Kaupunkiloma syksyllä lasten kanssa, minne?
Suosittele jotain ihanaa kaupunkia jonne voisimme syksyllä matkustaa pitkäksi viikonlopuksi?
Huvipuisto plussaa ja huikeat nähtävyydet! :)
Tyttö 12v ja poika 15v.
Kommentit (27)
Äneni menee Barcelonalle ja Pariisille. Lontoo on ihana ja kaunis kaupunki, mutta ei ehkä 12 vuotiaalle se paras mahdollinen matkailukohde. Madrid on tylsin paikka jossa olen ollut. Kaunis kaupunki, mutta kaksi päivää olisi riittänyt siellä hyvin. Ruoka on toki hyvää sielläkin.
Berliiniä en ole ikinä katsonut sillä silmällä että lapsen kanssa sielä matkailisi, ja minusta tuntuukin, että se on ehkä vähän turhan "nuoriso" paikka, siellä klubit on mahtavat ja muutenkin iltaelämä ja street kultuuri huipussa, mutta ei 12-15 vuotias saa siitä ehkä mitään irti. Ellei ole kiinnostunut street muodista.
Barcelonassa on ihan kaikkea, rantaa ja kaupunkia ja kulttuuria ja hupia. Pariisissa disneyland, joka sykähdyttää joka kerta sinne mennessä, ja tietenkin muut pariisin nähtävyydet.
Paljon on tullut vastauksia, kiitos! Olisiko vielä lisää vinkkejä? :) ap
Olin itse 15v kun kävimme äidin kanssa Wienissä. Paljon kivoja nähtävyyksiä (Scönbrunnin linna ja joku toinen), espanjalainen ratsastuskoulu (heppatyttönä rakastuin!), kävimme muutamassa kirkossa ja yhdessä menimme jopa kirkon alle katsomaan luita jne. Paljon kivoja pikkukahviloita, joista saa ison kakkupalan kohtuulliseen hintaan. Myös shoppailumahdollisuuksia. Ehdottomasti yksi kivoimmista Euroopan kaupinkikohteista (vrt Pariisi, Berliini, Amsterdam, vilna). Lontoo voisi olla hyvä muutaman vuoden päästä, kiva kohde on myös dublin, mutta siihenkin voisi olla muutaman vuoden vanhempi.
Olin itse 15v kun kävimme äidin kanssa Wienissä. Paljon kivoja nähtävyyksiä (Scönbrunnin linna ja joku toinen), espanjalainen ratsastuskoulu (heppatyttönä rakastuin!), kävimme muutamassa kirkossa ja yhdessä menimme jopa kirkon alle katsomaan luita jne. Paljon kivoja pikkukahviloita, joista saa ison kakkupalan kohtuulliseen hintaan. Myös shoppailumahdollisuuksia. Ehdottomasti yksi kivoimmista Euroopan kaupinkikohteista (vrt Pariisi, Berliini, Amsterdam, vilna). Lontoo voisi olla hyvä muutaman vuoden päästä, kiva kohde on myös dublin, mutta siihenkin voisi olla muutaman vuoden vanhempi.
Ehdottomasti Wien! Ihan törkeän hyvä huvipuisto ja aikuisille ihanaa arkkitehtuuria :)
Berliini. Siellä on lämmintä vielä syksylläkin. Hyviä ravintoloita, varsinkin intialaisia, hienoja nähtävyyksiä, toreja ja paljon leikkipuistoja jotka ovat isompienkin lasten mieleen.