Laitokseen mun ois pakko päästä...
Siis mä oon 14v poika, käytän päihteit semi paljo ja haluisin niist eroo. Mut ku hengaan koko ajan kavereitten kanssa ulkona nii tulee käytettyy. Jos pääsisin laitokseen must tuntuu et pääsisin kuiville helpommin. Mitä mieltä kaikki muut on? kommentoikaa ihmees :)
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kaveriporukkasi sellainen, että siellä ei voi olla käyttämättä ts. onko teidän ainoa yhdistävä juttu päihteet? Siinä tapauksessa pitää saada kaveripiiri vaihtoon. Se ei ole helppoa, mutta sen arvoista. En oikein osaa sanoa, auttaisiko laitos päihdeporukasta irrottautumiseen. Tuo se ainakin hetken tauon, mutta toisaalta laitoksissa on myös paljon käyttäjiä. Voit siis päätyä ojasta allikkoon. Ja kun palaat laitoksesta kotiin, on kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa irrottauduttava vanhasta päihdeporukasta.
Jos kaveriporukassa voi olla ilmankin päihteitä, niin sitten ilmoitat, että sinun osaltasi päihteet saa nyt olla ja olet mukana ilman niitä. Jos kaverisi eivät tätä päätöstä tue, he eivät oikeasti ole kavereitasi.
Hyvä, että pyrit kuiville! Paljon tsemppiä!
Niin, ja se piti vielä sanoa, että jos olet jo riippuvainen ja saat vieroitusoireita, niin sitten on joka tapauksessa hyvä mennä vieroitushoitoon.
Hienoa, että haluat päästä päihteistä eroon! Oletko ajatellut, että hakisit ensin apua koulupsykologilta tai -kuraattorilta? Entä oletko puhunut asiasta vanhempiesi kanssa, voisiko heiltä saada apua?
Mun poikani pääs just psykiatriselta osastolta. Oli tavannut siellä 22 vuotiaan nuorenmiehen joka oli käyttänyt pilveä lähes päivittäin 14 vuotiaasta. Nyt sit näki varjoihmisiä ja muisti oli kun kultakalalla.
Oli kuulemma ollut jo 2 kuukautta hoidossa. Oma poikani taas sai maniaan lääkityksen, uusia diagnooseja tulossa. On käyttänyt vähä kaikkea jo nuoresta. Just oma poikani sanoi myös että toi yrtti ei nyt ole välttämättä hyväksi kehittyville ja herkille aivoille. Ehkäpä se kultakalan tapaaminen sai tiedostamaan asian.
Yritä löytää uutta tekemistä. Sulla on vielä koulut kesken, joten yritä saada koulu hoidettua.
Mutta ensin sun pitäisi päästä eroon päihteistä.
https://m.facebook.com/Nuorisoasema-Helsinki-452791208195063/?fref=ts
Asutko Helsingissä?
Rohkeasti vain yhteyttä!
Olet fiksuja ja ajatteleva nuori. Sussa on potentiaalia vaikka mihin.
Terveydenhoitaja koulussa tuli ensiksi mieleen.
Täältä lisää tietoa
Onko tuo kaveriporukkasi sellainen, että siellä ei voi olla käyttämättä ts. onko teidän ainoa yhdistävä juttu päihteet? Siinä tapauksessa pitää saada kaveripiiri vaihtoon. Se ei ole helppoa, mutta sen arvoista. En oikein osaa sanoa, auttaisiko laitos päihdeporukasta irrottautumiseen. Tuo se ainakin hetken tauon, mutta toisaalta laitoksissa on myös paljon käyttäjiä. Voit siis päätyä ojasta allikkoon. Ja kun palaat laitoksesta kotiin, on kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa irrottauduttava vanhasta päihdeporukasta.
Jos kaveriporukassa voi olla ilmankin päihteitä, niin sitten ilmoitat, että sinun osaltasi päihteet saa nyt olla ja olet mukana ilman niitä. Jos kaverisi eivät tätä päätöstä tue, he eivät oikeasti ole kavereitasi.
Hyvä, että pyrit kuiville! Paljon tsemppiä!