Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kestäisitkö synnytyskivut joka kuukausi?

Vierailija
31.03.2014 |

Mulla on pahemmat kuukautiskivut kuin synnytskivut. Kestäisitkö sinä joka kuukausi synnytyskivut viikonmittaisena?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin juuri synnytyksestä aiheutuva pikkuinen venymisen tunne, kun kuukautiskivut

Vierailija
2/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskivut kesti koska luvassa oli maailman paras "palkinto". Menkkakivut on vain kipuja. Pakko ne on kestää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hanki nyt ihmeessä se hormonikierukka tai mene päälääkäriin tuon pakkomielteesi kanssa.

Vierailija
4/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäisin, oli niin kivuttomat synnytykset ilman lievitystä, kuukautiskivut ovat pahempaa. Tai olivat nuorena, enää ei nekään kivuliaat.

Vierailija
5/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole mitään syytä, miksi pitäisi kestää, jos kuukautiset ovat noin kivuliaat eivätkä lääkkeet auta tai e-pillerit käy, saa kyllä kohdunpoiston.

Vierailija
6/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sussa on jotain vikaa. Normaaleilla naisilla kuukautiset eivät juuri vaikuta elämään.

Vierailija
7/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat synnytykset oli ihan helvettiä ja menkat taas ei aiheuta kipuja...siis minulla näin.

Vierailija
8/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyikö se yksityislääkärikin kirjoittamasta reseptiä, ap?

Vierailija
9/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 12:02"]

Mulla on pahemmat kuukautiskivut kuin synnytskivut. Kestäisitkö sinä joka kuukausi synnytyskivut viikonmittaisena?

[/quote]

Kestin aikanaan, mikä vaihtoehto siinä olisi ollut? Itsari?

Mulla meinasi esikoinen syntyä kotiin, kun odotin koko ajan niitä kuukautiskipuja pahempia kipuja. Synnytyssupistuksissa kun on se etu, että ne tulee, kestää tovin ja menee pois. Menkkakivut oli jatkuvaa hirveää, lamauttavaa kipua.

Onneksi mulla eka synnytys vei nuo kivut.

Vierailija
10/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kestin aikoinani kun pakko oli, tosin antibioottien ja tramadolin voimin. Kohdun ja munasarjojen poistoon loppui.

Vierailija
11/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestin n. 3 vuoden ajan, lopulta sain hormonikierukan ja kivut lähti. Kieltämättä loppuajasta alko olla aika epätoivoiset tunnelmat. Kauan sai ruinata lääkäriltä, että ottivat mun valitukset todesta. Se kyrsii vieläkin, kuukatiskipuja pidetään yhä edelleen ihan normaalina naisen elämään kuuluvana asiana. Vaikka ne olis alusta loppuun yhtä helvetillistä ja lamauttavaa kipua ja tuskaa.

Vierailija
12/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko monta aloitusta vielä tehdä aiheesta? Ihan oikeasti mene hoitoon. Enkä nyt tarkoita noita sun fyysisiä oireta...

Vierailija
13/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeutuisin kyllä kohdunpoistoon tuossa tilanteessa.

Vierailija
14/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 15:48"]

Kestin n. 3 vuoden ajan, lopulta sain hormonikierukan ja kivut lähti. Kieltämättä loppuajasta alko olla aika epätoivoiset tunnelmat. Kauan sai ruinata lääkäriltä, että ottivat mun valitukset todesta. Se kyrsii vieläkin, kuukatiskipuja pidetään yhä edelleen ihan normaalina naisen elämään kuuluvana asiana. Vaikka ne olis alusta loppuun yhtä helvetillistä ja lamauttavaa kipua ja tuskaa.

[/quote]

Normaalit ihmiset kokeilevatkin tuossa tilanteessa hormonikierukkaa, toisin kuin hihhuli-Ap, jonka mielestä Mirena on kylmäverinen sikiönmurhaaja. Ap ottaa mieluummin sen aivoveritulpan.

Vierailija
15/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi.

Vierailija
16/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kestänyt. En tajunnut sitä ennen kuin synnytin ensimmäiseni, ja yllätyin siitä, että ne kivut oli täsmälleen samanlaisia kuin mitä olin kokenut joka h iton kuukausi 12-vuotiaasta asti. Onneksi vain päivän kuukaudessa, sen ekan vuotopäivän. Olin pitänyt niitä kyllä julmetun kovina menkkakivuiksi, joskus oksensinkin kivusta, vesi valui silmistä, ja koulusta jouduin olemaan pois. Mutta synnytyskivuiksi ne tuntuikin varsin kohtuullisilta, kun oli niihin "tottunut" ja olin kuvitellut että synnyttäminen luomuna olisi jotain täysin epäinhimillistä tuskaa, ihan eri luokkaa kuin jotkut menkkakivut. 

Minä olen käyttänyt pääosan aikuisuudestani e-pillereitä jotka vei kivut. Yli kolmekymppisenä sitten kun mies jätti, lopetin ne kun ei ole seksiä eikä ehkäisytarvetta. Onneksi kivut ei ole enää samaa luokkaa kuin nuorena, vaan ne saa täysin siedettävälle tasolle ottamalla burana 400 ja panadol 1 g. 

Vierailija
17/17 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia synnytyskipuja en kestäisi joka kk, mutta ehkä jonkun toisen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan