Jos tiedät, mitä hurrikaanilla tarkoitetaan muuta kuin myrksyä, minkä ikäinen olet?
Tuli tämä mieleeni, kun maailman inhottavin esimieheni pyysi minua hakemaan hurrikaaneja. Hermostui aivan totaalisesti, kun en todellakaan tiennyt, mitä hän tarkoitti. Hän oli sitä mieltä, että hurrikaani on sanana yhtä yleinen kuin kynttilä tai talo - myös siinä toisessa merkityksessä.
Olen 40v ja luullut, että hurrikaani tarkoittaa ainoastaan sitä myrskyä.
Kommentit (12)
Opin tämän itse vasta 35-vuotiaana. Opin sen kuuskymppiseltä naiselta, joka hämmästeli, kun en tiennyt.
Googlasin, en löytänyt kuin tavaratalo Hurrikaanin, jonkun kynttäjutun ja lentopalloseura Hurrikaani Loimaan sen hirmumyrskyn lisäksi. Mikä se sitten on?
No, mikä se on? En löytänyt edes googlauksella, toki rajallisesti aikaa tällaiseen laittaen.
T: 36 v.
Sukujuuret natiivi amerikkalaisiin omaavana, koen mainitsemasi termin erittäin loukkaavana.
Äitini joskus aikoinaan piti ”kynttiläkutsuja” joissa myytiin tuoksukynttilöitä ja kaikkea kynttilöihin liittyvää. Siellä oli iso jalallinen vaasi kynttilälle. Tätä ”vaasia” ainakin sanottiin hurrikaaniksi.
N37
Semmosia suippenevia, lasisia kynttilälyhtyjä tällä nimellä myydään, mutta et nyt viittis kertoo mitä ajat takaa?
Lentokone tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Provo
Ap on myös vastaillut itselleen eri-ikäisinä "tietäjinä", jotka eivät tietenkään myöskään vahingossakaan paljasta asiaa. :D Kellä on oikeasti halua/aikaa/energiaa tällaiseen?
En tiennyt. Googlasin. Nyt tiedän.
Olen 39v.