Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkavereiden kanssa hankalaa

Vierailija
25.11.2020 |

Olen ollut jo vuoden töissä yrityksen sivupalvelupisteellä ja minut valittiin ihan tavallisessa työnhaussa. Kuitenkin työkavereilta on tullut usein sellaista viestiä, että eivät ole tyytyväisiä minuun. Eivät kiusaa, hauku tai mitään eli yhteistyö kyllä sujuu, mutta kuulin toisen sivupisteen työntekijältä, että joku heidän vanha tuttu haki samaa paikkaa, joka on ennen ollut pisteellä töissä ja he olisivat halunneet hänet. Kun tämä vanha tuttu käy välillä pisteellä ihan asioimassa niin hän suhtautuu minuun kylmästi. Aivan kuin se olisi minun vikani, kun tulin valituksi. Valintaperusteena oli hieman laajempi työkokemukseni kuulemma. Olen toiselta puolelta Suomea ja muutin tämän työn perässä, koska kotipaikkakunnallani on huono tilanne. Välillä mietin, että pitäisikö irtisanoutua...

Olen vajaa kolmekymppinen ja etsinyt pitkään vakituista työtä, mutta kyllä työilmapiiri voisi olla parempi. Muut kolme työntekijää ovat jo keski-iän ylittäneitä ja olleet samassa paikassa tosi pitkään töissä. Esimies on kuitenkin mukava. Ehkä hänen kanssaan voisi keskustella?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän palkkaamisesta päättää henkilöstöosasto tai esimies, ei työntekijät. Kai heitä olisi voinut pyytää mukaan jonkinlaiseen yhteistyöhön rekrytoinnissa. Keskustele esimiehesi kanssa, jos tämä haittaa oikein paljon työntekoasi. Et ole syypää tähän. 

Vierailija
2/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vajaa kolmekymppinen"

Yleensä täysjärkisistä pidetään enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenties kyseessä naispuoliset työkaverit? Sinuna en irtisanoutuisi näinä aikoina. Tiedän itse kokemuksesta, että kyräily ei tunnu kivalta. Keskity oman tehtäväalueen hyvään hoitamiseen se riittää. Toki voit koko ajan etsiä uutta työtä.

Vierailija
4/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää tuommoinen. Voithan sanoa sopivassa tilanteessa, että et ole ketään ollut syrjään työntämässä vaan hakenut avointa paikkaa. Jospa tajuaisivat.

Vierailija
5/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kaikille tukkapöllyä!

(Poislukien tietty pomosi, jos hän on kerran mukava)

Vierailija
6/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai et vaan suhtaudu tunteella.

Vierailija
7/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö kuitenkin työstäsi? Sinuna koittaisin olla välittämättä jos eivät suoraan kiusaa sinua. Töissä tehdään töitä ja toki plussaa (muttei välttämätöntä) , jos pitää työkavereistaan, mutta töissä ollaan ensijaisesti työn takia eikä seurustelemassa.

Vierailija
8/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyössä ja minulle puolestaan valitetaan siitä, etten voi tehdä iltavuoroja. Tästä valittaa siis työntekijät, ei esimies. Henkilöstöä on riittävästi sen verran, että nämä muut voivat olla iltavuorossa, koska asuvat melkein työpaikan vieressä. Minulla ei ole autoa ja käytän julkista liikennettä (minulla on ajokammo ja toinen syy siihen miksi iltavuorot ei sovi on migreeni eli hyvä olla rutiinimaiset työajat) Esimies on ollut tästä ymmärtäinen plus pisteemme on auki myöhään vain pari kertaa viikossa.

Vierailija
9/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenties kyseessä naispuoliset työkaverit? Sinuna en irtisanoutuisi näinä aikoina. Tiedän itse kokemuksesta, että kyräily ei tunnu kivalta. Keskity oman tehtäväalueen hyvään hoitamiseen se riittää. Toki voit koko ajan etsiä uutta työtä.

Me kaikki olemme naisia kyllä. Mikähän siinä on, kun naispuolisten työntekijöiden kohdalla on usein näin? Olen kuullut tästä muualtakin...

AP

Vierailija
10/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen vajaa kolmekymppinen"

Yleensä täysjärkisistä pidetään enemmän.

Noh, sinä et ainakaan vaikuta pidettävältä kun tämmöiseen asiaan kiinnität pelkästään huomiota... 

Vierailija
11/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity vain työhösi. Uskon että käyttäydyt kuin aikuinen toisin kuin he. Naisvaltaisilla aloilla tyypillistä, kun tahdotaan tuttuja juorukavereita samaan kahvipöytään... 

Vierailija
12/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo muiden työntekijöiden ammattitaidottomuudesta ja lapsellisuudesta että eivät osaa ottaa uutta työntekijää asiallisesti vastaan ja kostavat viattomalle osapuolelle esimiesten päätöksen. Ihan ok että olisivat toivoneet jonkun tietyn saavan paikan mutta kun niin ei käynyt niin terve ja ammattitaitoinen työyhteisö osaa myös luopua ja toivottaa sitten uuden ihmisen tervetulleeksi. Tämä tilanne on kuitenkin aika yleinen työmarkkinoilla kun tuleekin pätevämpi hakija.

Vierailija
13/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikatyössä ja minulle puolestaan valitetaan siitä, etten voi tehdä iltavuoroja. Tästä valittaa siis työntekijät, ei esimies. Henkilöstöä on riittävästi sen verran, että nämä muut voivat olla iltavuorossa, koska asuvat melkein työpaikan vieressä. Minulla ei ole autoa ja käytän julkista liikennettä (minulla on ajokammo ja toinen syy siihen miksi iltavuorot ei sovi on migreeni eli hyvä olla rutiinimaiset työajat) Esimies on ollut tästä ymmärtäinen plus pisteemme on auki myöhään vain pari kertaa viikossa.

Enpä ole aiemmin kuullut, että iltavuoroista pääsisi luistamaan sillä, ettei pysty kulkemaan. Hienoa toki, jos olet saanut sovittua asian esimiehen kanssa niin ettet iltoja tee. Ymmärrän kyllä työkavereidesi tuskan myös, jos iltavuoroihin ei riitä vapaaehtoiset, mielestäni olisi kyllä oikeudenmukaista, että kaikki joutuisivat niitä tasapuolisesti tekemään, mikäli työnkuvassa ei olisi eroja. Toki turhaa he sinulle asiasta rutisevat, esimiehelle voisivat osoittaa huolensa.

Vierailija
14/14 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuudella vaan. Ihmiset reagoivat toisen itsevarmaan reaktioon, niin kuin sinäkin ilmeisesti tämän valitsematta jääneen reaktioon. Pidä kuitenkin mielessä, että voivat vielä palkata hänetkin, jos töitä ilmaantuu. Jos muka oli hyvä töissään.

Oletko varma, että suhtautuu juuri sinuun kylmästi vai onko tyypin asenteessa parantamisen varaa? Kokeeko itse olevansa luojan lahja ja valittu. Työhön ei kuitenkaan jostain syystä valittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme