Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän kylmä suhtautuminen raskauteeni

Vierailija
31.03.2014 |

Tilanne on siis tämä. Minulla on kaksi erittäin läheistä ystävää, toinen ilmoitti kuusi kuukautta sitten olevansa raskaana, odottaa toista lastaan. Tämä lapseton ystäväni sekosi melkein totaalisesti, laittoi sydämiä ja onnitteluja ja oli onnesta soikeana ystävämme puolesta. Kolme kuukautta sitten sain tietää itse olevani raskaana ja tämä siis ensimmäinen lapseni jota odotan. Lapseton ystävämme kommentoi "onnea" ja se oli siinä. Ultrakuvaan laittoi sydämen mutta se oli siinä.

Aina kun olemme kolmestaan lapseton ystävämme kysyy toista lastaan odottavalta kaikki mahdolliset kysymykset raskauteen ja valmistautumiseen liittyen ja minulta ei yhtään mitään. Se nyt kuitenkin on jo toinen raskaus, ei mikään uusi juttu niin miksei minulta, jolle tämä on aivan uutta ja ihmeellistä voi kysyä yhtään mitään. Jos sanon jotain omaan raskauteeni liittyen se sivuutetaan ja ohitetaan tai vaihdetaan puheenaihetta.

Mistä tämä johtuu? Miksi ystäväni on näin välinpitämätön minua kohtaan?? Onko se kateutta koska hän on ollut oman miehensä kanssa 7 vuotta jo yhdessä eikä hänen miehensä halua vielä lapsia ja minä vasta 2 vuotta yhdessä oman mieheni kanssa ja saamme esikoisemme nyt vai mikä on? Voiko joku selittää? Alkaa menemään hermot ja tuntuu etten pysty olemaan samassa tilassa tän "ystävän" kanssa enää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika toimiva keino on avata suu ja kysyä.

Vierailija
2/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta tai surkua siitä, että menettää lapsettoman ystävän. Ystävä, jolla on lapsi, on kuitenkin yleensä hieman erilainen kuin ennen lasta. Ajankäytön, kiinnostuksen kohteiden jne suhteen.

Ei välttämättä osaa iloita puolestasi, jos harmittaa omasta puolestaan. Tuskin kuitenkaan mitään henkilökohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa olla viimeinen lapseton?

Vierailija
4/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta olette todela läheisiä niin eikö kannattaisi kysyä suoraan?

Sitä paitsi hänhän onnitteli sinua. Kuinka ylitsevuotavadti hänen tulisi käyttäytyä että olisit tyytyväinen? Ehkä hän kokee toisen ystävänsä läheisemmäksi kuin sinut.

Vierailija
5/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hyvä kun edes onnitteli mutta minua henkilökohtaisesti loukkaa että istun vieressä kun hän kysyy ummet ja lammet ystäväni TOISESTA raskaudesta, hän on kuitenkin jo kerran saanut vastailla näihin kysymyksiin. Olisi kiva että saisin myös jutella raskaudestani ja mitä suunnitelmia olemme tehneet sen varalle jne. Olenko minä nyt se hirveän itsekäs ihminen ja huono ystävä kun odottaisin hieman samanlaista kohtelua mitä toista lastaan odottava ystävämme saa?

Ei ole kyse siitä että menettää lapsettoman ystävän, hän haluaa myös lapsia ja rakastaa lapsia, ei ole koskaan ollut mikään bilettäjä, jos juo niin kaksi kolme siideriä. Ei siis ole menettämässä bileseuraa tms.

Jos avaan suuni ja kysyn niin saan kuulla miten kuvittelen vaan kaiken ja että kyllä kiinnostaa mutta mutta mutta. Tämä on pätenyt aina kun olen avannut suuni jostain mikä vaivaa minua. Siksi kysyin täällä, koska toivoin että joku osaisi arvioida ystäväni käytöksen syytä niin voisin sitten hiljaisuudessa hyväksyä asian ja vain antaa olla.

ap

Vierailija
6/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ihan suoraan, että olet pettynyt ja loukkaantunut. Ystävä voi siihen antaa vastauksensa jos hänellä sellainen on. Älä ainakaan hiljaisesti hyväksy yhtään mitään sinua loukkaavaa käytöstä. Kannattaa muutenkin miettiä, mitä ystävyydeltä haluaa. Vastaako tämän toiminta sinun käsitystäsi siitä?

Vierailija
7/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, me ventovieraat ihmisethän pystymme kertomaan, mitä bestiksesi päässä liikkuu. Jospa kuitenkin kysyisit häneltä itseltään?

Naiset....

Vierailija
8/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:55"]

Niin, me ventovieraat ihmisethän pystymme kertomaan, mitä bestiksesi päässä liikkuu. Jospa kuitenkin kysyisit häneltä itseltään?

Naiset....

[/quote]

Niin ja täällä sivustolla kysytäänkin AINA fiksuja ja ajankohtaisia aiheita. Kysymykset ovat aina järkeviä ja niihin osataan vastata no matter what.

Vierailija
9/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se todennäköisesti pitää ottaa puheeksi, sillä jos vielä 6kk joutuu tällaista katselemaan ja joka kerta itkemään tapaamisen jälkeen niin ei tule kyllä yhtään mitään. Juuri nyt suunnittelen vain miten joskus tulevaisuudessa kun odottaa esikoistaan kysy häneltä yhtään mitään tai osoita millään tavalla kiinnostustani hänen raskauttaan kohtaan. Lapsellista, tiedän, mutta tiedän myös että se osuisi arkaan paikkaan ja olisi hänelle ihan oikein.

ap

Vierailija
10/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan outo ap.

Vierailija
11/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ziisus mitä teinidraamaa, aikuisilla(?) ihmisillä!

Vierailija
12/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vaan alkuraskauden vuoksi hiukan herkkä... Ei kai tuollasia juttuja tarvitse ottaa puheeksi. Tapaa häntä hieman harvemmin ja katso mitä tapahtuu... tai sitten kun olette yhdessä puhelet vaan itsekin omia juttujasi odottelematta mitäân kysymyksiä. Varsinkin jos teemassa jo olette sen toisen ystävän raskauden vuoksi, niin kai siinä ihan luontevaa on kysellä neuvoja häneltä ohimennen tai muuten vaan lisätä omia juttuja siihen sekaan... Monet vastaajat näkyy sanovan, ettÄ kannattaa ottaa puheeksi suoraan, mutta mä olisin kyllä ihan ihmeissäni, jos joku mun ystävistä alkaisi multa tivaamaan miksi käyttäydyn mitenkin tai miksi sanon mitäkin... jos ystävästä ei voi ajatella positiivisesti ja antaa olla oma itsensä oli syy mikä tahansa, niin minusta se ei ole ihan reilua ystävyyttä. Hänellä on todennäköisesti joku syy asiaan, mutta tuskin hän sinua tarkoituksella loukkaa.

Vierailija
13/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia. Usein on niin, että lapsettomalta naiselta tulee ne katkerimmat kommentit, kun joku on raskaana. Onko se kateutta? Tai pelkoa jäädä ulkopuolelle, niin kuin joku ylempänä ehdotti? Yleensä vilpittömintä kohtelua saa niiltä, joilla lapsia jo on. Perheelliset tietää, että lapset on ihania mutta ne tietää myös kuinka raskas elämänvaihe se koko lapsiperhe aika kuitenkin on. Ei siis mitään ruusuilla tanssimista koko ajan. Lapsettomana sitä ehkä näkee vain sen ulkokuoren: tuokin tuossa, on mies ja nyt niille tulee se lapsi, täydellistä idylliä. Siltä se ehkä tuntuu ja silloin kaverilta voi saada jäätävääkin kohtelua. Toisen raskaus alleviivaa sitä, ettei itsellä ole lasta, eikä mahdollisesti tulossakaan. Tähän asti olette olleet kuitenkin "samalla viivalla".

Parasta olisi, että saisit sanottua kaverillesi, miltä sinusta tuntuu. Molemmilla teillä on oikeus tunteisiinne, mitä tahansa ne ovatkin. Mutta jos kaverisi käytös ei tunnu reilulta, älä tuhlaa aikaa tuollaiseen ihmiseen. 

Vierailija
14/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ystävääsi harmittaa kun sinä saat lapsen ja jää kaveriporukkanne viimeiseksi joka ei ole vielä raskaana. Hän on jo tottunut että toisella kaverillanne on lapsi jo ennestään joten toisen lapsen syntyminen kaverillenne ei ole mikään uusi juttu eikä muuta teidän kaveripiirissä tilannetta mihinkään suuntaan, koska hänellä on jo ennestään lapsi, mutta kun sinäkin olet raskaana kaveripiirinne tilanne muuttuu kun on taas yksi ihminen niinsanotusti "poissa pelistä". Eli luulen että hän on yksinkertaisesti pettynyt että nyt sinäkin olet sitten raskaana ja purkaa sen niin, ettei halua sinulta mitään kysellä...ei pysty yksinkertaisesti olemaan onnellinen sun raskaudestasi... pelkää ehkä jäävänsä ulkopuoliseksi tässä hommassa teidän keskellä ja osoittaa sen nyt näin että sulkee sut jo tässä vaiheessa jotenkin ulkopuolelle.... on vaan yksinkertasesti tosi katkera :(

Ikäväähän tuo on, tällainen tilanne saattaa helposti tuoda kateutta jos itsekin haluaa lapsen mutta mies ei..... ehkä tilanne ajan kanssa helpottuu mutta ymmärrän sua ap että ei varmasti hirveästi kiinnosta tuollaista kaveria nähdä joka sulkee sut ulkopuolelle.

Jos tilanne vaivaa voithan jossain vaiheessa sanoa että olet loukkaantunut kun tuntuu että ystäväsi välttelee sun raskauttasi ja tuntuu pahalta ettei kysele sulta mitään tms.

Vierailija
15/15 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaveri se tuollainen on mikä kadehtii,ei se kuulu aitoon ystävyyteen,eikä muukaan manipulointi ja pelaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän