Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Malttaako joku laittaa säännöllisesti lapsen parturikäyntiin yli 25€?

Vierailija
31.03.2014 |

Minä hämmästyin, kun työkaverini kauhistelivat kuullessaan, että lapseni käy parturissa kahden kuukauden välein ja lasku on aina 34€. Minä olen luullut, että se on ihan normaalia. Joskus saatan napata muutaman otsahiuksen pois itsekin mutta muuten tykkään siitä, että pojalla on kauniisti leikattu tukka. Itse en osaa leikata niin kivasti. Kai meitä muitakin on, jotka maksavat miellellään lapsenkin parturista/ kampaajasta?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:10"]

Kyllä mäkin käytän lasta parturissa säännöllisesti. Tykkään, että tukka on nätisti leikattu ja hyvän näköinen. Mulla myös on ystävä, joka kauhistelee tätä (on muutenkin tosi pihi ja kauhistelee kyllä kaikkea rahanmenoa). Itse en tykkää niistä kotiparturiseteistä, joilla moni leikkaa lasten ja miesten tukkia kotona. Lopputulos on (anteeksi vaan) juntti.

[/quote]

Se on tietty vähän voivoi jos ei ole silmää eikä kädentaitoja. Joillakin niitä on, vaikka siitä ei yli 25€ maksettaisikaan. Mies haluaa että minä leikkaan, koska leikkaan paremmin juuri niin kuin hän haluaa. 

Kotiparturisettejä ei ole pakko käyttää jos ei osaa, minä leikkasin pitkään pelkästään saksilla, mutta kyllä ne koneet nopeuttaa _jos_ tietää mitä tekee.

Viimeksi parturissa lapsi kynittiin, vaikka sanoin että saa jäädä vähän pidemmäksi, niin ei nouse pehmeä tukka pystyyn töyhtöille yön aikana. 

Saatika että ne alkavat ehdottelemaan jotain irokeeseja lapsen nättiin tukkaan.

Leikkaan itse, niin tulee siisti ja lapselle sopiva kampaus.

Vierailija
22/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet on erilaisia ja elämäntilanteet erilaisia. Perheessäni on vain yksi lapsi ja kaksi tienaavaa aikuista, joten mulle ei ole ongelma laittaa kerran kuussa tai kahdessa 35 euroa lapsen parturiin. Jos on viisi lasta, niin ymmärrän hyvin, että 175 euroa samassa ajassa on ihan eri summa ja silloin varmaan joku kotiparturisetti alkaa kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta eikä ulkonäkö ole ensimmäinen kriteeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:30"]

Kyllä sen lapsista heti huomaa, kenen hiukset on leikattu kampaajalla ja kenen taas kotona. Moni leikkaa ainakin tyttöjen hiukset itse, kun se on muka niin helppoa, mutta ne otsikset varsinkin on aika kömpelön näköisiä itse saksittuna suoraan poikki naps. Meillä 2 poikaa, ja molemmat käytetty aina ihan parturissa, aina on hyvin leikatut hiukset ja siisti olemus. 

[/quote]

Tai sitten vaan luulet näkeväsi. Minultakin on useasti kysytty kampaajasuosituksia ja sitä, että kuka nuo lasteni hiukset oikein leikkaa kun on aina niin nätti malli. Ihan itse leikkaan ne kotona. Ja paljon olen nähnyt noita luotisuoria otsatukkia ihan kampaajienkin leikkaavan. 

[/quote]

Minä huomaan 99% varmuudella.

t. kampaaja

Vierailija
24/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää tommoset snobi vanhemmat,mitkä luulee,et vaan rahalla saa ja vaan rahalla ostettu tuote tai palvelu on arvokasta ja laadukasta,uusavutonta se on.

Vierailija
25/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:20"]Parturikoneella saa hyvin leikattua siilin tai minkä irokeesin vaan pojalle ja hyvin on tyyli kelvannut,eskarissaki tätit kehu,että onpas se nyt hieno tukka.Tytöllä helppo nappasta latvoista pari senttiä pois,ku pitkät hiukset.

[/quote]Ja tähän lisätäkseni,kai av-mammaki voi omia luontaisia kädentaitoja,vaikka ei varsinaisesti alalla ole,koulussa sain kaikista käsitöistä 9 ja 10.

[/quote]

Parturien ja kampaajien työssä ei paljon auta, vaikka kuinka osaisi kutoa tai piirtää. Ei parturi-kampaajan työ ole myöskään mikään taiteellinen ala mihin jollain vain on "lahjoja", vaan hiustenleikkaukset on ihan puhdasta tarkkaa tekniikkaa ja kaavoja yms "tylsää", vaikka näyttäisi maallikosta että kampaaja taiteilee. Pitkien hiusten kampaukset on ehkä asia erikseen, mutta puhun nyt leikkaamisesta.

Vierailija
26/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:52"]

Mua taas ärsyttää tommoset snobi vanhemmat,mitkä luulee,et vaan rahalla saa ja vaan rahalla ostettu tuote tai palvelu on arvokasta ja laadukasta,uusavutonta se on.

[/quote]

No nimenomaan. Tulee pakostikin mieleen tarina keisarin uusista vaatteista. Viis siitä miltä näyttää, vai näyttääkö yhtään miltään, mutta kunhan vaan on kallista.

Vierailija
27/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei edelleenkään ole suotavaa ja hienoa kertoa, miten paljon joku asia maksoi. Täällä on hienompaa kertoa, miten halvalla sai sen. Tietyt ihmiset kertoo aina, miten tämä ja tämä tuli halvaksi, kun on suhteita tai löysin alennusmyynnistä tai sain kakkoslaatua ja plaa plaa.

Ihmisten kriteerit sille, mikä on hyvä ja mikä ei, on ihan erilaiset. Toiset haluaa olla tukkansa kanssa tyylikkäitä, toisilla ei ole edes silmää tyylikkyydelle ja he eivät oikein edes erota, mikä on tyylikästä ja mikä ei. Toisille riittää, että tukka ei roiku silmillä ja on jollain tapaa siisti. Toiset haluaa, että jokainen kohta on ohennettu viimeisen päälle ja leikattu juuri niin kuin minun päänmuotooni on parasta huomioiden se pyörre, joka aina kääntää hiuksia. Toiset ei taas tällaisiin juttuihin kiinnitä mitään huomiota.

Toisten mielestä kotona parturoitu on tyylikäs, ja silloin on ihan ok, että he parturoivat perheensä kotona. Toiset haluaa enemmän ja ovat tarkempia, ja silloin on ok käydä parturissa ja maksaa siitä. Turha sitä on riidellä asiasta, ei ole yhtä oikeaa tapaa katkaista tai katkaistuttaa karvojaan. Asiaan vaikuttanee myös perheen taloudellinen tilanne.

Vierailija
28/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:20"]Parturikoneella saa hyvin leikattua siilin tai minkä irokeesin vaan pojalle ja hyvin on tyyli kelvannut,eskarissaki tätit kehu,että onpas se nyt hieno tukka.Tytöllä helppo nappasta latvoista pari senttiä pois,ku pitkät hiukset.

[/quote]Ja tähän lisätäkseni,kai av-mammaki voi omia luontaisia kädentaitoja,vaikka ei varsinaisesti alalla ole,koulussa sain kaikista käsitöistä 9 ja 10.

[/quote]

Parturien ja kampaajien työssä ei paljon auta, vaikka kuinka osaisi kutoa tai piirtää. Ei parturi-kampaajan työ ole myöskään mikään taiteellinen ala mihin jollain vain on "lahjoja", vaan hiustenleikkaukset on ihan puhdasta tarkkaa tekniikkaa ja kaavoja yms "tylsää", vaikka näyttäisi maallikosta että kampaaja taiteilee. Pitkien hiusten kampaukset on ehkä asia erikseen, mutta puhun nyt leikkaamisesta.

[/quote]Kyllä kait siinä jotain silmää tarvii olla,että sä pystyt näkemään mikä leikkaus sopii kenellekki,vai leikkaatko vain sen saman kaavan mukaan kaikilta hiukset.

Vierailija
29/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:06"]

Toisten mielestä kotona parturoitu on tyylikäs, ja silloin on ihan ok, että he parturoivat perheensä kotona. Toiset haluaa enemmän ja ovat tarkempia, ja silloin on ok käydä parturissa ja maksaa siitä. Turha sitä on riidellä asiasta, ei ole yhtä oikeaa tapaa katkaista tai katkaistuttaa karvojaan. Asiaan vaikuttanee myös perheen taloudellinen tilanne.

[/quote]

Joo, mutta taas tämä oletus että parturissa ja kampaajilla saa aina ihan priimaa jälkeä, kotona tehty on sitten vähän sellainen hutiloitu köyhän miehen ratkaisu. Toisilla pysyy sakset ja leikkurit käsissä, eikä tuo kotona leikkaaminen tarkoita välttämättä sitä, että tyydyttäisiin nyt vähän huonompaankin.  

Vierailija
30/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 09:32"]

[/quote]

[/quote]Kyllä kait siinä jotain silmää tarvii olla,että sä pystyt näkemään mikä leikkaus sopii kenellekki,vai leikkaatko vain sen saman kaavan mukaan kaikilta hiukset.

[/quote]

Silmää pitää tottakai olla, mutta se ei auta, jos ei osaa leikkaustekniikkaa ja -kaavoja, jotka ovat siis se kaiken onnistumisen edellytys jokaisessa leikkausmallissa. Kun näkee kuvasta hiusmallin, pitää tietää ja jäsentää itselleen selkeät kaavat, miten se leikataan, ei voi huidella vähän tuolta ja vähän tuolta-tyyliin.

Vierailija
31/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:11"]

[/quote]

Joo, mutta taas tämä oletus että parturissa ja kampaajilla saa aina ihan priimaa jälkeä, kotona tehty on sitten vähän sellainen hutiloitu köyhän miehen ratkaisu. Toisilla pysyy sakset ja leikkurit käsissä, eikä tuo kotona leikkaaminen tarkoita välttämättä sitä, että tyydyttäisiin nyt vähän huonompaankin.  

[/quote] No näinpä! Itse olen tarkka että miehen tukka on kuosissa ja just oikein leikattu, nimenomaan se pyörre huomioiden. Samoin muksun tukka pitää olla hyvin leikattu, eikä mitään konesiiliä tai irokeesia. Tai 2vuotiaalle lapselle "tyylikästä" tukkaa joka on tyylikäs parturin mielestä kun lätkäisee siihen kourallisen mömmöä. Kiitos ei, leikkaan itse niin tulee just oikein.

Se että leikkaan itse, ei tarkoita että kelpuutan vähän huonommankin.

Vierailija
32/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan tavannut parturia, joka laittaisi 2-vuotiaalle "pään täyteen jotain mömmöä". Ja sille parturille voi myös kertoa, mitä haluaa ja mitä ei.

Vierailija
33/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:30"]

En ole kertaakaan tavannut parturia, joka laittaisi 2-vuotiaalle "pään täyteen jotain mömmöä". Ja sille parturille voi myös kertoa, mitä haluaa ja mitä ei.

[/quote]

Ja parturi siihen sitten vastaa, että: "no kun pysyy sitten vähän paremmin" ja "näin hento hius tarvitsee vähän tukea" jne.

Vierailija
34/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:30"]En ole kertaakaan tavannut parturia, joka laittaisi 2-vuotiaalle "pään täyteen jotain mömmöä". Ja sille parturille voi myös kertoa, mitä haluaa ja mitä ei.

[/quote]osaan kyllä avata suuni mutta jos ei ymmärrä tai osaa niin antaa olla. Rahaa olisi mutta hyvää parturia ei jaksa loputtomiin etsiä. Miehen tukkaa ok aina pitänyt korjailla ja lapsen tukasta ei ole jäänyt korjattavaa yleensä jäljelle vaikka kuinka sanoo että ei kynitä!

Vierailija
35/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielelläni / miehenikin maksaa mielellään lapsiemme käynnit säännöllisesti n. kerran kuukaudessa, mieheni itse leikkaa hiuksiaan 50egellä kolmen viikon välein.

Vierailija
36/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 08:48"]Minä hämmästyin, kun työkaverini kauhistelivat kuullessaan, että lapseni käy parturissa kahden kuukauden välein ja lasku on aina 34€. Minä olen luullut, että se on ihan normaalia. Joskus saatan napata muutaman otsahiuksen pois itsekin mutta muuten tykkään siitä, että pojalla on kauniisti leikattu tukka. Itse en osaa leikata niin kivasti. Kai meitä muitakin on, jotka maksavat miellellään lapsenkin parturista/ kampaajasta?

[/quote]

Kuka hullu maksaa tollasia hintoja hiusten leikkuusta?!? Meillä tuttava on parturi ja leikkaa niin aikuisen kuin lapsen hiukset 5-10€:lla. Kotoa myös löytyy hiustenleikkuukone ja partatrimmeri joten ilmaiseksikin saa hiukset siistittyä.

Vierailija
37/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käy mun parturoitavana 1,5-2kk välein. Leikkaussakset, ohennussakset ja edullinen sähkökäyttöinen leikkauskone ovat ystäväni :) Tiedän monia perheitä, joissa on useampia poikia (=hiuksia täytyy leikata usein), ja lähes kaikki käyvät kotiparturissa.

Vierailija
38/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme 5-8 vuotiasta tyttöä ja jonkun kerran olen parturissa käyttänyt, mutta viime aikoina olen leikannut/tasoittanut otsatukat ja muutenkin latvoja itse kotona parturin saksilla. Eivät tykkää yhtään jos ehdotan parturiin menoa, haluavat että kotona leikataan. Toistaiseksi on kelvannut. En ole kauheasti raaskinut omaakaan tukkaa käydä kampaajalla leikkauttamassa tai värjäämässä. Kun tekee hetkellisesti tiukkaa niin noista menoista voin helposti säästää.

Vierailija
39/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meilläpäin saa miesten (poikien) hiustenleikkuun ihan parturiliikkeessä 20 eurolla. Itseltäni kampaaja otti 5 euroa, kun tasoitti tasapitkien hiusteni latvat.

Ja Vantaalla asutaan. Kannattaa tsekata hinnat niistä oman asuinalueen pikkukampaamoista, joita saattaa olla omakotitalojen alakerroissa jne. Huomattavasti halvempaa kuin siinä ostarin isossa kampaamossa.

Vierailija
40/43 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käyty 1,5 v alkaen 7 viikon välein kampaajalla. Maksaa noin 15 - 20 euroa kerta. Siis nykyään 20 euroa aluksi sen 15 euroa. Hiuksethan olisivat kamalat jos ei säännöllisesti käytäisi.