Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö uudet vauvanvaatteet ennen käyttöä?

28.07.2006 |

Tuntuu kurjalta ruveta pesemään ihanan sileitä ja uusia vaatteita äitiyspakkauksesta. Miten te olette tehneet? Toppahaalarista löysin kyllä sisältä tekstin, että pestävä ennen käyttöä. Sen jo lykkäsin koneeseen, mutta pitääkö sama tehdä kaikille.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pessyt kaiken mahdollisen mikä vauvan kanssa tulee suoraan kontaktiin. En nyt menis vannomaan onko ihan pakko pestä, mutta ompahan sitten puhtaita ja " omantuoksuisia" =)

Ikarus

Vierailija
2/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mitä äitiyspakkauksessa oli, lukuunottamatta makuupussia....miehen tyttärellä on atooppinen iho ja hänen vaattensakin pestään ennen käyttöä..en tiedä minäkään onko se välttämätöntä mutta näin tein (ja silitinkin vielä ne, kun se oli niin hauskaa näpertelyä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä vaatteissa on aina uutena niitä kemikaaleja, jonka takia niitä pitäisi pestä. Äitiyspakkauksen vaatteet ja muutkin uudet kyllä haiseekin sille, että pikkasen on jotain vaatteisiin laitettu.

Itse taas en juuri toppahaalaria vielä pessyt, koska se ei kuitenkaan tule edes suoraan ihokontaktiin ja aikaa sen pesemiseen kyllä riittää kun on vielä kesä. Mutta kaikki pikkaset vaatteet olen kyllä pessyt.

Vierailija
4/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi vauvakirja, jossa sanotaan, että vauvanvaatteet pitäis pestä peräti 2x ennen käyttöä. Itse olen kyllä tyytynyt yhteen pesukertaan ennen käyttöönottoa.

neronja rv 34+5

Vierailija
5/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen edelleen esikoisenkin uudet vaatteet ennen käyttöönottoa (ikää reilu 3v), koska hänellä iho reagoi helposti etenkin kyynär- ja polvitaipeista.

Vierailija
6/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei vielä kokemusta kun vaatteita ei oo vielä tullut hankittu eikä aippäpakkausta saatu. mutta kun oon seurannut äidin puuhia niin oon todennut että hän on kyllä kaikki vauvavaatteet mitä veljien lapsille on hankkinut pessyt ja silittänyt, ja kyllä ne ihan mukavan pehmeiltä ovat vielä sittenkin tuntuneet. tietty jos jotain pörröstä tms hankkii niin pitää olla tarkkana pesuohjeiden kans, ettei mee pilalle pesussa.

tikru

Vierailija
7/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuten kaikki muutkin uudet vaatteet, pyyhkeet ja lakanat. Tehtaan jäljiltä tekstiileissä on paitsi noita kemikaaleja, varmasti paljon muutakin, mitä en iholle halua. Käsittelijöitä on monta ja tuskin tehdas muutenkaan mikään steriili ympäristö on.

Vierailija
8/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa vaatteissa ja muissa tekstiileissä on palonesto- ja muita aineita, kuten tärkkiä. Juuri sen takia suositellaan pestäviksi. Omia vaatteitani en pese ennen (siis uusia), mutta esim. lakanoissa usein sanotaan, että pestävä ennen käyttöä.

Vierailija
9/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silitystähän suositellaan useamman kuukaudenkin ajan pesujen jälkeen jotta vaatteet olisivat pehmoisia. Itse en kyllä silittänyt kun sen ekan pesun jälkeen. Ei ihan kaikkeen aika riitä..

Minäkään en pessyt haalaria ennen käyttöä kun sen alle tulee kuitenkin talviaikaan paljon vaatetta. Enkä ainakaan v. 2004 pakkauksen haalarissa huomannut silloin sitä pestävä ennen käyttöä -merkintää, ehkä sen materiaali on muuttunut tai jotain.

Kannattaa käyttää hajustamatonta pesuainetta ja herkkäihoisille tarkoitettua huuhteluainetta.

Vierailija
10/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksimielistä tuntuu olevan. Vuosia säilössä olleita äidiltäni saamia vauvanvaatteita olen tässä jo pessyt ja silitellyt. Niihin olen käyttänyt hajusteetonta pesuainetta, mutta nyt kävin vielä ostamassa hajusteetonta ja valkaisuaineetonta pesuainetta kaupasta ja siirryn kai seuraavaksi uusiin vaatteisiin.

Vierailija
11/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kertoa vuosia vaatealalla työskennellessäni että kun olet jonkun aikaa purkanut muovista uusia vaatteita henkariin, niin kädet ovat ihan avohaavoilla niistä kemikaaleista, varsinkin jos on vähänkään herkkä iho. Puuvillaiset tuotteethan eivät hengitä lainkaan ennen pesua, itse pesen myös uudet lakanat ja pyyhkeet ennen käyttöön ottoa.

Vierailija
12/13 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Tosiaan ne kemikaalimäärät niin valtavia, että en kyllä laittais mitään kenenkään päälle pesemättä ensin. Minun mielestä vauvan ja pienten lasten kanssa varsinkin pitää olla tarkka. Itse en käytä kuin hajusteettomia ja väriaineettomia pesuaineita, ja silitän vauvan vaatteet aina, jotta ovat pehmeämpiä käytössä.

Vierailija
13/13 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse myös noita pesujuttuja. Mutta pesen kyllä omatkin uudet vaatteet ennen käyttöä, koska olen niin herkkä ihoinen niin kyllä ajattelin vauvan vaatteetkin pestä. Varsinkin uudet ja jos käytettynä saanut, tiedä missä ne pyörinyt.

Itsellä vasta viikkoja 13+3 vasta, että aikaa on :) Ajattelin kerätä kaikki kasaaan ja pestä sitten kerralla.

Oletteko pessyt vauvavaatteita samassa koneessa omien vaatteiden kanssa? Käytämme muutenkin hajustamatonta pesuainetta ja huuhteluainetta, kaikki herkkä ihoisille. Olisiko myös syytä laittaa pesukoneeseen lisähuuhtelut vauvan vaatteille ettei jäisi pesuaine jäämiä?

Kuulin vinkin tuosta silittämisestä, että silittää vaan nurjalta puolelta joka tulee vauvan ihoa vasten niin säästää aikaa ja on pehmonen sisältä :)