Menen vararikkoon kun teini juo niin paljon kahvia
Teini juo oikeasti itse pannullisen päivässä. Minulla ja miehelläkään ei kulu niin paljon. Toinen ei vielä (onneksi) ole oppinut juomaan. Lisäksi se käy vessassa koko ajan ja vessan vetäminenkin on kallista. Hermo menee.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatti taas tehdä kakaroita kun ei ole varaa edes kahviin tai vesimaksuun. Lisääntyminen luvalliseksi!
Voihan se olla, että vielä reilut 10 vuotta sitten ap:n tilanne oli toinen ja oli varaa tehdä kaksi lasta. Lähes jokaisella on nykyään mahdollisuus joutua yhtäkkiä työttömäksi tai esim. terveyden takia pakko vaihtaa alaa, eikä näitä asioita voi ennustaa silloin kun tekee lapset. Esim. ravintola-ala saattoi vielä vuosi sitten vaikuttaa suht stabiililta, koska ainahan ihmiset käy ravintoloissa, mutta sitten tulikin korona ja yhtäkkiä ravintolat olivatkin kiinni.
On ihan reilua vaatia teiniltä, että ei juo niin paljon kahvia, jos on tarvetta säästää rahaa. Näinhän lapsettomissa perheissäkin tehdään; säästetään semmoisista asioista, jotka ovat "ylellisyystuotteita".
Vaikka ap:n avaus mua naurattaa niin tästä on pakko olla samaa mieltä. Ikinä ei voi tulevaisuutta ennustaa. Itse olen kasvanut perheessä jossa vuorotellen äiti ja isä olivat työttöminä. Tiukkaa oli eikä mitään ylimääräisiä huvituksia, kuten ulkomaan matkoja tai edes huvipuistoreissuja ollut varaa tehdä. Ei meillä kuitenkaan ihan noin tiukkaa ollut. Kahvia on saanut aina juoda
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa nillitystä valittaa jostain kahvista ja vessan vetämisestä. Ei kahvi maksa paljoa, kun sen tekee itse kotona. Vessan vetäminen on elämää. Mutta provohan tämä olikin.
Jos ei ole, säälin ap:n lapsia. Meillä piti pissata suihkussa (siis ennen pesua ei saanut pissata vessaan), ruoka annosteltiin valmiiksi lautasille eikä lisää saanut, samoilta astioilta syötiin joka päivä jne. Eikä oltu köyhiä, isä vaan halusi säästää kaikesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa nillitystä valittaa jostain kahvista ja vessan vetämisestä. Ei kahvi maksa paljoa, kun sen tekee itse kotona. Vessan vetäminen on elämää. Mutta provohan tämä olikin.
Jos ei ole, säälin ap:n lapsia. Meillä piti pissata suihkussa (siis ennen pesua ei saanut pissata vessaan), ruoka annosteltiin valmiiksi lautasille eikä lisää saanut, samoilta astioilta syötiin joka päivä jne. Eikä oltu köyhiä, isä vaan halusi säästää kaikesta
Siis koko päivä
Kahvi ei ole kallista ja sitä paitsi kahvista ei ole haittaa paitsi yksilötasolla voi vaikuttaa yöuniin ym. Enimmäkseen terveysvaikutuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Rajoita kahvinjuontia ei liika kofeiini ole hyväksi nuorelle. Tilalle jotain vitamiinini pitoista vaikka appelsiinimehua.
Kannullinen=pannullinen sokerimehua? Älä viitsi.
Anna sille sanko johon lorottelee ja sitten illalla kaataa suihkun yhteydessä viemäriin. Paitsi niin teillähän saa suihkutella vaan pari kertaa viikossa. Noh, hommaa iso ämpäri niin mahtuu enemmän pissaa. Voi vähän haista, mutta mitä pienistä. Säästää ainakin vettä.
.
.
.
Olet ap typerys, lopeta teinin kyttääminen. Meillä saa juoda kahvia, enkä todellakaan laske kuinka monesti kukakin käy vessassa..
Kuulostaa oudolta. Laadultaan hyvää kahvia saa tarjouksesta todella edullisesti esim Kultakatriinaa 10e/4pkt ja Juhlamokkaa 10e/3pkt. Yhdestä paketista keittää jo monta pannullista. Tuo vessan vetäminenkin on samaa sarjaa, eiköhän ne todelliset säästöt löydy jostain muualta kuin tuollaisista pikkujutuista. Säästäminenkin voi pahimmillaan mennä pihiyden puolelle ja se on jo sairasta ja lapsiin kohdistuessaan henkistä väkivaltaa kun niuhotetaan joka jutusta. Epäilen kyllä että ap on provo.
Hae ADHD lääkkeet sille, niin ei tarvi kitata kaffia korvaushoitona
Tuleeko sille kakkakin kahvista? Hirveää jos ensin käy kakalla ja sen jälkeen vielä pissalla. Hirveää vedentuhlausta. Voi ap raukka :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatti taas tehdä kakaroita kun ei ole varaa edes kahviin tai vesimaksuun. Lisääntyminen luvalliseksi!
Voihan se olla, että vielä reilut 10 vuotta sitten ap:n tilanne oli toinen ja oli varaa tehdä kaksi lasta. Lähes jokaisella on nykyään mahdollisuus joutua yhtäkkiä työttömäksi tai esim. terveyden takia pakko vaihtaa alaa, eikä näitä asioita voi ennustaa silloin kun tekee lapset. Esim. ravintola-ala saattoi vielä vuosi sitten vaikuttaa suht stabiililta, koska ainahan ihmiset käy ravintoloissa, mutta sitten tulikin korona ja yhtäkkiä ravintolat olivatkin kiinni.
On ihan reilua vaatia teiniltä, että ei juo niin paljon kahvia, jos on tarvetta säästää rahaa. Näinhän lapsettomissa perheissäkin tehdään; säästetään semmoisista asioista, jotka ovat "ylellisyystuotteita".
Kahvi oli ylellisyystuote viimeksi sota-aikana 😂 Nykyään saa tarjouksesta hyvälaatuista kahvia todella edullisesti, ei ole pakko juoda niitä karvaanmakuisia halpiskahveja.
Onko ap muita tuhlauksen kohteita? Syökö kaikkien teidän muidenkin ruoat? Anna se adoptioon!
En ymmärrä miksi aiheuttaa omalle lapselle riippuvuuksia. Ikinä en lapsena kahvia juonut kotona ja aikuisena vain, jos sitä jossain tuputetaan.
Onko lapsi tyttö vai poika? Tyttö voi käydä vaihtamassa esimerkiksi siteitä vessassa vaikka ei olisi tarvetta pissalle. Tai oikeastaan mitä väliä, en ymmärrä miksi ei saisi käydä vessassa. Housuunko pitää pissata jos ei pysty siihen asti pidättää että saa "luvan" käyttää vessaa uudestaan. En ymmärrä ap:n kaltaisia äitejä..
Lopeta ap körssin käryttäminen niin jää enemmän rahhaa ostaa kahvia.