Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme isoa turvaistuinta autoon, mikä auto kannattaa ostaa?

Vierailija
31.03.2014 |

Meillä tarve autolle johon mahtuu kolme turvaistuinta(iso malli). Auton hankinta edessä mutta mihin autoon nuo turvaistuimet mahtuu, ollaan laskettu että ihan tavis farkkuun ei mahdu takapenkille kolmea turvaistuinta.. Auttakaa kolmen pienen lapsen vanhemmat, mikä auto teillä on käytössä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjettikin olisi hyvä tietää.

Jos ei ihan edullisinta mallia tavoittele niin meillä on Mercedes R-sarjan auto joka on vähän kuin farmarin ja citymaasturin sekoitus, 7-paikkainen tarvittaessa ja keskirivi on liikuteltavissa eteen ja taakse antaen lisätilaa kolmannelle penkkiriville. Kolmannen rivin voi tarvittaessa kaataa kokonaan tai vain toisen istuimista jolloin tavaratilaa jää ruhtinaallisesti.

Toinen vaihtoehto meillä aikoinaan oli Audi Q7, tässä tosin kolmas penkkirivi ei ole yhtä tilava.

Volvo XC90 taitaa myös olla kolmirivinen/7-paikkainen.

Tuttavaperheellä on volkkari Multivan, aika isokokoinen laatikko, mutta ajaa ainakin heillä asiansa.

Niin ja BMW X5 löytyy kanssa 7-paikkaisena.

Onhan noita jos budjetti antaa periksi.

Vierailija
22/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:57"]

Jos ei ole tarvetta ylimääräisille penkeille, Berlingossa tilaa jää kunnolla tavaroiden kuljettamiseen. Eikö noissa tila-autoissa ne penkin vie paljon tilaa, jos ovat turhia?

[/quote]

Uudemmissa Chryslereissä on stowngo systeemi, eli ylimääräiset penkit (kaikki takapenkit) voi piilottaa lattian alle. Tavaratila on kyllä valmiiksi aika iso siinä Grand Voyager mallissa, eli takapenkit eivät ole kiinni takalasissa, vaan siinä takimmaisten istuimien takana on vielä tavaratilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, tuo "onko läskejä" oli kyllä huvittava :D En mä sentään oo mun 1v. ja 2v. saanu läskeiks vielä, onko se edes mahdollista?? Ollaan vaan ostettu ilmeisestiki markkinoiden isoimmat turvaistuimet aikoinaan ajattelematta tätä asiaa.

Kiitos vastauksista, täytyy miettiä vielä tätä ja näyttää tää keskustelu miehellekin. Itse haluaisin kaikki kolme "samalle riville" mikä olis kätevä varsinki pitkillä matkoilla. Nykyiseen autoon ei lapset mahdu vierekkäin.

Vierailija
24/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford s-max, penkkejä pystyy liikuttelemaan lomittain takapenkillä. Meillä viispaikkainen (ei 7:lle)

Vierailija
25/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa, siis rekisteröity 7:lle

Vierailija
26/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkswagen Sharan. Takapenkille mahtuu heittämällä kolme istuinta vierekkäin, kaikissa isofix. Takakontista lattian alta löytyy lisäksi kaksi kunnollista penkkiä, joissa myös isofix. Takakontti todella tilava. Kaikki penkit kaadettavissa.

Vierailija
27/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Ford galaxy on todella tilava ja hyvä auto!

Vierailija
28/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 15:45"]

Hahhah, tuo "onko läskejä" oli kyllä huvittava :D En mä sentään oo mun 1v. ja 2v. saanu läskeiks vielä, onko se edes mahdollista?? Ollaan vaan ostettu ilmeisestiki markkinoiden isoimmat turvaistuimet aikoinaan ajattelematta tätä asiaa.

Kiitos vastauksista, täytyy miettiä vielä tätä ja näyttää tää keskustelu miehellekin. Itse haluaisin kaikki kolme "samalle riville" mikä olis kätevä varsinki pitkillä matkoilla. Nykyiseen autoon ei lapset mahdu vierekkäin.

[/quote]

Tästä ketjusta puuttuu vielä kommentti, että pakkoko sitä on niin tiheään niitä kersoja pukata maailmaan.. ;) 

Vierailija
29/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä fordin s-max ja sinne mahtuu. Tavaratilakin on  ok kokoinen. Meillä on 7-paikkainen ja ei ne penkit vie takana yhtään tilaa jos eivät ole käytössä. Joissain autoissa se kolmas penkkirivi on kiinteä paketti. Saa toki pois kokonaan, mutta jos on autossa, niin vie tilansa. Aika monissa autoissa ne penkit kuitenkin taittuu sievästi kasaan ja voi nostaa ylös yhden tai kaksi, miten on tarvetta. Sanoisin, että mikä hyvänsä tila-auto, missä takapenkillä on 3 istuinta eikä yhtään sohvaa eikä se keskipaikka ole siis myöskään mikään käsinoja.

Vierailija
30/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla 7-paikkainen Seat Alhambra. Hyvin mahtuu kolme istuinta takapenkille ja takana viela pari varapaikkaa. Suosittelen.

Vierailija
31/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mb vianoon mahtuu jopa 9 hlöä ja paljon tavaraa

Vierailija
32/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 15:45"]

[/quote]

Tästä ketjusta puuttuu vielä kommentti, että pakkoko sitä on niin tiheään niitä kersoja pukata maailmaan.. ;) 

[/quote]

Joo mä olenki odotellu tuota :D

Vierailija
33/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford s-max. Takapenkillä 3 isofixia. Näyttää ulkoisesti farkun ja tila-auton välimuodolta. Saa myös 5 v tehdastakuulla, jos merkki arveluttaa niinkuin mua.

Vierailija
34/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me todettiin samassa tilanteessa, että tulee halvemmaksi ostaa lapsille uudet kapeammat istuimet kuin vaihtaa autoa. ;)

Vierailija
35/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berlingo on kun pakettiautolla ajais. Ruma!

Vierailija
36/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkswagen Touran. Mahtuu 3 istuinta taakse.

Siinä on myös todella iso takakontti.

Vierailija
37/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Touranin takakontti on surkean pieni, jos on tottunut tilavaan perusfarkkuun eikä mihinkään Golfin kokoiseen pikkuautoon.

Vierailija
38/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-maxiin mahtuu ainakin Besafen Izi Combit isofixeilla vierekkäisille paikoille eli reunaan ja keskelle.

Vierailija
39/41 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:59"]

Volkswagen Multivan. Tilaa seitsemälle, erittäin muuntelukykyinen, penkit liikkuvat kiskoilla ja tarvittaessa kokonaan poistettavissa.

[/quote]

Meillä myös Multivan, joka katsastettu matkailuautoksi. Dieselvero n. 600€ pienempi vuodessa. Käytännössä siis normaaliauto muutoin, mutta 100-lätkä takana.

Vierailija
40/41 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitsubishi Grandis :)  6 tai 7 paikkaisena, vaihdoimme tähän ja erittäin tyytyväisiä ollaan! -4lasta