Miksi aikuisilla on kuulokkeet päässä uimarannalla tai aurinkoa ottaessa
On kyllä outoa nähdä aikuisia jotka kahlaa vedessä tai jonottavat jäätelä kuulokkeet päässä.
Sattuuko luonnonäänet korviin?
Kommentit (19)
Kuuntelen äänikirjaa rannalla. Ihan parasta.
Luonnonäänet on OK. Ihmismassojen kirkuminen, mölinä ja kannettavista kaiuttimista kantautuva paskamusiikki ei ole.
Teinien ja juoppojen kiroilu, lasten kirkuminen, mammojen juorut... Ei kiitos!
Vallan hullua nähdä ihmisellä kuulokkeet päässä! Kaikkea sitä ihminen näkeekin.
Minä kuuntelen äänikirjaa tai luontoääniä kuulokkeilla. En jaksa kuunnella ihmisten mekastusta.
Äänikirja tai oma musa varmasti syynä. Ymmärrän ihan hyvin. Mutta mä olen jotenkin viallinen sillä tavalla, että musta tulee tosi levoton varsinkin jos joudun kävelemään ilman että kuulen ympäristöäni. Paikallaan istuessa ja makoillessa ok. Mutta varsinkin kaupungilla liikkuessa ei ole mielestäni rentouttavaa. Pitää pysyä aistit siinä ympäröivässä maailmassa ja jos kuulo blokataan, niin pää pyörii mulla kuin pöllöllä vastineeksi.
Ihmiset kuuntelevat esim. äänikirjoja, podcasteja tai musiikkia aurinkoa ottaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirja tai oma musa varmasti syynä. Ymmärrän ihan hyvin. Mutta mä olen jotenkin viallinen sillä tavalla, että musta tulee tosi levoton varsinkin jos joudun kävelemään ilman että kuulen ympäristöäni. Paikallaan istuessa ja makoillessa ok. Mutta varsinkin kaupungilla liikkuessa ei ole mielestäni rentouttavaa. Pitää pysyä aistit siinä ympäröivässä maailmassa ja jos kuulo blokataan, niin pää pyörii mulla kuin pöllöllä vastineeksi.
Olen ratkaissut tämän sillä, että kuuloke on vain toisessa korvassa.
Oletko ap ollut syntymästäsi saakka noin yksinkertainen?
Hullua, minä näin ihmisten menevän sisään sellaisiin vaunuihin, joissa oli pikiset pyörät. Vaunut olivat jotakin perin merkillistä puuta ja siitä tuli laatikko, kuin pieni ulkovaja, johon mahtui kaksikin ihmistä ja johon lasimestari oli tehnyt akkunoita. Tästä laatikosta lähti kova ääni kuin kattiloita olisi pudonnut paljon yhtä aikaa. Myös siellä jokin paloi koska savua näkyi, mutta liekkejä en nähnyt. Kaiken kukkuraksi vaunu kulki melko haipakkaa eteenpäin, mutta hepoisia ei näkynyt eikä kuulunut missään.
Herra varjele tällaisten paholaisen kojeiden tuloa maahamme, ainakaan meidän kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa kuulokkeita jotka päästää ympäröivät äänet läpi. Minä käytän lenkkeillessä sellaisia ihan turvallisuussyistä, ja työkuulokkeissanikin on asetus jolla saan ulkomaailman kuulumaan.
Ne on köyhien kuulokkeita, jotka sulkevat ulkopuolisen äänimaailman pois. Kuulokettani ei ulkopuolinen edes huomaa, se on pieni nappi korvassa, jonka kautta kuulen mitä ikinä haluan kuulla joko puhelimeen välityksellä tai suoraan. Auringossa makaaminen on niin tyhmää touhua ettei sitä viitsi ilman kuulokkeita tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luujohde kuulokkeet on paras vaihtoehto jos ei halua täyttä blokkia. Itse käytän jatkuvasti töissä ja silti kuulen jos jollakin on asiaa.
Ei jaksa kuunnella kakaroiden kiljumista.
Kiljuminen, huuto, itku yms. joka kesän riesat uimarannalla. Kun ei saa rauhaa, kuulokkeista saa edes vähän apua.
Piikkihulluja, tän ajan terminaattoreita. On kuulokkeet, aurinkolasit ja yleinen yhteydettömyys. Eipä siinä, kukin tyylillään, mutta tää on tän ajan juttu. Näitä terminaattoreita / robotteja näkee kaikkialla. Ihmisyys helisemässä.
Ei luonnonäänet vaan ne muut ihmiset.