Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisen raja?

Vierailija
01.04.2014 |

Olen ystävystynyt erään miehen kanssa. Puhumme melkein mistä vain ja meillä on hauskaa yhdessä. Olemme työkavereita, mutta tapaamme toisiamme myös vapaa-ajalla. Näemme lähes joka päivä (yleensä kuitenkin työn merkeissä) ja tekstailemme käytännössä päivittäin. 

Olemme lähentyneet myös fyysisesti. Saatan käpertyä miehen kainaloon, kun istumme sohvalla tai voimme kävellä kadulla käsi kädessä. Olemme myös muutaman kerran päätyneet harrastamaan seksiä yhdessä. Ennen kaikkea olemme kuitenkin ystäviä.

Muuten tässä ei olisi mitään ongelmaa, mutta mies asuu avoliitossa (minä olen sinkku). Emme saisi olla näin läheisiä. Olen tässä pohtinut tilannetta ja pettämisen määritelmää muutenkin. Missä vaiheessa ylitimme rajan? Seksi tietenkin on täysin sopimatonta, mutta olisiko ystävyytemme pelkästäänkään hyväksyttävää? 

Mielipiteitä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 20:00"]

No eihän tuossa edes ollut mistään ystävyydestä kyse, kun petitte miehen avokkia. Työkaverit ja ystävät eivät paneskele toistensa kanssa, jos jompikumpi/molemmat ovat varatut. Häpeäisit!

[/quote]

Vaikuttaako ystävyytemme sinusta olevan muuten ok, jos olisimme vain jättäneet paneskelun väliin?

Ap

[/quote]

Ei ole. Toisten kanssa ei kävellä käsi kädessä eikä olla sylikkäin

Vierailija
22/27 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 08:28"]

Missä on nyt ne "mies ja nainen voi olla ystäviä" ja "no minä en ainakaan ala mieheni menoja rajoittamaan, tavatkoon ketä tapaa" -huutelijat? Näinhän siinä todennäköisesti käy, eikä sitä edes itse huomata kun se alkaa siitä sohvasöpöilystä ja päättyy panemiseen.

Miksi se panos ei ole eronnut tyttöystävästään??

[/quote]

On täysin eri asia olla kaveri kuin kävellä käsi kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen raja on hyvinkin selvä, se mitä et voi oman puolison edessä tehdä, pitää salailla asiaa, se on pettämistä. Niin yksinkertaista.

Vierailija
24/27 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 08:28"]

Missä on nyt ne "mies ja nainen voi olla ystäviä" ja "no minä en ainakaan ala mieheni menoja rajoittamaan, tavatkoon ketä tapaa" -huutelijat? Näinhän siinä todennäköisesti käy, eikä sitä edes itse huomata kun se alkaa siitä sohvasöpöilystä ja päättyy panemiseen.

Miksi se panos ei ole eronnut tyttöystävästään??

[/quote]

On täysin eri asia olla kaveri kuin kävellä käsi kädessä.

[/quote]

No ihanko totta? Pointti jonka ohitit nyt vaan oli se, että se "ystävyys" aika helposti vaan menee tuohon syleily-asteelle, vaikka itse paneskelua ei oiskaan. En minä ainakaan tyttöystävä antais mieheni kulkea kenenkään naisen luona pitkin iltoja leffoja katsomassa. Vähän sinisilmäisyydestä saa tuo tyttöystävä itseään syyttää. Ei kaikkea tarvitse sietää.

Vierailija
25/27 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vain olen hyvien miespuolisten ystävieni kainalossa katsonut leffaa ihan niin kuin veljenikin kainalossa. Fyysinen läheisyys tuntuu hyvältä, vaikka taustalla ei olisi mitään seksiajatuksia. Nuo läheisimmät ystäväni ovat olleet kuvioissa kauemmin kuin mieheni, enkä olisi ottanut kumppanikseni sellaista, jolle ystävyyssuhteeni ovat ongelma.

Vierailija
26/27 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivinen yhteydenpito. Epäilen, ettei ole luonteeltaan arkipäiväisten asioiden setvimistä vaan pikemminkin syvä henkinen suhde. Eli henkisestä pettämisestä aloitettu ja edetty fyysisempään suuntaan. Suhteenne on toveruuden irvikuva. Siinä vaiheedsa, kun on ollut jotain syvällisempää mukana, ollaan jo asteltu varsin heikoilla jäillä.

Vierailija
27/27 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:28"]

Kyllä minä vain olen hyvien miespuolisten ystävieni kainalossa katsonut leffaa ihan niin kuin veljenikin kainalossa. Fyysinen läheisyys tuntuu hyvältä, vaikka taustalla ei olisi mitään seksiajatuksia. Nuo läheisimmät ystäväni ovat olleet kuvioissa kauemmin kuin mieheni, enkä olisi ottanut kumppanikseni sellaista, jolle ystävyyssuhteeni ovat ongelma.

[/quote]

Totta kai, tämä riippuu enemmän tapauksesta. Joillekin fyysinen läheisyys on luonnollisempaa kuin toisille ja jotkut halailevat enemmän ja leffoja voi katsella sylikkäin/kainalossa jne. Mutta tuokin on sellainen, että jos puoliso on siihen tottunut ja tietää että ystävyyteen kuuluu tuo ja että esim. koko kaveripiirillä on samanlaiset tavat, eli läheiset ystävät voivat olla läheisiä myös fyysisesti. Ja jos sen tosiaan voi tehdä myös silloin kun puoliso on paikalla.

Sitten se on epäilyttävää/pettämistä, jos sitä täytyy omalta puolisolta salailla tai jos se fyysinen läheisyys liittyy vain yhteen tiettyyn ystävään, eli muiden kanssa pidetään etäisyyttä mutta sitten hakeudutaan aina yhden ja saman tyypin kainaloon.