Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esiteini 13v - jos ei saa tahtoaan läpi, raivoaa tai tekee jotain muuta haittaa ja kiusaa

Vierailija
26.11.2020 |

Esiteinin kanssa on mennyt täysin hermot. Jos haluaa laittaa kouluun paidan no on pyykkikorissa likaisena, enkä anna ottaa psyykkistä ja laittaa tahraista, likaista ja märkää paitaa, sanoo ettei aio mennä kouluun ja on monet kerrat tehnyt, että istuu sohvalla kunnes on pahasti myöhässä. Ilmoitin koulullekin mistä myöhästymiset johtuu.

Jos ei saa pelata, hyppii sohvalla niin, että sohva meni rikki.

Vastaavia temppuja koko ajan.

Emme anna silti periksi, että saisi tahtonsa läpi.

Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kun omat oli tuossa iässä, huolehdin, että se lempipaita on puhtaana.

Vierailija
2/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, psykoterapiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotias on jo ihan teini. "Esiteini" sana otettiin käyttöön, jotta huonosti käyttäytyville lapsille saatiin hauska nimitys.

Vierailija
4/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteini on 11-12, 13 on jo teini.

Vierailija
5/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suosikkivaatetta on vielä kaupassa niin kannattaa ostaa toinen samanlainen. Jatkossa jos joku vaate nousee suureksi suosikiksi niin useampi samanlainen vaan hankintaan. Tietenkään sitten ei saa useampaa erilaista.

Vierailija
6/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko teinien olla sellaisissa vaatteissa missä haluavat? Esim. talvella tuulitakissa ja ilman hanskoja?

Vierailija
7/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ihanaa vihreää teetä ja keskustelet lapsesi kanssa, kuuntelet hänen tarpeitaan.

Vierailija
8/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on jo ihan varsinainen teini. Ja kyllä muillakin on vastaavaa. Miten lapsi käyttäytyy koulussa?

Vierailija
9/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin ottaa sen likaisen paidan. Eihän minun sitä päälläni tarvitse hävetä. Meillä jos jotain suutuspäissään rikotaan, silloin korvataan rikki menneestä asiasta vähintään osa. Sääntöjen yhdessä sopimisella pääsee jo pitkälle. Mutta ymmärrän tuskan, meillä pari nepsypiirteistä ja erittäin omaehtoista mukulaa.

Vierailija
10/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä ehdottaa, että ap:n pitäisi hankkia samanlaisia paitoja useampi tai pestä pyykkiä useammin, jotta se lempipaita on aina saatavilla. Mun mielestä se on turhaa. Hyvänhän se on nuoren oppia, että aina ei ole lempipaita saatavilla. Se on elämää. Ja loppujen lopuksi aika pieni pettymys. Sellaisia on hyvä harjoitella sietämään. Toki on kerrottava teinille, että paikkoja ei saa hajottaa tai koulusta lintsata tämän vuoksi.

Pitkää pinnaa ap:lle!

Vierailija
11/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä koskaan kuritettu? Vai onko aina päästetty kuin koira veräjästä jos ei tottele tai häiriköi?

Vierailija
12/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajojen laitto tulee vähän liian myöhään. 

Vierailija
13/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käsky toimi, niin annat korvatillikan. Kipuimpulssi lähettää aivoihin viestin, että nyt tämä peli kannattaa lopettaa.

Vierailija
14/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä koskaan kuritettu? Vai onko aina päästetty kuin koira veräjästä jos ei tottele tai häiriköi?

Riippuu kuka kysyy. Jos kouluterkka tai ope ei tietenkään ole kuritettu ikinä, jos anonyymi avmamma, niin toki on saanut aina selkäänsä normaalisti.

Vierailija
15/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei käsky toimi, niin annat korvatillikan. Kipuimpulssi lähettää aivoihin viestin, että nyt tämä peli kannattaa lopettaa.

Taitaa jo pelkästä korvatillikan antamisestakin saada sakkoja?

Vierailija
16/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatteko teinien olla sellaisissa vaatteissa missä haluavat? Esim. talvella tuulitakissa ja ilman hanskoja?

Tottakai annan. Olen itsekin "kuumaverinen" ja kuljen sukitta vieläkin.

Vierailija
17/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good old nahkaremmi.

Vierailija
18/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajojen laitto tulee vähän liian myöhään. 

Kyllä tuon ikäisenkin vielä saa kuriin, vaikka vaikeaa se on jo. Lopullisesti myöhäistä se alkaa olla vasta muutaman vuoden päästä.

Vierailija
19/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduttiin laittamaan lapsi nuorisokotiin kesäksi.

Isäntä käveli yläkertaan tomerana ja totesi että älylaitteet lähtee ja pädit lähtee nyt jäähylle. Otti ne ja lähti pois huoneesta, niin teini potkaisi kintulle ja otti laitteet takaisin. Hän oli kuulemma tienannut ne kesätöissä ihan itse omilla rahoillaan.

Isäntä raahautui sitten alakertaan ja soitti hälyytysnumeron ja meni ensiapuun. Lähettivät takaisin kun oli vain iso mustelma reidessä. Ajatteli myös soittaa poliisit paikalla pahoinpitelystä. Minä sitten toppuuttelin, että mitä nyt naapuritkin sanoo. Asutaan rivarissa.

Syynä epäily tupakan poltosta takapihalla ja poikaystävän salailusta. Nuorempi sisar oli nähnyt asian ja ilmoittanut meille.

Isäntä sitten lähtee kolkuttelemaan taas ovea kovalla äänellä ja edellistä tomerampana, niin teini ilmoitti että hakee turvakotiin, kun olemme niin hulluja ja nipoja. Oli soittanut jo apua tarjovaan puhelimeen.

Tästä syystä hän myös on katkera, kun jäi sen kesän kesätyöpaikka kesken ja tulotasot tippuivat.

Hän oli jo niin itsenäinen 16 vuotiaana.

Olkaa tyytyväisiä että teidän lapset osaa käyttäytä edes jotenkuten. Meidän ei osanut.

On tainnut tulla isännän sukuun.

Nyt on aikuinen ja osaa käyttäytyä hyvin. Tällainen muisto minulla tuli kamalasta teini-iästä puhuttaessa!

Vierailija
20/35 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jouduttiin laittamaan lapsi nuorisokotiin kesäksi.

Isäntä käveli yläkertaan tomerana ja totesi että älylaitteet lähtee ja pädit lähtee nyt jäähylle. Otti ne ja lähti pois huoneesta, niin teini potkaisi kintulle ja otti laitteet takaisin. Hän oli kuulemma tienannut ne kesätöissä ihan itse omilla rahoillaan.

Isäntä raahautui sitten alakertaan ja soitti hälyytysnumeron ja meni ensiapuun. Lähettivät takaisin kun oli vain iso mustelma reidessä. Ajatteli myös soittaa poliisit paikalla pahoinpitelystä. Minä sitten toppuuttelin, että mitä nyt naapuritkin sanoo. Asutaan rivarissa.

Syynä epäily tupakan poltosta takapihalla ja poikaystävän salailusta. Nuorempi sisar oli nähnyt asian ja ilmoittanut meille.

Isäntä sitten lähtee kolkuttelemaan taas ovea kovalla äänellä ja edellistä tomerampana, niin teini ilmoitti että hakee turvakotiin, kun olemme niin hulluja ja nipoja. Oli soittanut jo apua tarjovaan puhelimeen.

Tästä syystä hän myös on katkera, kun jäi sen kesän kesätyöpaikka kesken ja tulotasot tippuivat.

Hän oli jo niin itsenäinen 16 vuotiaana.

Olkaa tyytyväisiä että teidän lapset osaa käyttäytä edes jotenkuten. Meidän ei osanut.

On tainnut tulla isännän sukuun.

Nyt on aikuinen ja osaa käyttäytyä hyvin. Tällainen muisto minulla tuli kamalasta teini-iästä puhuttaessa!

Onko sama isäntä kyseessä kuin tässä videossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan