Autolla kaahaaminen suuttuessa??
Siskon miehellä on tapana perheriidan päätteeksi lähteä ajamaan autolla tuhatta ja sataa, siten että kaasuttaa hermostuksissaan pihalla ja kaahaa aikansa ja palaa takaisin kotiinsa, noin vartin spurtteja ottaa. Jos niillle syntyy ajomatkan aikana riita, mies hermoilee kaasupolkimen avulla ja saattaa kaahata sataaneljääkymppiä, tai tarttua käsijarrusta kun nainen ajaa tai takoa nyrkillä rattia yms. Naisen vaatimuksilla hiljentää ei ole vaikutusta pidemmäksi aikaa, mies inttää että siskon syytä kun hän hermostuu.
Sisko on sanonut että häntä pelottaa sen kyydissä, mutta syyttää itseään kun aina provosoi ajomatkan aikana. Mies tekee tuota huolimatta siitä onko lapset tai ei, tosin lasten aikana sisko ei provosoi joten mies "vaan" kaahaa jos hermostuu. Siskoni tietää että hän saattaa pahentaa tilannetta joten pyrkii välttämään autossa riitelyä, mutta mies tekee sitten niin että painelee riidan päätteeksi autoonsa ja kaahaa pois. Joka tapauksessa riitaan liittyy aina auto. Mies tulistuu suht helposti, ei tosin ole väkivaltainen, mutta jos on vaikka unohtanut tuoda kaupasta jonkin sovitun asian ja sisko muistuttaa ihan asiallisesti siitä, mies saattaa raivostua koska unohti ja painuu kauppaan vihaisena.
Mua oikeasti VITUTTAA se äijä, miten voi olla noin itsekäs mulkku että vaarantaa toisten hengen vain siksi että itsellä ongelmia? Se ei ole menettänyt korttiaan kertaakaan mikä on ihme, sillä tuota kaahaamista tapahtuu muutaman kerran kuussa. Onko tuo normaalia ja mitä asialle voi mielestänne tehdä?? Tiedän myös tapauksia että äijä on hypännyt kesken ajan autosta pois koska menetti hermonsa, siis takapenkiltä. Kaikki tämä tapahtuu siis selvinpäin, tosin on ajanut muutama vuosi sitten kännissä pidemmän matkan mutta ei muista siitä mitään.
Lasten aikana mies siis korkeintaan ajaa helvetin suurta ylinopeutta, ja sisko sanoikin että automatkoilla ei tee mieli jutella miehelle mitään kun ei tiedä mistä se vittuuntuu.
Mä kysyin tätä asiaa yhdeltä poliisilta joka sanoi että pitäisi soittaa poliisille kun seuraavan kerran lähtee, mutta eihän se äijä poliisien aikana kaahaa ja hiljentää kameroihin. Toisekseen ne hermoajot kestää niin vähän aikaa että ei poliisit edes ehtisi perään.
Kommentit (32)
En seurustelisi henkilön kanssa joka käyttäytyy noin omituisesti. On niitä perhesurmia pienemmästäkin hermostuttuaan revitty, sen verran raivokkaalta kuulostaa
Onko tässä lähipiirillä siis aihetta huoleen ? Mua oikeasti pelottaa että koska on poliisit ovella. Ja mikä pahinta, mies ei itse kuulema vaaranna liikennettä MIELESTÄÄN koska osaa kyllä ajaa hyvin kovassakin vauhdissa. Osaa myös arvioida tilanteen oikein jos tarttuu auton hallintalaitteisiin naisen ajon aikana.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 12:07"]
Hulluhan tuo on.
[/quote]
Aivan selvästi kyseessä on mielenterveydeltään järkkynyt ja ympäristölleen vaarallinen henkilö. Kysykää poliisin neuvonnasta, miten pitäisi menetellä. Valitettavasti vain yhteiskunnan keinot voivat olla vähissä siihen saakka, kun jotakin ikävää sattuu.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 12:24"]Onko tässä lähipiirillä siis aihetta huoleen ? Mua oikeasti pelottaa että koska on poliisit ovella. Ja mikä pahinta, mies ei itse kuulema vaaranna liikennettä MIELESTÄÄN koska osaa kyllä ajaa hyvin kovassakin vauhdissa. Osaa myös arvioida tilanteen oikein jos tarttuu auton hallintalaitteisiin naisen ajon aikana.
[/quote]
On todellakin aihetta huoleen! Ton seurauksena kuolee tai vammautuu joskus sun sisko, sen mies, niiden lapset tai joku ulkopuolinen
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 12:28"]
Ajautui tuntemattomasta syystä...
[/quote]
Jep. Toivottavasti minä tai mieheni emme ole sitten se, jota päin ajaudutaan ja joka saa surmansa, kun tuo yksi hoitoa tarvitseva ei mene hoitoon. Olisi tuolla miehellä pillerien aika, tai terapian nyt ainakin.
Sano siskollesi, että menee hakemaan apua. Törkeetä uhkailua ja henkistä väkivaltaa vaimoa ja lapsia kohtaan!!!!!!
Jos järkevä olisi, niin ei menisi kerran kun näin on sattunut enää toiste kyytiin, eikä päästäisi lapsiakaan. Jos on noin arvaamaton ja sairas.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 12:24"]Onko tässä lähipiirillä siis aihetta huoleen ? Mua oikeasti pelottaa että koska on poliisit ovella. Ja mikä pahinta, mies ei itse kuulema vaaranna liikennettä MIELESTÄÄN koska osaa kyllä ajaa hyvin kovassakin vauhdissa. Osaa myös arvioida tilanteen oikein jos tarttuu auton hallintalaitteisiin naisen ajon aikana.
[/quote]
Ei tietenkään omasta mielestään, tuollaiset itsekkäät kusipäät on aina liian yksinkertaisia ymmärtämään että liikenteessä sattuu ennakoimattomia tilanteita joihin ei voi itse vaikuttaa.
Oikeastihan mies ei ole niin raivohullu kuin antaa ymmärtää, se on ihan paskapuhetta etteikö hallitsisi itseään. Jos näin olisi, hän ei kykenisi hidastamaan kameroiden ja poliisien kohdalla. On vaan antanut itselleen luvan olla ottamatta vastuuta omista valinnoistaan.
Poliisille ilmoitus kaahaamisesta, ukko saa pienen sakon ja ottaa ehkä opikseen, todennäköisesti ei.
Poliisille ilmoitus kaahaamisesta, ukko saa pienen sakon ja ottaa ehkä opikseen, todennäköisesti ei.
ilmoita uudelleen että on toistuvaa
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Ei tietenkään omasta mielestään, tuollaiset itsekkäät kusipäät on aina liian yksinkertaisia ymmärtämään että liikenteessä sattuu ennakoimattomia tilanteita joihin ei voi itse vaikuttaa.
Oikeastihan mies ei ole niin raivohullu kuin antaa ymmärtää, se on ihan paskapuhetta etteikö hallitsisi itseään. Jos näin olisi, hän ei kykenisi hidastamaan kameroiden ja poliisien kohdalla. On vaan antanut itselleen luvan olla ottamatta vastuuta omista valinnoistaan.
[/quote]
Aivan. Millaisestahan mielenterveyden häiriöstä tuo sitten kertoo, koska ei ole agressiivinen perhettään kohtaan.. on joskus kyllä piessyt humalassa jonkun suutaan soittaneen tyypin, oli joku tilanne missä puolusti siskoani tämän tyypin solvauksilta, mutta sai soviteltua sen selvinpäin, koska on nk. järkevä ja varmaan statuksensa ansiosta uskottava. Ollut myös nuorena tosi kuumakalle ja lyönyt nyrkillä ikkunasta läpi yms.
Mä mietin itse tätä perhesurma juttua, tuntuu aika tosi kaukaa haetulta koska tosiaan ei ole suoranainen fyysinen uhka perheelleen, on jopa ehkä liiankin uhrautuva (saattaa heittäytyä marttyyriksi mutta ei kuulema tiedä mikä on marttyyri). Voiko tuollainen "kilahtava" tyyppi joskus olla myös väkivaltainen vai onko se aina niin että se äkkipikaisuus kohdistuu vaan johonkin "ulkopuoliseen". Ovat olleet yhdessä 10v ja tuntuu rakastavan perhettään suuresti. Ei ole mustasukkainen eikä kontrolloi siskoa, eli ainoa huolenaiheeni on juuri tuo arvaamaton toiminta auton kanssa. Ei mun sisko ole alistuva siltä osin että ei se olisi miehen kanssa joka olisi väkivaltainen häntä kohtaan, mutta mietin tässä että ei sisko välttämättä silti näe asiaa kovin objektiivisesti. Liekö edes kertoo kaikkea.
Miksi antaa miehen ajaa edes muuten kuin yksin - ei ole nyt siskokaan miettinyt asiaa oikeasti ollenkaan. Provosoituminen raivohullun kyydissä kuulostaa siltä, että tilanne ei edes korjaannu vain miestä hoitamalla. Molempien pitäisi miettiä hartaasti tilannetta.
Miehen ylpeys saattaa olla kiinni pätemisestä ratissa, mutta sellainen ei ole hänelle kunniaksi. Aikuistumisen paikka. Miettiköön, miten naurettavalta hänen miehuutensa sitten näyttää, jos hyppää hirvi eteen ja mies vammautuu tai kuolee, vaikkei edes uskallettaisi miettiä niitä kamalampia vaihtoehtoja, että raivopää liiskaa ihmisiä autollaan. Se tie kun ei ole häntä varten tyhjä.
Mutta oikeasti, ei ole naisella kunniakäsitys kohdillaan hänelläkään, jos antaa lapsensa sellaiseen vaaraan.
Isäpuoleni oli samanlainen. Pelkäsin lapseni hirveästi. Saattoi ajaa 140-150 km/h ruuhkassa. Täysin hullu.Nyt tietenkin olen katkaissut kaikki välini siihen hulluun apinaan.
Mikä ikäinen mies? Itsellä oli tuollaisia penikkataudin vinkeitä 18 vuotiaana, kun olin saanut vasta kortin. Mutta tuo meni ohi ennen kuin täytin 19 vuotta.
t. mies
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:57"]
Mikä ikäinen mies? Itsellä oli tuollaisia penikkataudin vinkeitä 18 vuotiaana, kun olin saanut vasta kortin. Mutta tuo meni ohi ennen kuin täytin 19 vuotta.
t. mies
[/quote]
Vähän alle 40v.
Niin.. jos ajaa tieten tahtoen hirvittävällä nopeudella autolla ei voi ajatella että vaarantaa vain itsensä vaan myös muut tiellä liikkujat. Miehen puheitten mukaan jos joku törttöilee liikenteessä on se autoilijan oma vika, ei hänen ylinopeutensa.Sillä on muutenkin ihan omat liikennesäännöt, eli jos joku tulee arvaamatta auton eteen niin ei ole väliä kuinka kovaa hän ajaa jos ihminen ei itse älyä katsoa eteensä. Mä en uskalla ottaa asiaa puheeksi miehen kanssa, koska olen asiasta kuullut siskoltani ja jotenkin tuntuu vaikeasti lähestyttävältä asialta. Ihan kun miehellä olisi joku oma lakikirja mistä se katsoo milloin hän toimii oikein. Siskolle se ainakin aiheuttaa harmaita hiuksia. Onko täällä kokemuksia näistä kaahailijoista, olisi kiva kuulla miten olette käsitelleet tällaista ?
Hulluhan tuo on.