite -10kg. Mitä kauhistelemista tässä on?
Olin normaalipainon ylärajoilla ja koin itseni lihavaksi. En edelleenkään ole alipainoinen tuon 10kg painonpudotuksen jälkeen :)
Kommentit (11)
No jos eivät oikein osaa mieltää, mikä painoindeksi sinulla tulee olemaan, jos pudotat 10 kiloa, jospa oletkin sitten vain luuta ja nahkaa.:) Minusta ainakin normaalipainon sisällä 10 kiloa kuulostaa paljolta ja kun ei ole ylipainoinen, sitä voi olla vaikeampi saada pois ja pitää poissa, ehkä tuttavasi miettivät, joudutko olemaan jollain kitudieetillä sen vuoksi.
Nuo on ne syyt mitä itse osaan kuvitella.
Anna kauhistella. Saa sitä tavoitella itselleen sopivaa painoa, kunhan pysyy terveellisissä rajoissa. Minäkin laihdutin normaalipainon ylärajalta alarajalle ihan sen takia, että tässä painossa mulla on paljon parempi olo.
En ymmärrä miksi laihduttaa jos normaalipainoinen, nyt kuuluu olla timmi eikä laiha. Laihduttamisen sijaan kannattaisi hankkia lihaksia.
Painoin ennen lapsia tämän verran, mitä nyt painan. Ja tästä haluan tiristää vielä 3kg pois :)
En viihtynyt isontuneessa kropassani.
-ap-
Mitkä tutut? Äiti, sisko, kaveril työkaveri?
Ketä kiinnostaa toisen laihduttaminen/ kuinka ovat tästä edes tietoisia, ellet itse tee siitä numeroa ja puhu ääneen? Ettet vain tahtoisikin vähän huomiota ja kommentteja "eihän sun travitse laihduttaa, kun olet noin hokka jo!"?
Itse tein saman (eli laihdutin normaalipainon ylärajalta sinne sen alemmalle puoliskolle, myös 10 kg). Ei ole vaarallista kunhan ei mene alipainon puolelle ja ihan samalla tavalla sitä laihtuu kuin ylipainoinenkin jos vaan pitää saaduista energiamääristä huolta että ovat alle kulutuksen. Itse olen saanut lähinnä positiivista palautetta, yksi ainoa ihminen oli huolissaan että syönkö tarpeeksi, mutta hänkin kertoi seuraavalla tapaamisella että oli saanut minulta innoituksen aloittaa uudelleen juoksuharrastuksen. :-) Ovatko ystäväsi itse ylipainoisia/huonokuntoisia? Ehkä heitä motivoi ei välttämättä kateus mutta tietynlainen kauhistus siitä että tavallaan omalla toiminnallasi kyseenalaistat heidän oman tapansa olla ja elää?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:34"]
En ymmärrä miksi laihduttaa jos normaalipainoinen, nyt kuuluu olla timmi eikä laiha. Laihduttamisen sijaan kannattaisi hankkia lihaksia.
[/quote]
Ihan sama mitä "kuuluu" olla. Mä en halua lihaksia enkä jaksa enkä viitsi rehkiä tuntikausia missään haisevilla saleilla. Haluan olla hoikka ja siro, ja mulla on hyvä olla kun painan vähemmän. 10 kiloa ylimääräistä tuntuu paljolta kun on 160 senttiä pitkä. Ja silti on normaalipainoinen, että ei siitä kannata valittaa.
Miinuspeukuista päätellen kaikkien äitien kuuluisi näyttää valailta..:)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:34"]
[/quote]
Ihan sama mitä "kuuluu" olla. Mä en halua lihaksia enkä jaksa enkä viitsi rehkiä tuntikausia missään haisevilla saleilla. Haluan olla hoikka ja siro, ja mulla on hyvä olla kun painan vähemmän. 10 kiloa ylimääräistä tuntuu paljolta kun on 160 senttiä pitkä. Ja silti on normaalipainoinen, että ei siitä kannata valittaa.
[/quote]
sama mäki haluan olla hoikka ja siro! mua oksettaa fitness jutut! Onneks mieheni on samaa mieltä ja tykkää kun on naisellisen hoikka eikä tarvi verrata kummalla on isompi haba ja paremmat vattalihakset.
Mikä pakkomielteinen "Normaalipainon sisällä laihduttaja" täällä on nykyisin?