Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä toivoo, että siivoaisin hänen luonaan, koska hän korjasi autoni.

Vierailija
24.11.2020 |

Mies korjasi autoni jarrut. Noin 4-6 tuntia kesti viikonloppuna. Nyt hän pyysi minua auttamaan kotinsa(omakotitalo) siivouksessa. Onko kohtuullista teistä?

Kommentit (219)

Vierailija
61/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole rasittavampaa kuin se, että ensin annetaan palveluksia tai lahjoja, ja sitten asetetaan niille hinta jälkikäteen.

Reilua olisi, että ap itse tarjoaisi vastapalvelusta - jotain, missä hän on hyvä ja vielä mielummin jotain, missä mies ei ole yhtä hyvä, jotta molemmat voisivat hyötyä toisen erityisosaamisesta.

Reilua ei ole, että oletetusti hyvän tahdon eleenä tehty palvelus sitoo vastaanottavaa osapuolta ja asettaa hänet velkasuhteeseen. Mikäli työllä on hinta, siitä on sovittava etukäteen. Hyvän tahdon ele muuttuu nopeasti valtapeliksi ja kiristykseksi.

Vierailija
62/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteessa molemmat haluaa tehdä toisilleen palveluksia, eikä odota niistä maksua. Muuten kyseessä on vaihtosuhde, mitä toki moni parisuhde onkin. Ehkä AP:sta "epäromanttista" oli juuri tämä, että vaaditaan (tietty) vastapalvelus. Mitä se olikin.

Mielestäni mies oletti suoraan että heillä on vaihtopalvelussuhde ja kontrollisuhde, ei parisuhde. Eli mies tekee ensin kaikenlaista itse etukäteen ja sanoo aloittajalle aina jälkikäteen mitä tämän pitää tehdä. Se että kumpikin aidosti haluaa tehdä toiselle jotain, on ihan eri asia kuin tuo. Tai sitten se oli vaan lausahdus, ettei mies oikein ymmärrä miten näissä pitäisi toimia reilusti, ettei naisia ahdista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran todistettu, että naiset ovat laiskoja paskoja, jotka vain hyväksikäyttävät miehiä. Kiitos kaikille ketjun naisille vahvistuksesta 

No onneks olkoo ku sait tästäki taas hyvän vahvistuksen naisvihalles :D Voi juma voi se olla elämä avartavaa rakentaa maailmankuvaansa jonku vauvafoorumi postausten perusteella!

Ihan itsehän te naiset itsestänne sen kuvan annatte. Naisvihakortti on muuten pelattu jo aikaa sitten loppuun 

Luuletko että kukaan hirveesti piittaa siitä, minkä kuvan joku kaltaisesi saa. Ei oo mitään syytä tehdä vaikutusta teikeläisiin.

On sääli, että tämän palstan paskalehmät, kuten sinä, laskevat normaalienkin naisten arvostusta 

Emme laske kenenkään täysjärkisen silmissä. Sä olet ali-ihmisenä ihan eri sarjassa.

Vierailija
64/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näkisin tämän niin, että joko asiasta olisi pitänyt sopia etukäteen tai sitten miehen pitäisi luottaa siihen, että ap tarjoutuu puolestaan avuksi, kun mies sitä tarvitsee. Tuo sen sijaan, että vaaditaan vastapalvelusta arkisessa asiassa, jonka jokainen aikuinen kykenee hoitamaan itsekin, kuulostaa epämiellyttävältä.

Esimerkiksi omassa parisuhteessani toinen on ollut apuna vaikka muutossa (ei asuta yhdessä) ja toinen taas auttanut remontissa ja tarjonnut autokyytejä autottomalle. Kumpikin siivoaa omat sotkunsa eikä katso sekuntikello kädessä, että palvelukset varmasti ovat yhtä suuria. Jos seurustelukumppanini olisi vaatinut, että tulen muutosta vastineena heti perään tekemään suursiivouksen hänen luokseen, olisin perääntynyt parisuhteesta. Nyt, kun hän ei ole vaatinut mitään, autan mielelläni kaikessa missä voin ja missä esimerkiksi tarvitaan kahta ihmistä tai autoa tai jotain muuta, mihin toinen ei itse pysty yksin.

Te naisethan sitä sekuntikelloa olette itse kyttäämässä, joka asiassa.

Mutta aloittajan asenne on jo niin prinsessapaskaa, että voisi tehdä kaikille miehille jatkossa selväksi, että käyttää miehiä vain omaa hyötyä saadakseen. 

Vierailija
65/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto hajos, kun olin juuri tavannut nykyisen mieheni. Hän tarjoutui korjaamaan auton ja korjasikin eikä koskaan ollut siitä mitään vailla. Hänestä tuli mun sankari ja ritari. Ja hän vuosienkin jälkeen sitä. Jos olisi silloin sanonut, että voin korjata sun auton, jos sinä siivoot mun talon, niin sankariksi en olisi kutsunut eikä varmaan yhdessä oltaisi enää. Kyllä rakastavaiset auttaa toisiaan ihan ehdoittakin.

Vierailija
66/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras korjauttaa auto huoltamolla ja miehen palkata siivooja. Vähemmällä harmilla pääsee näin.

Vierailija
67/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran todistettu, että naiset ovat laiskoja paskoja, jotka vain hyväksikäyttävät miehiä. Kiitos kaikille ketjun naisille vahvistuksesta 

No onneks olkoo ku sait tästäki taas hyvän vahvistuksen naisvihalles :D Voi juma voi se olla elämä avartavaa rakentaa maailmankuvaansa jonku vauvafoorumi postausten perusteella!

Ihan itsehän te naiset itsestänne sen kuvan annatte. Naisvihakortti on muuten pelattu jo aikaa sitten loppuun 

Luuletko että kukaan hirveesti piittaa siitä, minkä kuvan joku kaltaisesi saa. Ei oo mitään syytä tehdä vaikutusta teikeläisiin.

On sääli, että tämän palstan paskalehmät, kuten sinä, laskevat normaalienkin naisten arvostusta 

Lopetahan tuo omatuntosi projosointi naisiin. 

Vierailija
68/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteessa molemmat haluaa tehdä toisilleen palveluksia, eikä odota niistä maksua. Muuten kyseessä on vaihtosuhde, mitä toki moni parisuhde onkin. Ehkä AP:sta "epäromanttista" oli juuri tämä, että vaaditaan (tietty) vastapalvelus. Mitä se olikin.

Mielestäni mies oletti suoraan että heillä on vaihtopalvelussuhde ja kontrollisuhde, ei parisuhde. Eli mies tekee ensin kaikenlaista itse etukäteen ja sanoo aloittajalle aina jälkikäteen mitä tämän pitää tehdä. Se että kumpikin aidosti haluaa tehdä toiselle jotain, on ihan eri asia kuin tuo. Tai sitten se oli vaan lausahdus, ettei mies oikein ymmärrä miten näissä pitäisi toimia reilusti, ettei naisia ahdista.

Eli myönnät, että te naiset nypitte aina ainoastaan rusinat pullasta? Kuten kaikki ketjun naiset? 

Vierailija
69/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole fiksua tuollainen. Yleensä jos kyse on vaihtokaupasta, asiasta neuvotellaan etukäteen. Eikä jälkeenpäin. Tuostahan seuraa että jokaisesta pikku palveluksesta voi tulla määräys jälkeenpäin että tee tuo, kun minä tein tuon.

Kyllä minäkin leivoin miehelle seurusteluaikana. Eipä tullut mieleen komentaa häntä siivoamaan vessaani vastapalveluksena.

Tämä. Rasittavia ovat tuollaiset ihmiset, joille kaikki on jotain vaihtokauppaa ja tinkaamista. Joka asiasta pidetään kirjaa. Koskaan ei voi pyyteettömästi tehdä pienintäkään asiaa. Parasta vastavuoroisuutta on se joka tulee luonnostaan, että haluaa auttaa toista koska haluaa toiselle hyvää.

Vierailija
70/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP pyysi apua, koska ei itse osannut tehdä. Mies osaa itse siivota kämppänsä, mutta ei viitsi tai häntä ärsyttää, kun jarrujen kirjaamiseen meni(kin) noin kauan. AP:n tulisi tarjota apua jossakin, minkä hän osaa ja mies ei.

Vierailija
71/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarrujen huolto kestää korjaamolla alle tunnin ja voi olla varma siitä, että ne on korjattu oikein.

Eri asia, jos mies on ammatiltaan ajoneuvoasentaja.

Maksaisin mieluummin korjaamolle 50-100 euroa kuin käyttäisin viikonlopustani toisen ihmisen kodin siivoamiseen melkein koko päivän.

Korjaamolla auto nousee ylös paineilmalla, renkaat lähtee pois tieltä paineilmakoneilla ja työkalut on suoraan hyllyssä.

Jos olet jo laittanut jonkun ryömimään kuusi tuntia likaisen auton alla, nostamaan autoa vuorotellen tunkilla ja irrottamaan vanteita pois tieltä olisi aika turha puhuakaan tunnin työstä.

Luultavimmin siivotessa olet pääsääntöisesti paremmassa asennossa etkä edes sotkisi itseäsi rasvoihin, öljyyn ja kaikkeen muuhun moskaan.

Vastavuoroisuus on kuitenkin yleensä tällaisessa ideana. Jos olette puolin ja toisin haluttomia näkemään toistenne eteen vaivaa, silloin olette sellaisia. Ap:n tilanteessa mies näki vaivaa, mutta olikohan ap sen vaivan arvoinen?

Jos mies kertoisi auton korjauksessa menevän kuusi tuntia, niin patistaisin hänet sisälle siivoamaan niin hänen ei tarvitse olla sitten öljyssä ja "huonossa asennossa", kerta se siivoaminen on niin paljon helpompaa. Sillä aikaa veisin auton korjaamolle ja saisin sen sieltä todennäköisesti takaisin lyhyemmässä ajassa. 

Ap ei kertomansa mukaan toiminut noin vaan antoi miehen korjata jarruja kauan. Mies on nähnyt vaivaa 6 tuntia, mutta oletko sitä mieltä, että koska formularadalla sama hoituisi muutamassa minuutissa sinun ei tarvitse kuin tomuttaa hänen mattoa sen muutaman minuutin?

Aikojen ja vaivojen laskemisessa tai vertaamisessa sinänsä ei ole aihetta jos tehdään toistensa eteen pyyteettömästi. Ap:n kysymykseen on kuitenkin hyvä tiedostaa, ettei mies sitä työtä varmaan formulavarikon tai edes huoltoliikkeen olosuhteissa ole tehnyt. Aikaa ja vaivaa mies on nähnyt ap:n eteen.

Jos on tuota vastavuoroisuutta pyytänyt ap:lta erikseen viitaten omaan vaivannäköönsä, voi olla, että ap on suhtautunut kuin mies olisi ollut jossain harrastuksissaan.

Jos minä vastaavasti siivoaisin miehen asuntoa 12h putkeen, tarkoittaisiko sitä, että minullakin olisi sitten oikeus vaatia mieheltä taas jotain työtä 12h ajaksi? 

Sullahan on oikeus vaatia mitä vaan, vaatimustesi toteutuminen on sitten eri asia.  

Minä en ainakaan minkään AV mamman pillin mukaan tanssi. 

Mutta kyllähän me tiedämme ettei sinusta ole toisen asuntoa siivoamaan edes pariksi tunnilsi. 

Okei. Eli mies tekee jotain naiselle ja vaatii naista tekemään jotain sitten hänelle, nainen on sika jos kieltäytyy.

Nainen tekee jotain miehelle ja vaatii sitten miestä tekemään hänelle jotain, nainen on yhä se sika, jos vaatii.

Juueimevihatanaisia ei.

Ensinnäkin Minä olen YKSI henkilö, en monta henkilöä. 

Toisekseen olen NAINEN.  

Jos oletat kun EN tanssi kenenkään AV mamman pillin mukaan että minä vihaan naisia, niin ongelmahan on vain sinun päässäsi.  

Vierailija
72/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies jopa nauttii auton rassauksesta omassa tahdissa ja aloittaja ei ole siivousfani toisen poikamiesboksin suhteen, mutta mies olettaa että pikasiivous kuuluu "naisten aloihin" (ennen vanhaan naiset siivosivat, kokkasivat ja lastenteko). Mistä mies tietää jos nainen haluaa vaikka korjata miehen tietokoneen mieluummin. Ei tunne toisen toiveita tai ota huomioon?

Vierailija
73/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli myönnät, että te naiset nypitte aina ainoastaan rusinat pullasta? Kuten kaikki ketjun naiset? 

Kysy Henry L:tä, hän tietää miesten kannan eikä naisilla ole siihen sanottavaa.

Vierailija
74/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarrujen huolto kestää korjaamolla alle tunnin ja voi olla varma siitä, että ne on korjattu oikein.

Maksaisin mieluummin korjaamolle 50-100 euroa kuin käyttäisin viikonlopustani toisen ihmisen kodin siivoamiseen melkein koko päivän.

Korjaamolla auto nousee ylös paineilmalla, renkaat lähtee pois tieltä paineilmakoneilla ja työkalut on suoraan hyllyssä.

Jos olet jo laittanut jonkun ryömimään kuusi tuntia likaisen auton alla, nostamaan autoa vuorotellen tunkilla ja irrottamaan vanteita pois tieltä olisi aika turha puhuakaan tunnin työstä.

Luultavimmin siivotessa olet pääsääntöisesti paremmassa asennossa etkä edes sotkisi itseäsi rasvoihin, öljyyn ja kaikkeen muuhun moskaan.

Vastavuoroisuus on kuitenkin yleensä tällaisessa ideana. Jos olette puolin ja toisin haluttomia näkemään toistenne eteen vaivaa, silloin olette sellaisia. Ap:n tilanteessa mies näki vaivaa, mutta olikohan ap sen vaivan arvoinen?

Jos mies kertoisi auton korjauksessa menevän kuusi tuntia, niin patistaisin hänet sisälle siivoamaan niin hänen ei tarvitse olla sitten öljyssä ja "huonossa asennossa", kerta se siivoaminen on niin paljon helpompaa. Sillä aikaa veisin auton korjaamolle ja saisin sen sieltä todennäköisesti takaisin lyhyemmässä ajassa. 

Ap ei kertomansa mukaan toiminut noin vaan antoi miehen korjata jarruja kauan. Mies on nähnyt vaivaa 6 tuntia, mutta oletko sitä mieltä, että koska formularadalla sama hoituisi muutamassa minuutissa sinun ei tarvitse kuin tomuttaa hänen mattoa sen muutaman minuutin?

Aikojen ja vaivojen laskemisessa tai vertaamisessa sinänsä ei ole aihetta jos tehdään toistensa eteen pyyteettömästi. Ap:n kysymykseen on kuitenkin hyvä tiedostaa, ettei mies sitä työtä varmaan formulavarikon tai edes huoltoliikkeen olosuhteissa ole tehnyt. Aikaa ja vaivaa mies on nähnyt ap:n eteen.

Jos on tuota vastavuoroisuutta pyytänyt ap:lta erikseen viitaten omaan vaivannäköönsä, voi olla, että ap on suhtautunut kuin mies olisi ollut jossain harrastuksissaan.

Jos minä vastaavasti siivoaisin miehen asuntoa 12h putkeen, tarkoittaisiko sitä, että minullakin olisi sitten oikeus vaatia mieheltä taas jotain työtä 12h ajaksi? 

Sullahan on oikeus vaatia mitä vaan, vaatimustesi toteutuminen on sitten eri asia.  

Mutta kyllähän me tiedämme ettei sinusta ole toisen asuntoa siivoamaan edes pariksi tunnilsi. 

Okei. Eli mies tekee jotain naiselle ja vaatii naista tekemään jotain sitten hänelle, nainen on sika jos kieltäytyy.

Nainen tekee jotain miehelle ja vaatii sitten miestä tekemään hänelle jotain, nainen on yhä se sika, jos vaatii.

Juueimevihatanaisia ei.

Toisekseen olen NAINEN.  

Jos oletat kun EN tanssi kenenkään AV mamman pillin mukaan että minä vihaan naisia, niin ongelmahan on vain sinun päässäsi.  

Voit vihata naisia, vaikka olisitkin nainen. Tälläisen naisen tunnistaa yleisemmin siitä, kun he sanovat asioita kuten "en tuu naisten kanssa toimeen", "tuun paremmin miesten kanssa toimeen"... Onko tuttuja lauseita? 

Naisvihallasi ei ole mitään tekemistä pillien mukaan tanssimisessa, vaan logiikassasi jossa nainen on aina viallinen ja mätä, vaikka tilanteen olisivat samat, mutta miehen ja naisen asema vaihtaa paikkaa. 

Vierailija
75/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juueimevihatanaisia ei.

Ei siitä pääse yli eikä ympäri, että jokainen meistä on joskus puolisonsa mielestä sika ja toisin päin. Välillä ollaan eri mieltä ja joskus vielä enemmän.

Jos ei koskaan toteaisi minkälaista vaivaa on nähnyt ja kysyisi vastavuoroisuutta ei kukaan olisi varmaan koskaan keksinyt siivousvuorojakaan. Jos toinen ei näe omaa vaivaa sen arvoisena kuin itse on pitänyt sitä tilanne ei edes selviä vain kyräilemällä. Parasta suhteen kasvatusta on keskustella.

Joskus on vaikea ymmärtää toisen pyyntöä. Silloin jos siihen liittyy hänen oma kokemuksensa ja oma ajatus ei mene yksiin se on hyvä tuoda esille. Jos mies on ilmaissut jotain ja ap on eri mieltä sitä on hyvä pohtia, mutta tärkeintä on pohtia yhdessä.

Vierailija
76/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mies jopa nauttii auton rassauksesta omassa tahdissa ja aloittaja ei ole siivousfani toisen poikamiesboksin suhteen, mutta mies olettaa että pikasiivous kuuluu "naisten aloihin" (ennen vanhaan naiset siivosivat, kokkasivat ja lastenteko). Mistä mies tietää jos nainen haluaa vaikka korjata miehen tietokoneen mieluummin. Ei tunne toisen toiveita tai ota huomioon?

SEmmosia miehiä on olemassa, jotka oikeasti uskovat naisten rakastavan siivoamista ja sen olevan niin helppoa ja nopeaa naisille ;D Ja useimmiten ne miehet, jotka eivät edes siivoa vähättelevät siivoamiseen menevää aikaa.. Jostain syystä he eivät silti itse halua siivota, vaikka sen siivoamisen pitäisi olla niin ihanan helppoa. 

Vierailija
77/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP pyysi apua, koska ei itse osannut tehdä. Mies osaa itse siivota kämppänsä, mutta ei viitsi tai häntä ärsyttää, kun jarrujen kirjaamiseen meni(kin) noin kauan. AP:n tulisi tarjota apua jossakin, minkä hän osaa ja mies ei.

Näin juuri. Mä leivon ja autan miestä tietokoneen kanssa, mies fiksaa mun autoa. Siivota osataan molemmat.

Vierailija
78/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juueimevihatanaisia ei.

Toisekseen olen NAINEN.  

Voit vihata naisia, vaikka olisitkin nainen. Tälläisen naisen tunnistaa yleisemmin siitä, kun he sanovat asioita kuten "en tuu naisten kanssa toimeen", "tuun paremmin miesten kanssa toimeen"... Onko tuttuja lauseita? 

Naisvihallasi ei ole mitään tekemistä pillien mukaan tanssimisessa, vaan logiikassasi jossa nainen on aina viallinen ja mätä, vaikka tilanteen olisivat samat, mutta miehen ja naisen asema vaihtaa paikkaa. 

Juu, sinäkin voit vihata naisia, eiks vaan?  Kultakalatkin voi vihata naisia ja muurahaiset. 

Nyt oli kyse siitä että sinä oletat minun vihaavan naisia jos en tanssi jonkun AV mamman pillin mukaan.  

Olet väärässä ja oletat asioita.  Sinä et tiedä minun logiikastani mitään, koska itselläsi ei ole mitään kykyä ajatella loogisesti. 

Vierailija
79/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviää varmaan, jos ap sanoo mitä voi tehdä. Miehen pyyntö on hänen näkökulma ja siitä ei rakennu yhteistä näkökulmaa jos ap ei miehelle ilmaise selvästi omaa eriävää kantaansa.

Vierailija
80/219 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käläkälä ja jäkäjäkä. Vaihda levyä, olmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä