Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytys kuulkaa 25-30kg laihduttaa :S Pitäiskö tota vhh:ta kokeilla?

Vierailija
02.04.2014 |

Mä olen tavallisesti syöny koululla ruuan (olen avustaja) lasten kanssa, mutta onnistuisko se vhh:lla? aamupala,välipala ja päivällinen on sitten ihan itsestä kiinni kuinka valmistaa, töihin voin evääksi ottaa välipalalle pähkinöitä,rahkaa,marjoja,kasviksia,hedelmän? jotain noista? Mutta mites tuo lounas? Onko paha jos otan paaaljon salaattia, ja ihan ministi sitä ruokaa,jottei hiilareita tulis aivan sairaasti. Eilen oli ruokana muussia ja pinaatti lättyjä ja kiva salaatti,tänään on keittoa (jossa toki paljon perunaa) ja to riisiä ja kanakastiketta,pe kalapuikkoja,kastiketta ja perunaa. Yleensähän ruuat on aika peruna painotteisia,mutta jos jättäis perunan ihan minimiin tai kokonaan pois ja ottas vaan sitä ite ruokaa? tää valmis lounas helpottas mun arkea huomattavasti kun ei tarvi tehdä kotona niin paljoa ruokaa(sitä riittää kotona syötäväksi useammalle päivälle mulle ja lapsille) ja ei tarvitsis pakkailla,kuljettaa...vai mitä mieltä olette?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH ei oikein onnistu suurkeittiön tuotoksista. Ne ovat yleensä pelkkää hiilarimössöä, koska sellainen ruoka on halpaa.

VHH:ta ei muutenkaan kannata kokeilla vaan siihen sitoudutaan loppuelämäksi. Jos palaat entisiin ruokailutottumuksiin, joilla itsesi lihotit, lihot kaikki kilot takaisin.

Vierailija
2/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-600 kalorin vajeella päivässä laihtuu hyvin ja ilman nälkää. Syö vaan töissä tavallinen määrä lounasta, tietenkin puolet lautasesta kasviksia. Voithan sitten kotona päivällisellä jättää hiilarit vähemmälle. Näin itse teen, syön koulussa ihan tavallisen ruuan ja kotona sitten kanaa/lihaa ja lämpimiä kasviksia + salaattia. Hyvin olen laihtunut noin parin kilon kuukausivauhtia mikä on terveellinen tahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kokeilet jotain niinkin villiä, että liikut enemmän ja syöt terveellisesti lautasmallin mukaan?

Vierailija
4/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin ehkä ajattelen niin että kun se eväiden otto tuntuu niin ylivoimaiselta tällä hetkellä (syksyllä mun on pakko kun työpaikka vaihtuu..) niin niin ehkä mä nyt syön siellä koululla sen ruuan niin että otan reilusti salaattia ja sopivasti muuta ja muutoin sitten perus järkevästi htt tyylii (hiilari tietoinen). En ole esim.pitkiin aikoihin syönyt tavis ruisleipää jossa vehnäjauhoja taikka maustettuja jugurtteja..jotenkin sitä ajattelee hullusti että jokotai,että täysin vhh tai sitten ei ollenkaan.mutta onnistuuhan se niinkin että kotona mitä syö on suht vhh ja lounas erikseen sitten..ap

Vierailija
5/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen aina pakko olla joko tai? Syöt koulussa normaalisti ja kotona karpisti. Teet itsellesi palveluksen koska elimistö tarvii hiilaria voidakseen hyvin.

Vierailija
6/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 08:29"]Onko sen aina pakko olla joko tai? Syöt koulussa normaalisti ja kotona karpisti. Teet itsellesi palveluksen koska elimistö tarvii hiilaria voidakseen hyvin.

[/quote]

Valitse VHHn sijaan hiilaritietoinen ruokavalio. Näin syön itse. Päivittäin puuroa + marjoja ja 2 palaa leipää, välillä ruoan kanssa perunaa, pastaa, riisiä, muttei joka päivä. Syön muuten lautasmallin mukaan, vähintään 500g vihanneksia/päivä. Olen 2,5 kk laihtunut 12 kg. Lisäksi tunnin kävely päivittäin.

Kouluruokailun aion jättää ensi syksynä, olen itse opettaja. Nyt, kun olen alkanut tiedostaa, mitä kannattaa syödä, niin siitä koulun kurasta en enää halua maksaa. Uudelleen lämmitetyssä ruoassa ei enää ole juuri ravinteita jäljellä. Perunat keitetty kuorineen, riisi valkoiseksi hiottua, pasta ei ole täysjyvää, salaatit halvinta mahdollista vaalealehtistä lajiketta. Lähes kaikki liha lillii jossain epäterveellisessä vehnäjauhokastikkeessa, kala on seitiä josta puuttuu terveelliset rasvat tai jotain akryyliamidia ja tyydyttyneitä rasvoja tursuavia kalapuikkoja. Leipä on näkkäriä, niin ikään akryyliamidin lähteenä lähes yhtä paha kuin sipsit. Ja niin edelleen.

Vierailija
7/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 08:29"]Onko sen aina pakko olla joko tai? Syöt koulussa normaalisti ja kotona karpisti. Teet itsellesi palveluksen koska elimistö tarvii hiilaria voidakseen hyvin.

[/quote]

Valitse VHHn sijaan hiilaritietoinen ruokavalio. Näin syön itse. Päivittäin puuroa + marjoja ja 2 palaa leipää, välillä ruoan kanssa perunaa, pastaa, riisiä, muttei joka päivä. Syön muuten lautasmallin mukaan, vähintään 500g vihanneksia/päivä. Olen 2,5 kk laihtunut 12 kg. Lisäksi tunnin kävely päivittäin.

Kouluruokailun aion jättää ensi syksynä, olen itse opettaja. Nyt, kun olen alkanut tiedostaa, mitä kannattaa syödä, niin siitä koulun kurasta en enää halua maksaa. Uudelleen lämmitetyssä ruoassa ei enää ole juuri ravinteita jäljellä. Perunat keitetty kuorineen, riisi valkoiseksi hiottua, pasta ei ole täysjyvää, salaatit halvinta mahdollista vaalealehtistä lajiketta. Lähes kaikki liha lillii jossain epäterveellisessä vehnäjauhokastikkeessa, kala on seitiä josta puuttuu terveelliset rasvat tai jotain akryyliamidia ja tyydyttyneitä rasvoja tursuavia kalapuikkoja. Leipä on näkkäriä, niin ikään akryyliamidin lähteenä lähes yhtä paha kuin sipsit. Ja niin edelleen.

[/quote]

Niin, tuosta salaatista. En voi ymmärtää, saako niitä lähes valkoisia lehti/keräsalaatin lehtiä niin paljon halvemmalla kuin tammenlehti/lollorosso/salanovasalaatteja. Salaatin ravinteet piilee niissä voimakkaan värisissä lehdissä, ne vaaleat lehdet ravintoarvoltaan lähes 0.

Vierailija
8/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kouluruuan ainut ongelma ei kyllä ole hiilarit. Mutta koska laihdutuksessa on tärkeää pysyvyys, on tärkeätä myös helppous. Jos tekee asiat itselle liiam vaikeiksi, repsahduksia ja lopahtamisia tulee.

Esimerkiksi jutta g:n joissain ohjeissa toinen ateria sisältää hiilareita enemmän: 30g riisiä/pastaa ja 170g perunaa. Ennen kypsentämistä punnittuna. Eli ota koulussa vähän näitä aineksia, sitten lihaa ja salaattia/kasviksia. Jos on esim kalapuikkoja, jättäisin itse pastan tms pois koska niissä on jo hiilareita paljon.

Sillä pääsee pitkälle kun puolet lautasesta on salaattia. Ilman kastikkeita toki.

Vierailija
9/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 08:51"]Jep, kouluruuan ainut ongelma ei kyllä ole hiilarit. Mutta koska laihdutuksessa on tärkeää pysyvyys, on tärkeätä myös helppous. Jos tekee asiat itselle liiam vaikeiksi, repsahduksia ja lopahtamisia tulee.

Esimerkiksi jutta g:n joissain ohjeissa toinen ateria sisältää hiilareita enemmän: 30g riisiä/pastaa ja 170g perunaa. Ennen kypsentämistä punnittuna. Eli ota koulussa vähän näitä aineksia, sitten lihaa ja salaattia/kasviksia. Jos on esim kalapuikkoja, jättäisin itse pastan tms pois koska niissä on jo hiilareita paljon.

Sillä pääsee pitkälle kun puolet lautasesta on salaattia. Ilman kastikkeita toki.

[/quote]

Kalapuikot ja nugetit ei ole mitään ruokaa. En ymmärrä, miten sellaisia voidaan koulussa tarjota lapsille. Puuron kanssakaan ei ole marjoja vaan jotain sokerilientä, mehukeittoa. Makkarat pelkkiä vehnäjauhopötkylöitä, sellaisia, joita ei Suomessa kaupassa myydä missään.

Koskakohan vanhemmat herää siihen, että iso osa kouluruoasta on ravinneköyhää mahantäytettä/

Vierailija
10/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä osa vanhemmista tiedostaa kouluruuan surkeuden, mutta mitä sille voi tehdä? Kun kunnalla ei ole rahaa, niin ei ole. Meillä tehdään niin että lapset syövät kunnon aamiaisen (esim. munakasta, salaattia, turkkilaista jugua marjojen kanssa), pitkinä päivinä saa kouluun ottaa eväät. No eväiden keksiminen on aika vaikeaa, joten yleensä ne on sitten leipää, leikkelettä, hedelmä ja ehkä pähkinöitä. Mutta iltapäivällä meillä syödään sitten kunnon ruoka, kun lapset tulevat koulusta ja illalla taas ihan kunnon ruoka. Näin saavat kaksi kunnon ateriaa joka päivä. Kouluruoka on aivan ala-arvoista, ihan sama vaikka sitä ei olisi ollenkaan. Mutta ymmärrän, että se on joillekin tuikitärkeää mahantäytettä, kun kotona ei saa välttämättä mitään.

Vierailija
11/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut karppaamista eri muodoissa. Ja monia muita laihdutuskeinoja.

Mulle helpoin ja paras on ollut ehdottamasti nuo Jutan opeilla. Superdieetti, fofatgo jne.

Itse päätän mitä syön ja valikoimaa on. Itsellä oli myös pudotettavaa alkujaan  noin 40kg. Nyt loppusuoralla.

Vierailija
12/12 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 07:42"]

VHH ei oikein onnistu suurkeittiön tuotoksista. Ne ovat yleensä pelkkää hiilarimössöä, koska sellainen ruoka on halpaa.

VHH:ta ei muutenkaan kannata kokeilla vaan siihen sitoudutaan loppuelämäksi. Jos palaat entisiin ruokailutottumuksiin, joilla itsesi lihotit, lihot kaikki kilot takaisin.

[/quote]

Minä kyllä onnistuin työpaikkaruokalassa noudattamaan VHH:ta. Otin vaan paljon salaatteja salaattipöydästä ja sitten jonkun pihvin, lihapullaa, kalaa tms, jätin pastat, perunat ja riisit ottamatta. Toki ihan ääritiukka ei pysty olemaan, esim. voihan niissä lihapullissa olla vähän korppujauhoa, mutta jos muuten päivässä syö oikein, ei se ripaus korppujauhoa muutamasta lihapullasta dieettiä tuhoa. 

Eikä kyllä minusta tarvitse myös loppuelämää karpata, mutta loppuelämä täytyy toki syödä eri tavalla kuin söi silloin kun oli ylipainoinen. Minä käytin karppausta nopeana keinona pudottaa painoa, ja sitten kun saavutin tavoitepainoni, olen ottanut taas ruokavalioon esim. leivän, riisin ja perunan. En ole lihonut takaisin, koska olen jättänyt ottamatta ruokavaliooni varsinaiset lihottajani kuten karkit, keskikaljan ja pikaruoan, ja syön enemmän kasviksia kuin ylipainoisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi